"לפני שבועיים הצעתי להפועל תל אביב שאשחק תחת משכורת חייל. הייתה לי שיחה של דקה עם אחד הבעלים, שרון ניסנוב, אחרי חודשים של נתק, והובהר לי שאפילו תחת ההצעה הזאת החזרה שלי למועדון לא רלוונטית.
"אין לי הסבר למה הם החליטו לחתוך אותי, אין פה היגיון. הרי לא הסתכסכתי עם אף אחד, הסכומים היו ניתנים לגישור. בהנהלה התעקשו שהכל עניין כספי, אבל אני לא מאמין שזאת הסיבה. עובדה שניסיתי להתפשר, הרי הם הציעו לי סכום ושלושה ימים אחר כך מחקו אותי ולקחו שחקן אחר. בזמן שבהפועל אמרו שאין להם כסף, הם החתימו עוד חמישה-שישה שחקנים. לא מבין למה מחקו אותי ככה".
8 צפייה בגלריה
עומרי אלטמן
עומרי אלטמן
עומרי אלטמן. "אין פה היגיון"
(צילום: עוז מועלם)
8 צפייה בגלריה
אלטמן בטירוף
אלטמן בטירוף
"כבר דמיינתי את עצמי מניף את הגביע בשביל הפועל, אבל זה לא קרה". אלטמן
(צילום: עוז מועלם)
8 צפייה בגלריה
שער מדור הספורט של "ידיעות אחרונות", הבוקר
שער מדור הספורט של "ידיעות אחרונות", הבוקר
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", הבוקר
המונולוג הזה שייך לעומרי אלטמן, קפטן הפועל ת"א בעונה שעברה, שחתם בשבוע שעבר בארוקה מהליגה הפורטוגלית והחליט עכשיו לשבור שתיקה. ויש לו הרבה על הלב: הוא כועס ומאוכזב מההתנהלות של הפועל ת"א.
"אחרי ההפסד (2:1) למכבי ת"א בגמר הגביע קיבלתי טלפון משרון ניסנוב, הסברתי לו שאני בחופשה ושידבר עם הסוכן שלי רונן קצב, כי אני רוצה קצת לנקות את הראש. לקח לי הרבה זמן לצאת מזה, הייתי בסוג של דיכאון אחרי ההפסד בגמר והמחשבות לא עזבו אותי. כבר ראיתי את עצמי מניף את הגביע בשביל הפועל, אבל זה לא קרה", מספר אלטמן מחדרו בבית המלון בפורטו.
על ארוקה: "אנשים אומרים שבחרתי לשחק בחור. הלו, אני בליגה הפורטוגלית שהפכה לאחת מחמש הטובות בעולם ויש פה סקאוטים מפה ועד הודעה חדשה. אז חור זה לא"
"התאהבתי בפרויקט". מתוך דף הטוויטר של ארוקה
"בשיחה הפועל הציעה שאקבל סכום שנמוך ב-20 אחוז ממה שקיבלתי בשנתיים האחרונות, גם לא עלה נושא מספר השנים של החוזה. דובר על משהו כמו 150 אלף דולר, הסוכן שלי לא הבין מה קורה. הרי לפני שפרצה מגפת הקורונה אמרו שאקבל סכום גבוה במונחים של הפועל, אבל אז נכנסה רשת הביטחון, קיצצתי ואמרו לי שישדרגו אותי בצורה מינימלית. אני מודה שהעונה האחרונה שלי לא הייתה יוצאת דופן, ועדיין יחסית לקבוצה הייתי טוב. אבל לפני שנתיים עשיתי עונה ממש טובה ביחס לליגה כולה – מעורבות ב-18 שערים, יותר מ-50 אחוז מהשערים של כל הקבוצה. סגרתי שנתיים משמעותיות במועדון, הפכתי לקפטן ולקונצנזוס בהפועל ת"א".
אבל מה השבת להצעה שקיבלת? "רונן קצב אמר לבעלים ניסנוב שזה לא ריאלי לבקש ממני להוריד מהשכר, מה עוד שבאותה תקופה החזקנו הצעות מקבוצות באמירויות ובאסיה בסכומים גבוהים, קבוצות שהיו לא רלוונטיות מבחינתי. הבעיה שהפועל התחילה מעמדה של קיצוץ מול הקפטן שלה, מול השחקן המשמעותי שלה בשנתיים האחרונות. אבל פתאום הקשר נותק מצידם. קצב יזם עוד שיחה בניסיון לפתוח במו"מ אבל ניסנוב הודיע לו שההצעה כבר לא תקפה, שהם לא רוצים אותי. בניגוד לכל הפרסומים לא קיבלתי שום שדרוג, הייתה הצעה אחת לא פתוחה למו"מ שנמחקה אחרי 72 שעות".
