היום ה-11 באולימפיאדת טוקיו הסתיים, הפעם עם מעט נציגים ישראלים. נבחרת הבייסבול של ישראל נתנה לרפובליקה הדומיניקנית קרב, אבל הפסידה 7:6 ברגע האחרון ואיבדה סיכוי לזכות במדליית ארד. הנבחרת סיפקה טורניר מכובד וסיימה במקום החמישי הכללי. רוכבי הסוסים נכנסו היום למעגל התחרויות והבשורה הגיעה מאשלי בונד, שעלתה לגמר מחר לאחר שלא ביצעה אף טעות במוקדמות.
טוקיו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
צמד השייטות נויה ברעם ושחר טיבי יצאו למים לשיוטים 9 ו-10 שנדחו מאתמול, והבטיחו את מקומן בשיוט המדליות, אבל נותרו ללא סיכוי לזכות במדליה.
9 צפייה בגלריה
אשלי בונד
אשלי בונד
הופעה אדירה. אשלי בונד
(צילום: EPA)
9 צפייה בגלריה
אשלי בונד
אשלי בונד
אשלי בונד חוגגת
(צילום: EPA)

16:45: הסתיימו המוקדמות בקפיצות סוסים

שלושה רוכבים ישראלים התחרו: אחת נתנה הופעה אדירה ועלתה לגמר, שני נשאר בחוץ, שלישי התרסק. אשלי בונד, הרוכבת הבכירה של ישראל, עלתה לגמר אחרי מקצה נקי מטעויות, ובזמן השלישי בטיבו במוקדמות. הגמר ייערך מחר (רביעי) ב-13:30, בהשתתפות 30 רוכבים. טדי ולוק סיים במקום ה-42 ונותר מחוץ לגמר, ואילו לאלברטו משען היה יום עגום שבו עף מהסוסה שלו ולא הצליח להשלים את המסלול.

15:40: ישראל הודחה מטורניר הבייסבול במשחק דרמטי

כואב הלב: נבחרת הבייסבול של ישראל הודחה מהטורניר האולימפי עם הפסד סופר דרמטי 7:6 לרפובליקה הדומיניקנית. הכחולים-לבנים נכנסו לאינינג (סבב חבטות) האחרון ביתרון 5:6, אך הדומיניקנים הצליחו לבצע מהפך של הרגע האחרון במשחק רווי דרמה וקאמבקים – ועלו לחצי הגמר. אם הייתה מנצחת, ישראל הייתה נשארה בין ארבע הנבחרות האחרונות והיה מובטח לה משחק על מדליה, אולי אפילו זהב. במקום זאת, היא חוזרת הביתה בידיים ריקות.

15:20: דרמה גדולה בבייסבול, שוב מהפך לישראל

עם זאק וייס כמגיש, הדומיניקנים השלימו מהפך שני במשחק באינינג השביעי, עם הומראן של ג'ייסון גוסמן. 4:5 לרפובליקה הדומיניקנית, דרמה גדולה.
ישראל עוד לא אמרה כאן את המילה האחרונה. שני החובטים המסוכנים ביותר שלה, קינסלר ודני ולנסיה, באו לעבודה באינינג השמיני. קינסלר עלה ראשון על הבסיס, ואז ולנסיה שיגר הומראן ליציע וקבע 5:6.
9 צפייה בגלריה
זק וייס
זק וייס
זק וייס
(צילום: אורן אהרוני)

15:15: בובריצקי ובלכר לא עלו לגמר

למרות הופעה מכובדת, שלי בובריצקי ועדן בלכר סיימו את המוקדמות בשחייה אמנותית במקום ה-15, ונשארו מחוץ לרשימת 12 הזוגות שהבטיחו את מקומם בגמר.

