מתגעגעים לאוסיין בולט? אל תחמיצו את הריצה שתנעל מחר (רביעי) את יום התחרויות באתלטיקה - יש לכם הזדמנות לראות את מי שמסומן כיורשו של הג'מייקני האגדי. זה יקרה כאשר אריון נייטון, בן 17 וחצי בלבד, יזנק לריצת הגמר ב-200 מטר לגברים ונחשב כבר בגילו הצעיר למועמד להתברג בין זוכי המדליות.
טוקיו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
תחרות לוהטת נוספת צפויה בגמר ה-400 מטר משוכות נשים בין שיאנית העולם סידני מקלוכלין לאלופה האולימפית האחרונה דלילה מוחמד. מבחינת המשלחת הישראלית תמקד את המבטים אשלי בונד, שתתחרה בגמר קפיצות הסוסים.
6 צפייה בגלריה
אריון נייטון
אריון נייטון
אריון נייטון
(צילום: רויטרס)

גמר 400 מטר משוכות נשים (אתלטיקה) | 05:50

אם הצלחתם להתעורר מוקדם בבוקר, כדאי לכם מאוד לראות את העימות הגדול בין שתי האמריקאיות - שיאנית העולם סידני מקלוכלין והאלופה האולימפית מריו 2016 דלילה מוחמד. כאשר השתיים התמודדו זו מול זו בפעם האחרונה, במבחנים האמריקנים לקראת טוקיו, שברה מקלוכלין את השיא העולמי בו החזיקה מוחמד וקבעה 51.90 שניות. בכך היא הפכה לאישה הראשונה בהיסטוריה שרצה בפחות מ-52 שניות. במוקדמות היא קבעה 53.03 שניות, תוצאה שהייתה מהירה ב-27 מאיות מזו שקבעה מוחמד. ההולנדית פמקה בול, שקבעה השנה 52.37 שניות, תנסה להפתיע.
6 צפייה בגלריה
סידני מקלוכלין
סידני מקלוכלין
נראתה למוחמד את הגב בפעם האחרונה. סידני מקלוכלין
(צילום: getty images)
6 צפייה בגלריה
דלילה מוחמד
דלילה מוחמד
רוצה להזכיר שהיא עדיין האלופה האולימפית. דלילה מוחמד
(צילום: AP)

דוד ליטבינוב (הרמת משקולות) | 07:50

מרים המשקולות, המתחרה בקטגוריית משקל מעל 109 ק"ג, הצטרף למשלחת ממש ברגע האחרון בעקבות פסילתו של הברזילאי פרננדו רייס בגלל שימוש בחומרים אסורים. כמי שלא ערך הכנה מיוחדת לפני המשחקים הישראלי לא נחשב למועמד לזכייה במדליה וינסה לשחזר את הישגו מאליפות אירופה האחרונה, בה סיים עשירי. אם הוא יצליח לשפר את ההישג של אדוארד וייץ באולימפיאדת מונטריאל 1976 (מקום חמישי בקטגוריית משקל עד 60 ק"ג) ייחשב הדבר להישג חסר תקדים בתולדות הענף בארץ.
6 צפייה בגלריה
דוד ליטבינוב
דוד ליטבינוב
התברג במשלחת ברגע האחרון. דוד ליטבינוב
(צילום: אורן אהרוני)

נויה ברעם ושחר טיבי (שייט) | 09:33

שתי הישראלית עלו מהמקום העשירי לשיוט המדליות. כעת אין להן סיכוי לזכות במדליה ביום המכריע, אבל הן ינסו לשפר את מיקומן ולהתברג כמה שיותר גבוה.

אשלי בונד (רכיבה על סוסים) | 13:00

על הסוס דונטלו 141 (בן 10) עברה הרוכבת הישראלית את מסלול המוקדמות ללא אף טעות, בזמן של 82.84 שניות, והבטיחה את מקומה בין 30 הרוכבים שישתתפו בגמר. מאחר שלא נרשמה בעבר השתתפות של מתחרים ישראלים בענף, זוהי כמובן הופעה היסטורית של נציגה כחול לבן בגמר.
בונד (36), ילידת לוס אנג'לס, נחשבת לבכירה מבין הרוכבים הישראלים בטוקיו. היא עזבה את נבחרת ארה"ב וב-2018 הגשימה חלום לרכוב תחת הדגל הכחול-לבן. אביה, סטיב בונד (נולד כשלמה גולדברג), היה בעצמו רוכב בינלאומי.
6 צפייה בגלריה
אשלי בונד
אשלי בונד
אשלי בונד
(צילום: EPA)

גמר 200 מטר גברים (אתלטיקה) | 15:55

האמריקאי הצעיר אריון נייטון בן 17 וחצי בלבד וכבר הספיק להיות הראשון לגעת באחד משיאי בולט כשקבע שיא עולם לנוער עד גיל 20 (שיפר אותו מ-19.93 שניות של בולט לעומת ה-19.85 החדש שלו). השנה הוא קבע 19.84 שניות וכעת, באולימפיאדה הראשונה שלו, הוא חולם באופן ריאלי על עמידה סנסציונית על הפודיום.
תלמיד התיכון מפלורידה העפיל בקלות לגמר כאשר קבע בחצי הגמר זמן של 20.02 שניות (המהיר ביותר במקצה בו השתתף). מדובר באטרקציה עבור האמריקאים, שכן נייטון הוא האתלט הגבר הצעיר ביותר שמתחרה במשחקים האולימפיים מאז אלו שהתקיימו גם הם בטוקיו, ב-1964, והוא מתכוון להעניק לארה"ב את מדליית הזהב במקצוע זה לראשונה מאז אתונה 2004.
6 צפייה בגלריה
אריון נייטון
אריון נייטון
ניצח במקצה חצי הגמר. אריון נייטון
(צילום: רויטרס)
הקנדי אנדרה דה גראסה, שניצח במקצה שלו בחצי הגמר עם שיא אישי של 19.73 שניות, יאבק על הזהב יחד עם האמריקאים נואה ליילס (19.74 שניות השנה) וקנת בדנרק (19.78 שניות השנה).