אבל הסיפור פה לא נגמר, לאחרונה שוב היה ניסיון שלך בכל זאת להמשיך בהפועל. "נכון, לפני שבועיים נכנסנו שוב לעניינים, הפעם עם בועז ומאיר תושב שמאוד רצו אותי מההתחלה ואני הסכמתי להתגמש. מעולם לא נקבתי בסכומים מול הפועל ת"א. נקודת ההתחלה לא הייתה טובה כי היא התחילה עם קיצוץ, אבל הסכמתי לספוג הכל רק כדי לשחק בהפועל. אמרתי לבועז תושב שאין לי בעיה לשחק אפילו במשכורת חייל וברגע שיתפנה תקציב – אם מעלייה לפלייאוף העליון או ששחקנים ישוחררו ויהיה כסף – אז שישדרגו אותי. אבל ההנהלה הודיעה לי שזה לא רלוונטי ושנהיה בקשר, ככה הסתיים הפרק שלי בהפועל ת"א. אני מאוכזב מאוד כי הפערים לא היו גדולים, לא כמו ההמצאות שדיברו על מאה אלף דולר".
8 צפייה בגלריה
שרון ניסנוב
שרון ניסנוב
"הפערים לא היו גדולים". שרון ניסנוב
(צילום: עוז מועלם)
ואיפה היה ניר קלינגר בכל הסיפור הזה? "קלינגר היה בקשר איתי גם בזמן הנתק עם ההנהלה, אבל בעיקר ברמה החברית. אני מאמין שהוא רצה שיקרה נס ושאשחק בהפועל, אבל כנראה הציבו לו אפשרות לבחור ביני לבין האחרים. הוא חשש שאקבל הצעה שלא אוכל לסרב לה ולקח במקומי את שלומי אזולאי או עידן ורד".
תגובת הפועל ת"א לדברים: "אלטמן היה קפטן אהוב וראוי. אנחנו לא נוהגים לחשוף פרטים על משא ומתן שמתנהל או התנהל עם שחקנים – ולא נחרוג מכך גם עכשיו. אנו מאחלים הצלחה רבה לעומרי בקבוצתו החדשה ומי יודע, אולי דרכינו עוד ייפגשו בעתיד".
8 צפייה בגלריה
עמרי אלטמן
עמרי אלטמן
אלטמן במדי הפועל ת"א. לא הסתיים כמו שדמיין
(צילום: ראובן שוורץ)

"מרגיש שאני הפועל ת"א בלב ובנשמה"

אתה בכלל גדלת במכבי ת"א, אבל הפכת לאחד השחקנים שהתחברו לקהל האדום. "רציתי להישאר רק בגלל האהבה שקיבלתי מהאוהדים. אחרי ההפסד בגמר הגביע אמרתי שאנסה להגשים חלום באירופה ומאז לא הפסקתי לקבל מאות הודעות ביום, פוסטים ברשתות, היה קמפיין להשאיר אותי. נקשרתי למועדון הזה ברמות, אני מרגיש שאני הפועל ת"א בלב ובנשמה. אפילו אמרתי לעצמי שאולי עדיף לוותר על החלום באירופה בשביל המעמד בהפועל והאהבה סביבי. אבל אני מרגיש שלם עם עצמי, ניסיתי לעשות הכל כדי להישאר. דרכינו עוד ייפגשו, אהבתי למועדון הזה לא תיגמר לעולם, אין בכלל שאלה".
ברק בכר עוד ניסה לצרף אותך ברגע האחרון למכבי חיפה. אתה מאוכזב שזה לא קרה? "זה היה מאוד קרוב, גם פה היו בעיות עם רשת הביטחון. אגב, כבר אחרי גמר הגביע במכבי חיפה דיברו איתי וזה לא יצא לפועל. כבר היו שיחות עם יענקל'ה שחר ועוזי מור והגענו לעמק השווה אבל זה התמסמס. בינתיים ארוקה נכנסו בכל הכוח לסיפור ואמרתי שהפעם אני לא מחכה יותר".
אחרי שכבר היית קפטן בהפועל ת"א, לא הייתה לך בעיה להגיע לרוטציה בסמי עופר? "אני לא מסתכל על זה ככה. אף פעם לא עשיתי חישובים אם אשחק או לא. בוא אספר לך משהו: הייתה לי הצעה גם מהפועל באר שבע ובית"ר, אבל לא רציתי להגיע לירושלים עם כל הבלגן. היה לי בראש אירופה או הפועל ת"א. הצבתי לעצמי דד-ליין עד אמצע ספטמבר. על השולחן היו מכבי חיפה, ארוקה וקבוצה עם הרבה כסף מאזרבייג'ן. רציתי את הליגה הפורטוגלית".
