בחודש נובמבר האחרון ערך צ'אבי את הבכורה שלו כמאמן ברצלונה, בדרבי מול אספניול. בהרכב פתח שחקן כנף בן 18 בשם אליאס אחומאש. מהספסל עלו שחקני התקפה צעירים נוספים כמו יוסוף דמיר ועבדה. כל השלושה לא היו אמורים להיות חלק מהקבוצה הבכירה של ברצלונה. לצ'אבי היה סגל דליל, במיוחד בהתקפה, אפילו אלמוני. שמונה חודשים חלפו והחלק הקדמי של ברצלונה נראה אחרת לגמרי. הפך לאחד המרשימים ביותר שאפשר למצוא.
בינואר היו אלה פראן טורס ופייר־אמריק אובמיאנג שהצטרפו. אנסו פאטי חזר מפציעה, גם עוסמאן דמבלה, שנראה כבר בדרך החוצה ולבסוף האריך חוזה. בשבוע שעבר חתם ראפיניה ובסוף השבוע נסגרה העברתו של הדובדבן שכולם חיכו לו, רוברט לבנדובסקי. גם ממפיס דפאי, שלא בטוח יישאר, עדיין בקבוצה. יש עומק, יש גיוון, יש רמה. יש תחרות לריאל מדריד.
5 צפייה בגלריה
אובמיאנה ופאטי
אובמיאנה ופאטי
החלק הקדמי של ברצלונה נראה מפחיד. אובמיאנג ופאטי
(צילום: gettyimages)

אתגר חדש

בחודש הבא יהיה לבנדובסקי בן 34, אבל שהגיל לא יטעה אף אחד – הפולני עדיין בכושר מדהים, עדיין ברמה הגבוהה שאליה התרגלו במשך 12 שנים בבונדסליגה, בדורטמונד ובבאיירן מינכן, כשבתקופה הזו הבקיע יותר מ־300 שערי ליגה. לבנדובסקי מחזיק בנעל הזהב, התואר לכובש המצטיין באירופה, בשנתיים האחרונות. הוא היה אמור לזכות בכדור הזהב, הפרס הנחשב ביותר לשחקן המצטיין ביבשת, בזמן הקורונה, אבל התואר לא חולק בגלל המגפה. רבים מאמינים ששנה מאוחר יותר, בטקס האחרון, גם הגיע ללבנדובסקי לזכות, אבל הכדור הגיע (שוב) ללאו מסי. כל זה לא קרה מזמן אלא ממש לאחרונה.
ברצלונה שילמה לבאיירן 45 מיליון אירו עבור לבנדובסקי, הסכום הגבוה ביותר שקיבלה הקבוצה הגרמנית מאז ומעולם. באיירן היא אחת הקבוצות הגדולות ביותר שיש על הפלנטה, היא לא מוכרת את הכוכבים שלה, אבל לבנדובסקי רצה לחוות מקום חדש כל עוד הוא בשיאו. "רוברט קיבל מה שרצה, שזה להתחיל אתגר חדש אחרי כל כך הרבה שנים מעולות בבאיירן", אמר פיני זהבי, סוכנו של לבנדובסקי שסגר את העסקה.
בכל אחת משבע העונות האחרונות הבקיע לבנדובסקי לפחות 40 שערים בכל המסגרות עבור באיירן. בספרד קשה יותר להבקיע מאשר בגרמניה, אבל מדובר באחד הסקוררים הטובים בכל הזמנים. זו לא עוד החתמה. שלשום הגיע לבנדובסקי למאיורקה, לפגוש את משפחתו, ואתמול בבוקר כבר המריא לכיוון פלורידה, אליה הגיעו יתר שחקני ברצלונה כדי לקיים את משחקי ההכנה הראשונים לקיץ. בלילה בין שבת לראשון תפגוש שם ברצלונה את ריאל מדריד במשחק שיכול להיות הבכורה של החלוץ החדש.
5 צפייה בגלריה
רוברט לבנדובסקי
רוברט לבנדובסקי
עדיין בכושר מדהים. לבנדובסקי
(צילום: gettyimages)
ברצלונה לא רק מהווה שוב תחרות לריאל (סוכנויות ההימורים נותנות יתרון קל לבלאנקוס), אלא שגם לבנדובסקי אמור לספק לקארים בנזמה תחרות על תואר מלך השערים.
התחרות ביניהם כבר מוגדרת במקומות שונים כ"מסי מול רונאלדו של הגיל המבוגר". בנזמה, כנראה השחקן הטוב ביותר בעולם בשנה האחרונה, מבוגר מלבנדובסקי בשמונה חודשים ונראה שהוא רק הולך ומשתבח עם השנים.

