פרשת ההשעיה של ברוך שמאילוב, עלולה להיות משמעותית מבחינתו. כזכור, אחד משני הג'ודאים הבכירים בנבחרת הגברים של אורן סמדג'ה, הושעה מאימונים ומתחרויות בשל ההחלטה של הסוכנות הבינלאומית לבדיקות (ITA), שנחשפה לראשונה ב-ynet, להעמידו לדין בשל אי דיווח על נוכחות, שמשמעותו כמו בדיקת סמים שתוצאתה יצאה חיובית.
באיגוד הג'ודו אמנם מנסים לשדר עסקים כרגיל ומדברים על עניין טכני בלבד, אולם בשיחות עם גורמים המעורים במה שקורה מאחורי הקלעים, מדברים על עבירה שבמידה ויורשע בה, הוא עלול לספוג ענישה לא קלה של השעיה. "באיגוד הג'ודו מנסים למזער את הנזק שיש להם אחריות גדולה בו", מספר אחד מחברי ההנהלה באיגוד. "אבל מדובר בעבירה שדינה כמו תוצאה חיובית בבדיקת סמים והיא חמורה מאוד".
1 צפייה בגלריה
ברוך שמאילוב
ברוך שמאילוב
ברוך שמאילוב
(צילום: אורן אהרוני)
המשמעות ששמאילוב החל משישי האחרון לא יכול להגיע לאימוני הנבחרת או לתחרויות, וכבר בשבוע הבא הוא לא יוכל להופיע לטורניר המאסטרס בבודפשט, שמעניק ניקוד גבוה מאוד לקראת המשחקים האולימפיים בפריז. "יש פה משמעות גדולה מאוד מבחינת ג'ודו הגברים, שגם ככה גווע בשנים האחרונות. שמאילוב לא יכול להתאמן עד לסיום התהליך ואז הוא עוד עלול לקבל השעיה, גם אם היא לא תהיה עד לפריז, זה יפגע בו בקרב על הכרטיס מול טל פליקר וגם אם יעלה יהיה לו קשה להיות בשמיניה הראשונה", הסבירו גורמים המעורבים בעניין.
מאיגוד הג'ודו נמסר דרך משרד יחסי הציבור של שמאילוב: "להבנתנו מדובר בעניין טכני ואנו סמוכים ובטוחים שברוך יוכיח זאת במסגרת ההליכים". כפי שפורסם, ב-ITA העניקו לו את האפשרות להעביר את החומרים הנדרשים עד לשישי הבא.