לפני ארבע שנים, כשלתאי עבד עדיין לא מלאו 14, פנה אביו קובי לראשי מחלקת הנוער של מכבי ת"א, פטריק ואן לוון וריימונד אטפלד, וביקש מהם לחתום על חוזה עם סעיף יציאה לחו"ל. השניים סירבו, האבא הכניס הסגר קטין ותאי ישב עונה שלמה על הספסל של קבוצת הנערים ג' מקריית־שלום. בהמשך הוא חצה את הכביש להפועל ת"א, איתה זכה בשתי אליפויות נערים (ב' ו־א'), ובקיץ שעבר עבר לקבוצת הנוער של איינדהובן. את התוצאות של העונה בהולנד ראינו שלשום, כשעבד היה כוכב הניצחון (2:4) של נבחרת הנוער על אוסטריה ביורו בסלובקיה. כך הרוויח הכדורגל הישראלי כישרון ענק, וכך הפסידה מכבי ת"א טאלנט שהיה יכול לשדרג את מחלקת הנוער שלה.
עבד (17) היה רמה אחת מעל כולם ואחראי ישיר לשלושה מארבעת השערים נגד אוסטריה, אבל הילד הצנוע שם כבר את המשחק הזה מאחוריו והתמקד יחד עם כל הנבחרת של אופיר חיים בהתמודדות מחר (שבת, 21.00) עם אנגליה, שבסיומה הם יכולים לעשות היסטוריה: לעלות לחצי גמר היורו ולזכות בכרטיס למונדיאל הנוער שייערך בשנה הבאה באינדונזיה.
3 צפייה בגלריה
תאי עבד
תאי עבד
הדרך למעלה לא הייתה קלה. עבד
(צילום: Seb Daly - UEFA via Sportsfile)

לא נשבר גם ביציע

קובי עבד, הבעלים של רשת המסעדות ציפורה ומיתוס וחבר טוב של יוסי אבוקסיס, זיהה את הפוטנציאל של בנו מגיל צעיר והוציא לו דרכון ספרדי. מי שעוד סייע לתאי היה אחיו הבכור מאץ', בוגר מחלקת הנוער של הפועל ת"א שנשוי לפליטת הריאליטי אדל בספלוב. האבא מלווה את בנו בסלובקיה ואיתו נמצא ניר סביליה, שמשמש כמנטור של תאי.
הדרך של תאי עבד למעלה לא הייתה קלה, ובעיקר שנת ההסגר המתסכלת במכבי ת"א. הוא המשיך להתאמן עם הקבוצה, אבל בשבתות ישב ביציע. אבא קובי מספר: "ראיתי שבמכבי ת"א מתעללים בו. אני אישית אחרי חודש נשברתי, אבל דווקא תאי אמר לי שלא אעז למשוך את הסגר הקטין, כי יש לנו מטרה. אחרי שנה הגעתי להפועל ת"א, ישבתי עם עומר בוקסנבוים והסברתי לו שאני לא רוצה כלום, רק סעיף יציאה לחו"ל עד גיל 18. לא רציתי להישאר בכלוב מזהב של מכבי, הוא קיבל בהפועל דברים אדירים. בוקסנבוים הפך אותו לשחקן הרבה יותר טוב, יש לו הרבה מניות במה שתאי עושה היום". קפיצת המדרגה שלו בהפועל גרמה לכך שהצדדים סיכמו בהחלטה ג'נטלמנית שאם ישוב ארצה, זכות הראשונים עליו תהיה של האדומים.
3 צפייה בגלריה
תאי עבד
תאי עבד
עבד חוגג באליפות אירופה. אחראי ישיר לשלושה מארבעת השערים נגד אוסטריה
(צילום: Seb Daly - UEFA via Sportsfile)
3 צפייה בגלריה
תאי עבד
תאי עבד
מנהיג. עבד
(צילום: Seb Daly - UEFA via Sportsfile)

זהבי ודסה נתנו טיפים

אחרי שתי האליפויות בהפועל, הוא יצא בקיץ שעבר לסבב באירופה. נאפולי רצתה להחתים אותו, אבל המשפחה ויתרה על ההצעה בגלל ענייני קורונה. היו לו חמש הצעות מספרד, איטליה ופורטוגל, אבל הוא בחר לצאת להתרשמות באיינדהובן. אחרי יומיים, שבמהלכם הבקיע שערים מול ברוז' וזלצבורג בטורניר ידידות, ההולנדים מיהרו לשלוח אליו את החוזה. הוא חתם לארבע שנים, כשבעונה החולפת קיבל שכר של 4,000 יורו לחודש, דירה משלו במדרחוב של איינדהובן, רכב, מורה פרטית להולנדית, מאמן מנטלי ושלושה אימונים ביום. בעונה הבאה הוא ישחק בקבוצה עד גיל 21 של המועדון, כשהוא כבר מסומן לבוגרים. פעם בחודש אביו או אמו מגיעים להולנד ושוהים איתו במשך שבוע. מי שהקלו עליו את ההתאקלמות היו ערן זהבי (חבר של אחיו מאץ') ואלי דסה, שנתנו לו לא מעט טיפים.
בנבחרת הנוער הוא התמודד לכאורה על מקום בהרכב עם אוסקר גלוך, אבל במשחק נגד אוסטריה הוכח שהם יכולים לשתף פעולה, ואפילו לעשות זאת בצורה טובה מאוד. המנהיגות שלו, היכולת הטכנית ובעיקר מהלכי המפתח שהוא מפיק מרכיבים שחקן-על, שעשוי לקחת את הנבחרת למקומות שהיא לא חלמה להיות בהם. הצעד המשמעותי הראשון צריך להיות מחר מול אנגליה החזקה. גם תיקו יספיק כדי להגיע לחצי הגמר ואפילו הפסד, אם הוא לא יהיה גבוה מדי או אם סרביה לא תנצח במשחק המקביל את אוסטריה.