על עצמו: "אני לא מחפש להיות מוערך. כדורגלנים מחפשים את הכבוד, אני לא. אני שומע שחקנים שמתלוננים שלא זימנו אותם לנבחרת ישראל. אם לא זימנו אותך, אז לא מגיע לך"
8 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
ברק בכר. זה היה קרוב מאוד
(צילום: ראובן כהן)
תגיד, אתה בכלל מרגיש מספיק מוערך בכדורגל הישראלי? "אני לא מחפש להיות מוערך. כדורגלנים מחפשים את הכבוד ואהדה מבחוץ, אני לא. לפעמים אני שומע שחקנים שמתלוננים שלא זימנו אותם לנבחרת ישראל. אם לא זימנו אותך, אז לא מגיע לך. אני מרגיש שבכל מקום שהייתי בו קיבלתי הערכה, לא מעניין אותי מה חושבים עליי בכדורגל הישראלי, התקשורת או אוהדי היריבות".
אתה מרגיש גם קצת עוף מוזר בכדורגל? "כן. אני לא מדבר עם התקשורת בדרך כלל, זה האופי שלי. אני גם אחד שאין לו בעיה להביע את מה שהוא חושב בטוויטר ובכלל ברשתות החברתיות – גם בענייני פוליטיקה. למשל, אני ומונס דאבור חברים עוד מהנוער במכבי ת"א, אנחנו בקשר מאוד מיוחד. וכן, דיברנו על הפוסט שלו, שמצד אחד הטיימינג לא היה טוב ומצד שני הייתה פרשנות לא נכונה שכללה התלהמות".
אם כבר פוליטיקה, מה אתה חושב על השינוי בשלטון? "היה צריך שינוי, אבל בוא ניתן לזה עוד קצת זמן. הם עדיין בחיתולים. נחיה ונראה".
8 צפייה בגלריה
מונאס דאבור
מונאס דאבור
דאבור. "הייתה פרשנות לא נכונה לדברים שלו שכללה התלהמות"
(צילום: אורן אהרוני)

סודות מחדר ההלבשה של ארוקה

הקשר החדש של ארוקה חולק עכשיו חדר הלבשה עם אור דסה וחלוץ נבחרת פלסטין עודאי איברהים מוחמד א-דבאח בן ה-22, שהיה כוכב גדול בליגה הפלסטינית. "הוא חמוד מאוד, בחור טוב ממזרח ירושלים, זה סיפור גדול פה", אומר אלטמן. "הוא לא מדבר עברית, מבין רק חלק מהמילים, אבל הוא אחד המצחיקים ועם וייב חיובי חבל על הזמן. התחברנו מהרגע הראשון בלי שום מתחים. הוא שחקן טוב מאוד. בכלל הגעתי למקום מצוין, אני מבסוט.
"אנשים אומרים שבחרתי לשחק בחור. הלו, אני בליגה הפורטוגלית שהפכה לאחת מחמש הטובות בעולם עם מפלצות אירופיות כמו בנפיקה שנתנה בראש לברצלונה בליגת האלופות, ספורטינג ליסבון, יש פה סקאוטים מפה ועד הודעה חדשה. גם האימונים ברמה הכי גבוהה ואני גר בפורטו המדהימה, 45 דקות נסיעה מהמתחם בארוקה. אז חור זה לא".
על א-דבאח מנבחרת פלסטין: "חמוד מאוד, בחור טוב ממזרח ירושלים, זה סיפור גדול פה. הוא לא מדבר עברית, מבין רק חלק מהמילים. התחברנו מהרגע הראשון בלי שום מתחים"
איך בכלל התחיל הרומן עם ארוקה? "היו שיחות בחודש יולי, זרקתי להם סכומים די גבוהים והם זרמו איתי. סיכמנו הכל והבן של הבעלים, איש עשיר מאוד ששיחק פעם בקבוצה ומנהל את המועדון כשהוא רק בן 33, הזמין אותי ואת ארוסתי יובל להתרשם מהעיר, מהתנאים ומהאצטדיון. במקביל התחילו מגעים ראשונים גם עם בוכום הגרמנית, לצ'ה מהליגה השנייה באיטליה ומשהו שכמעט נסגר בספרד".
8 צפייה בגלריה
עומרי אלטמן
עומרי אלטמן
"הפנטזיה? להגיע לאחת הגדולות בפורטוגל או לקבוצה קטנה בספרד, בגרמניה או באיטליה"
(צילום: עוז מועלם)
אלטמן לא אמר את המילה האחרונה? "אני בן 27 והליגה הפורטוגלית היא מהבמות הגדולות באירופה, כך שמבחינתי לא אמרתי את המילה האחרונה. זו ליגה שמשודרת בכל העולם ולכן אני חייב להיות דומיננטי, להביא מספרים וברמה הקבוצתית להישאר בליגה. הפנטזיה שלי? להגיע לאחת הגדולות בפורטוגל או לקבוצה קטנה בספרד, בגרמניה או באיטליה – וברור שזה אפשרי".
לסיום, אם הפועל ת"א מציעה לך עכשיו בדיוק מה שאתה רוצה, אתה אורז וחוזר למדים האדומים? "אין לי בכלל ספק שדרכינו עוד ייפגשו בעתיד. כרגע אני בפורטוגל, מתחיל דרך ושואף למקסם את היכולות שלי באירופה".