מהפכת צ'אבי

כמו בנזמה, לבנדובסקי הוא לא חלוץ מרכזי שנעזר רק באחרים אלא יודע גם לסדר מצבים לעצמו, אבל בברצלונה הכינו לו חברה מצוינת. כאמור, בשבוע שעבר חתם בקבוצה ראפיניה, כשבארסה שילמה עבורו ללידס 58 מיליון אירו. במקביל, ואחרי שבחודשים האחרונים נראה היה שהצדדים ייפרדו, חתם עוסמאן דמבלה על חוזה חדש בקבוצה.
5 צפייה בגלריה
ראפיניה
ראפיניה
הגיע תמורת 58 מיליון אירו. ראפיניה
(צילום: gettyimages)
החתימה של דמבלה היא אחד ההישגים הגדולים של צ'אבי. בחורף, כשהצרפתי הציג דרישות כלכליות בלתי סבירות, רצו ראשי ברצלונה להשאיר אותו מחוץ לסגל עד תום העונה, אבל צ'אבי התעקש. הוא לא רק עמד על כך שדמבלה ישחק, אלא גם הוציא ממנו כדורגל טוב. כל הצדדים הרוויחו.
בזכות אותה חצי שנה היה דמבלה השחקן שרשם הכי הרבה בישולים בממוצע ל־90 דקות באירופה בעונה האחרונה, ובהפרש גדול, 32 אחוזים יותר מהמקום השני, חברו הקודם של לבנדובסקי בשם תומאס מולר. בזמן הזה היה ראפיניה השחקן שסידר הכי הרבה מצבים גדולים במסירה לשחקנים אחרים בפרמייר־ליג מבין שחקני הליגה שהם לא חלק משש הקבוצות הגדולות. הוא עשה זאת בקבוצה שכמעט וירדה ליגה.
5 צפייה בגלריה
עוסמאן דמבלה
עוסמאן דמבלה
השחקן שרשם הכי הרבה בישולים בממוצע ל-90 דקות באירופה בעונה האחרונה. דמבלה
(צילום: gettyimages)
כך, פתאום, יש לברצלונה שני שחקנים ברמה גבוהה באגף ימין ושניהם יודעים ליצור מצוין עבור אחרים. דמבלה וראפיניה יכולים לשחק גם בצד שמאל, אבל נראה שיש פה מחשבה ברורה של צ'אבי – באגף אחד יש לו יוצרים ובאגף השני שחקנים בעלי איכויות אחרות. פראן טורס, שהצטרף בינואר האחרון, ופאטי, כישרון־על שמקווה להיות סוף־סוף כשיר לתקופה רצופה ארוכה, הם חלוצים שנכנסים מהאגף לרחבה. איזה הבדל מהימים של לוק דה יונג ומרטין בריית'ווייט, כשהאחרון, לפחות בינתיים, הוא עדיין גם חלק מהקבוצה.

ומה עם ההגנה?

אז ההתקפה של ברצלונה עברה מהפך, אין מילה אחרת לתאר זאת. לקישור הצטרף פרנק קסייה ממילאן ויספק סגנון אחר מזה שיש לקשרים אחרים בברצלונה, יותר פיזיות בדומה לימים של סיידו קייטה במועדון, לצד צ'אבי השחקן. פרנקי דה יונג אולי יעזוב למנצ'סטר יונייטד, אבל בכל מקרה כדי להשלים את הפאזל ברצלונה צריכה לעבוד על ההגנה.
5 צפייה בגלריה
ססאר אספיליקואטה
ססאר אספיליקואטה
החתמה שלו יכולה לתפוס שתי ציפורים במכה אחת. אספיליקווטה
(צילום: רויטרס)
אנדראס כריסטנסן הדני, שסיים חוזה בצ'לסי, כבר הצטרף, אבל בברצלונה מחפשים בלם נוסף, כזה שיכול להיות אחד הטובים ביותר בתפקידו. השם החם הוא זה של ז'ול קונדה מסביליה. במקביל, יש צורך בתחרות בשתי עמדות המגן. החתמה של ססאר אספיליקווטה, גם הוא מצ'לסי, יכולה לתפוס שתי ציפורים במכה אחת.
קבוצות רבות באירופה מנסות להיכנס לעונה החדשה עם סגלים עבים במיוחד, זאת לאור קיום המונדיאל באמצע העונה, דבר שייצור שבועות עמוסים לפני הטורניר ואחריו. הליגה הספרדית תיפתח בעוד פחות מחודש והמשימה של ברצלונה היא להגיע עם אותו סגל עבה כבר למחזור הראשון. בשבוע האחרון היא כבר סגרה את החלק הכי בעייתי שהיה לה במגרש, החלק ההתקפי, שפתאום הפך לחלק המלהיב ביותר, העמוק ביותר, זה שאולי יחזיר את ברצלונה לימים היפים.
פורסם לראשונה: 11:00, 18.07.22