15:00: הרוכב אלברטו משען נפל מהסוסה

הרוכב הישראלי השלישי, אלברטו משען, נפל מהסוסה במהלך המקצה ולא יעלה לגמר. לפני אחד המכשולים, הסוסה קוזה נוסטרה נעצרה - ומשען הועף ממנה ולא השלים את המסלול.
משען בן ה-42 רכב תחת דגל מקסיקו בבייג'ינג 2008 ובלונדון 2012 (מקום חמישי), וזו האולימפיאדה הראשונה שלו כישראלי. הוא השתתף במכביה ב-2013 ולאחר מכן החליט לעבור לייצג את המדינה, אבל שילם על כך מחיר: הוא החמיץ את ריו 2016 עקב החוק בענף שמחייב תקופת צינון של שנתיים.
9 צפייה בגלריה
אלברטו משען נופל מהסוסה
אלברטו משען נופל מהסוסה
אלברטו משען נופל מהסוסה
(צילום: AFP)

14:42: הרוכב טדי ולוק יצא לדרך

הרוכב הישראלי הבא בתור הוא טדי ולוק, שרוכב על הסוס אמסטרדם 27. ולוק סיים את המסלול עם 6 נקודות שליליות, בזמן של 95.74 שניות, ויצטרך להמתין כדי לדעת אם נכנס לגמר. ולוק בן ה-23, בוגר אוניברסיטת ייל היוקרתית שבבעלותו גם חברת נדל"ן, קיבל אזרחות והחל לייצג את ישראל רק בשנה שעברה. הוא לא היה אמור לנסוע לטוקיו, אבל זכה בכרטיס לאחר שהסוסה של הרוכב הישראלי הבכיר דניאל בלומן (40 בעולם) לא קיבלה אזרחות. כן, מה ששמעתם.

14:27: הרוכבת אשלי בונד עלתה לגמר בקפיצות סוסים

נבחרת הרוכבים הישראלית החלה את דרכה במוקדמות היחידים בקפיצות. אשלי בונד עם הסוס דונטלו 141 (בן 10) היא הראשונה מבין שלושת הרוכבים שמשתתפים במוקדמות: היא עברה את המסלול ללא אף טעות, בזמן של 82.84 שניות, והבטיחה את מקומה בין 30 הרוכבים שישתתפו מחר בגמר. בונד נחשבת לבכירה מבין הרוכבים הישראלים בטוקיו: ילידת לוס אנג'לס עזבה את נבחרת ארה"ב וב-2018 הגשימה חלום לרכוב תחת הדגל הכחול-לבן. אביה, סטיב בונד (נולד כשלמה גולדברג), היה בעצמו רוכב בינלאומי.
9 צפייה בגלריה
אשלי בונד
אשלי בונד
אשלי בונד
(צילום: AP)

14:20: שלי בובריצקי ועדן בלכר עלו לתרגיל הטכני

אחרי שדורגו אתמול במקום ה-16 בחלק הראשון של מוקדמות השחייה האמנותית (תרגיל חופשי), שלי בובריצקי ועדן בלכר זינקו למים – הפעם לתרגיל הטכני. השתיים קיבלו ציון של 83.8580 נקודות, והציון המצטבר שלהן בשני התרגילים מסתכם ב-168.4913 נקודות. כעת הן יחכו לסיום המוקדמות כדי לדעת אם יהיו בין 12 הזוגות שיעלו לגמר, אך הביצוע הזה כנראה לא יספיק להן.
9 צפייה בגלריה
עדן בלכר ושלי בובריצקי במוקדמות
עדן בלכר ושלי בובריצקי במוקדמות
עדן בלכר ושלי בובריצקי במוקדמות
(צילום: AFP)

