שלושה ימים לפני טקס הפתיחה של אולימפיאדת טוקיו ויו"ר הוועדה המארגנת של המשחקים, טושירו מוטו, עורר סערה גדולה. מוטו לא שלל אפשרות כי האולימפיאדה תבוטל ברגע האחרון, אם מקרי הקורונה של הספורטאים יימשכו להירשם ובקצב גדול.
טוקיו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
כשנשאל היום (שלישי) מוטו במסיבת עיתונאים שקיים, האם המשחקים עצמם בסכנת ביטול בעקבות המקרים הרבים שנרשמו בימים האחרונים, ענה: "אנחנו לא יכולים לחזות מה יקרה, נמשיך בדיונים במידה ותהיה עליה חדשה במקרים החיוביים".
3 צפייה בגלריה
טוקיו 2020
טוקיו 2020
האולימפיאדה באמת בסכנת ביטול?
(צילום: AFP)
מוטו הוסיף: "הסכמנו כי בהתבסס על מצב הקורונה כיום, נתכנס שוב לשיחות בהשתתפות חמישה גופים שקשורים למשחקים. מקרי הקורונה עוד עשויים לרדת, ולכם נחשוב מה עלינו לעשות כאשר תירשם עלייה גדולה".
יו"ר הוועד האולימפי הבינ"ל, תומאס באך, התייחס גם הוא לסיטואציה הלא פשוטה: "אני יכול להודות שלא ידענו כמה שזה יהיה מורכב. לא היה תקדים, אף אחד לא עשה את זה בעבר. ב-15 החודשים האחרונים, היינו צריכים לקחת החלטות על בסיס לא ברור. היו לנו ספקות מדי יום. גם אני לא ידעתי מה העתיד צופן בחובו".
מאז ה-1 ביולי לא פחות מ-68 אנשים שקשורים בדרך כזו או אחרת למשחקים האולימפיים נמצאו חיוביים. בטוקיו עצמה נרשמת כבר מספר ימים התפרצות קורונה גדולה. בשבת האחרונה נרשמו 1,400 בדיקות חיוביות - הכמות הגדולה ביותר בחצי השנה האחרונה בבירת יפן.
3 צפייה בגלריה
טושירו מוטו
טושירו מוטו
עורר סערה. מוטו
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
שדה התעופה בטוקיו
שדה התעופה בטוקיו
מקרה הקורונה בקרב הספורטאים רק מטפסים
(צילום: AFP)
האולימפיאדה נדחתה בשנה עקב מגפת הקורונה ובמדינה יישמו מגוון תקנות והגבלות במטרה למנוע התפרצות נוספת של הנגיף, בעיקר בתקופת המשחקים. הדאגה היא שהכמות האדירה של המבקרים מכל המדינות יגרמו להתפרצות בלתי נשלטת.
אחרי לא מעט שינויים והחלטות, ההגבלות והסגר האחרון שהוטל על טוקיו גרם לכך שקהל לא יוכל להגיע לרוב התחרויות באולימפיאדה, מלבד אלו שמתקיימות מחוץ לבירת יפן.