התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן
פרץ השמחה עם שריקת הסיום לניצחון הענק על יפן שלח את שחקני נבחרת הנוער והצוות המקצועי לחגיגות ספונטניות על הדשא במנדוסה הרחוקה שבארגנטינה.
במשך דקות ארוכות הם רקדו על המגרש, התחבקו מאושר. אלו מראות שאנחנו לא רגילים לראות מנבחרות ישראליות, אבל החבורה הזאת כבר הוכיחה שהיא עשויה מחומר אחר. שאף פעם אסור להספיד אותה. ועדיין, גם במונחים שלה, זה כבר מעשה נסים: לחזור מפיגור 1:0 נגד נבחרת חזקה, ועוד בנחיתות של עשרה שחקנים, עם שער ניצחון בדקה ה-92 ששווה כרטיס לשמינית גמר המונדיאליטו – זה כבר ממש בלתי נתפס.
4 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל חוגגת עלייה לשמינית גמר המונדיאליטו
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
4 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל בטירוף
נבחרת ישראל בטירוף
המאמן אופיר חיים והשחקנים בטירוף בסיום הניצחון הגדול על יפן בארגנטינה
(Andres Larrovere / AFP)
המאמן אופיר חיים לא ידע את נפשו מרוב שמחה. "אני רוצה להקדיש את הניצחון לכל מדינת ישראל", אמר המאמן הנרגש. "אנחנו יודעים שכולם רוצים שאנחנו נעשה את זה, ואמרתי את זה לשחקנים: כל המדינה אחריכם. זה ניצחון הירואי, אולי הכי גדול בתולדות הכדורגל הישראלי, בעשרה שחקנים, מול נבחרת אדירה. אין לי מילים לומר על החבר'ה האלה. יש להם לב כזה, נשמה. אמרו שאין להם כושר גופני. מהדקה ה-65 אנחנו עם עשרה שחקנים, והם שרפו את הדשא".
המאמן פנה לבני משפחתו ואמר: "אורלי, אורנה ושי - זה בשבילכם, אני אוהב אתכם. הבן שלי (בעל צרכים מיוחדים) צדק שננצח. זה כנראה מלאך של אלוהים. לא סתם אומרים את זה על הילדים האלה. השמיים הם הגבול עבורנו, אנחנו לא מפחדים מאף נבחרת. לא שיחקנו טוב נגד סנגל, גם היום לפרקים יפן הייתה יותר טובה מאיתנו, אבל כשיש לב כזה גדול אז מנצחים את יפן. היסטוריה אדירה! היסטוריה!".
מבשל שער הניצחון, דור תורג'מן: "זה רק בורא עולם, לב ונשמה של כל שחקן ושחקן פה. האמנו מההתחלה, גם אחרי הכרטיס האדום שספגנו, ועשינו את זה. אני לא מאמין. אחרי שהוחלפתי, הלכתי לחדר ההלבשה להתפלל וחיכיתי לשריקת הסיום. גם אחרי הגול שספגנו האמנו שאנחנו יכולים לחזור למשחק. תודה רבה לכולם בישראל שנשארתם ערים בשבילנו, אני שמח שהחזרנו לכם. עכשיו אנחנו צריכים להמשיך קדימה".
4 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל חוגגת
נבחרת ישראל חוגגת
הישג היסטורי לנבחרת שממשיכה לחולל נסים ספורטיביים
(Andres Larrovere / AFP)
4 צפייה בגלריה
רוי נאוי חוגג
רוי נאוי חוגג
רוי נאוי חוגג
(Andres Larrovere / AFP)
המנהל המקצועי של הנבחרות הצעירות, בוני גינצבורג: "אנחנו מנסים לעכל. קשה לי להסביר. אני כל כך מתרגש ממה שהיה פה. במחצית הראשונה לא היינו במשחק. במחצית השנייה, אחרי ההרחקה, אני לא חושב שהיה בנאדם אחד, למעט מאמן הנבחרת אופיר חיים, שחשב שאפשר לחזור למשחק. זה מרגש אותי בעיקר בשביל השחקנים, שקיבלו הזדמנות אדירה להיות בבמה כל כך מכובדת ולהוכיח שעם כל הקושי - ואנחנו רואים שיש לנו קושי לשחק כל שלושה ימים, זה קשה, זה קשוח - בכל זאת יש פה חבורה, בעיקר השחקנים המבוגרים יותר, שהצליחו להוביל להישג היסטורי. זה פשוט הישג היסטורי".
"אני חושב שיש לנו תקווה לקראת העתיד. אנחנו מאמינים בכדורגלן הישראלי, ואנחנו מאמנים שאנחנו צריכים להשקיע הרבה יותר בבסיס הפירמידה. לעשות תהליכים אמיתיים. לא להתרגש ולא לחשוש מהמילה הזאת - תהליך. לקבל כמה שיותר תוכן מהאנשים ברמות הגבוהות ביותר בעולם, להביא את זה לישראל וליישם את זה. סבלנות.
"המשימה מבחינתנו היא שנת 2030 – שאנחנו נהיה דיירים קבועים בטורנירים בינלאומיים. יורו, מונדיאל אם נוכל להגיע. כדי שנוכל לעשות את זה, אנחנו צריכים שיהיו לנו 20-15 שחקנים בחמש הליגות המובילות באירופה. זה תהליך. היום יש לנו אחד. אנחנו צריכים סבלנות. הילדים האלה, חלקם משחקים קרוב ל-40 משחקים בינלאומיים מאז שאנחנו במשמרת שלנו. זה מדהים, וזה נותן להם את ההבנה מה נדרש מהם כאשר הם יגיעו לנבחרת הבוגרת. יוסי בניון (המנהל המקצועי של הנבחרת הבוגרת) ואלון חזן (מאמן הנבחרת הבוגרת) יקבלו את השחקנים האלה כשכבר שום דבר לא יפתיע אותם. הם יידעו בדיוק מה נדרש מהם".