14:05: מהפך ישראלי בבייסבול

המגיש המעולה של היריבה, כריסטופר מרסדס, התחיל לתת לישראל פתח לתקווה באינינג החמישי. זאק פנפראס חבט מצוין ואיפשר לרצים להתקדם, אבל ניק ריקלס, שהיה צריך לעצור בבסיס השלישי, ניסה להשיג נקודה אבל לא הגיע בזמן ונפסל.
למרבה המזל, זה לא היה סוף פסוק - כי מרסדס המשיך להיראות שונה, וחבטה גדולה של מיץ' גלאסר איפשרה לקלי ולפנפראס להגיע לבסיס. 2:2! ישראל המשיכה להרשים באינינג החמישי, כשהחובט הבא שתפס את מרסדס היה סקוטי ברצ'אם, בדרך למהפך ו-2:3. השופטים עוד בחנו בווידיאו אם גלאסר הגיע בבטחה לבסיס הבית ולא נפסל, וקבעו שהריצה חוקית.
9 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
(צילום: אורן אהרוני)
יאן מארינס החליף את מרסדס, אבל מבחינת שטף המשחק, ישראל כבר הייתה במקום אחר. הכוכב קינסלר עלה לחבוט, פגע מצוין בכדור, וברצ'אם טס לבסיס הבית כדי להעלות ל-2:4. איזה אינינג גדול של הנבחרת.

13:20: הרפובליקה הדומיניקנית עלתה ליתרון 0:1

זו לא הפתיחה שהנבחרת רצתה. אי הבנה בהגנה איפשרה לחובט דומיניקני להגיע בקלות לבסיס השני, ועוד חבטה לאחר מכן הובילה ל-0:1.
9 צפייה בגלריה
ג'וש זייד
ג'וש זייד
ג'וש זייד
(צילום: אורן אהרוני)

13:03: החל המשחק בין נבחרת הבייסבול לרפובליקה הדומיניקנית

יצאנו לדרך - ישראל מול הרפובליקה הדומיניקנית במשחק הראשון של בית הניחומים. הפסד - וזה סוף המסע הישראלי.

8:32: ברעם וטיבי עלו לשיוט המדליות מהמקום העשירי

למרות יום לא מאוד מוצלח בו סיימו את שני השיוטים שנערכו במקומות 6 ו-13, שייטות המפרשיות נויה ברעם ושחר טיבי הבטיחו את מקומן בשיוט המדליות כשהן מדורגות במקום העשירי בתום עשרה שיוטים.
ברעם וטיבי איבדו כמובן סיכוי לזכות במדליה ויגיעו לשיוט המדליות במטרה לשדרג את מיקומן הסופי. עד כה הן צברו 74 נקודות שליליות כשהצמדים מגרמניה ומספרד המדורגים מעליהן, קרובים אליהן מאוד עם נקודה שלילית אחת פחות מהן. שיוט המדליות מתוכנן למחר ב-9:33.
בניגוד לברעם וטיבי מי שנמצאת חזק מאוד בתמונת המדליות היא קמיל לקונטר הצרפתייה, זוגתו של שייט העבר האולימפי הישראלי גידי קליגר. לקונטר ושותפתה אלואיז רטרונאז מדורגות במקום השני לפני שיוט המדליות, רחוקות אמנם מהצמד הבריטי המוביל, אבל במרחק מספק מהמקום הרביעי. לקונטר אגב כבר זכתה במדליה אולימפית בעבר כשסיימה שלישית באולימפיאדת ריו.
9 צפייה בגלריה
נויה ברעם ושחר טיבי
נויה ברעם ושחר טיבי
נויה ברעם ושחר טיבי
(צילום: רויטרס)

7:03: ברעם וטיבי במקום השמיני הכללי

צמד שייטות ה-470 עשו הבוקר את השיוט התשיעי, שנדחה מאתמול בשל התנאים וסיימו בו במקום השישי. נכון לעכשיו הן מדורגות במקום השמיני הכללי עם 61 נקודות שליליות, 23 נקודות מאחורי הצמד הצרפתי שנמצאות במקום השלישי. בקרוב הן יצאו לשיוט העשירי ורק נס ישאיר אותן במרחק ריאלי מפודיום אפשרי לפני שיוט המדליות.
פורסם לראשונה: 07:11, 03.08.21