בקצרה: הקבוצה הצפונית שנמצאת במקום האחרון תארח לקרב קצוות את המוליכה בבכורה של סלובודן דראפיץ' על הקווים. מנגד רוני לוי יקווה להשתיק מעט את המתיחות עם הקהל בבאר שבע.
איש המשחק: סלובודן דראפיץ' יודע שאיזי שרצקי העדיף את קובי רפואה על פניו, אבל לאחר שרפואה סירב להצעה לחזור לאמן את קריית שמונה הוא הסכים לקחת על עצמו את התפקיד. עמיר נוסבאום שילם את המחיר על פתיחת העונה הצולעת, ודראפיץ' קיבל משחק בכורה קשה בתחילת המסע לבריחה מהתחתית. "הפגרה באה לנו טוב", אמר המאמן, שיחסר את עאיד חבשי שנדבק בקורונה.
10 צפייה בגלריה
סלובודן דראפיץ'
סלובודן דראפיץ'
סלובודן דראפיץ'. קרב קצוות בקריית שמונה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
שימו לב ל: רמזי ספורי. לפני הפגרה היו לו כמה משחקים טובים, כולל שערים מול הפועל ירושלים ומכבי נתניה, ויהיה מעניין לראות את הכושר שלו כעת.
טעון הוכחה: בזמן שמריאנו בריירו הפך למניה בטוחה, דנילו אספרייה מאכזב במדי הפועל באר שבע. הקיצוני הקולומביאני כבש רק שער ליגה אחד עד כה, ובבירת הנגב מצפים ממנו לתרום יותר בהתקפה.
10 צפייה בגלריה
דנילו אספרייה חוגג שער מוקדם
דנילו אספרייה חוגג שער מוקדם
דנילו אספרייה. כבר הרבה זמן הוא לא חגג ככה
(צילום: עוז מועלם)
בקצרה: העולה החדשה תארח את הקבוצה הלא-צפויה מסכנין במשחק בין שתי קבוצות שצמודות בטבלה עם אותו מספר נקודות.
איש המשחק: בניצחון המשכנע על הפועל תל אביב פריצה שלו הובילה לפנדל לזכות סכנין, ובתיקו מול הפועל חיפה הוא להטט וסיפק בישול נהדר. ארי מורה הברזילאי נראה לפרקים כמו התבלין שההתקפה של בני סכנין הייתה צריכה, ואם הוא יהיה טוב, ההשפעה על סכנין יכולה להיות מכרעת. לצידו של איברהימה קונטה, שהשתתף במשחקי נבחרת גינאה במוקדמות המונדיאל, מורה ינסה לעזור לקבוצה להשיג שלוש נקודות בחוץ ולהתקרב לצמרת הטבלה.
10 צפייה בגלריה
שרון מימר
שרון מימר
שרון מימר. סכנין מגיעה לנוף הגליל
(צילום: עוז מועלם)
שימו לב ל: סתיו נחמני, שחוזר בזמן מפציעה לשורות נוף הגליל. החלוץ המוכשר בן ה-19 פתח את העונה בצורה טובה מאוד, אבל נרגע ולא הבקיע כבר למעלה מחודשיים. האם הוא ימצא את הרשת הפעם?
טעון הוכחה: רז שטיין מקבל הזדמנויות משרון מימר, ובתור חלוץ הגיע הזמן שהוא יראה גם מספרים.
10 צפייה בגלריה
ירון הוכנבוים
ירון הוכנבוים
ירון הוכנבוים. סתיו נחמני חזר מפציעה אצל העולה החדשה
(צילום: אפי שריר)
בקצרה: שתי הקבוצות יצאו לפגרה כשהן מרוחקות רק נקודה מהקו האדום והן משתוקקות לברוח מהתחתית. הקבוצה של בני לם לא ניצחה מאז ה-2:4 הגדול על מכבי ת"א (תיקו ושני הפסדים), ופתח תקווה של לוזון הפסידה לשתי הירושלמיות אחרי ה-0:4 שלה על נוף הגליל.
איש המשחק: אביב אברהם, שלא שיחק מול הפועל ירושלים מאחר שריצה עונש הרחקה, יחזור לשחק במדי מכבי נתניה. אברהם רשם הופעת בכורה מרגשת בנבחרת הבוגרת בניצחון 2:3 על איי פארו, שנעל מבחינתה של ישראל את מוקדמות המונדיאל, ובנתניה הוא ישוב לשחק תפקיד מרכזי בקישור.
10 צפייה בגלריה
אביב אברהם
אביב אברהם
אביב אברהם. יחזור לנתניה אחרי הופעת הבכורה המרגשת בנבחרת ישראל
(צילום: עוז מועלם)
שימו לב ל: ארד בר, שכבש צמד חלומי בניצחון הגדול של הנבחרת הצעירה על הונגריה (0:3) בנתניה, ואולי יוכל כעת לנסות לעזור למכבי פתח תקווה לצבור שלוש נקודות באותו אצטדיון. בצד השני יופיע מי שעלה לצידו בקישור של הצעירה, עומרי גאנדלמן.
טעון הוכחה: הגנת מכבי נתניה לא הייתה במיטבה בהפסד להפועל ירושלים, בלשון המעטה, כולל שיר צדק. הבלם הוותיק צריך להראות שגם היום אפשר לסמוך עליו שיביא לקבוצה שקט ויציבות בליגת העל.
10 צפייה בגלריה
שועה לפני בר
שועה לפני בר
ארד בר. יכול להיות האקס פקטור של מכבי פ"ת
(צילום: ראובן שוורץ)
בקצרה: אחרי משחקים מעוררי כבוד מול הגדולות, אשדוד צריכה לנצח את הפועל ירושלים כדי לעלות מעל לקו האדום. אלא שהיריבה באה לאחר שני ניצחונות ראשונים.
איש המשחק: וויליאם אגאדה כבש סוף-סוף צמד והוביל את העולה החדשה לניצחון על נתניה במחזור שעבר. הפועל ירושלים תלויה לא מעט בתרומה של החלוץ, ואם הוא ימשיך להבקיע זו תהיה בשורה טובה מבחינתה.
10 צפייה בגלריה
וויליאם אגאדה
וויליאם אגאדה
וויליאם אגאדה. יצליח לכבוש שוב?
(צילום: עוז מועלם)
שימו לב ל: רן בן שמעון. אשדוד לא הייתה יכולה לצפות ליותר מרצף המשחקים הקשים מול מכבי ת"א, מכבי חיפה ובאר שבע (ניצחון ושתי תוצאות תיקו), אבל נותרה באזור המסוכן. המאמן מאמין בשחקנים שלו, ועכשיו הגיע הזמן לראות איך הם מתפקדים מול קבוצה בסדר גודל דומה לאשדוד.
טעון הוכחה: פיראס אבו עקל רשם החמצה ענקית בדקה ה-95 מול באר שבע, כשהחטיא מעשרה מטרים שער ניצחון פוטנציאלי. הקשר של אשדוד ישמח לפצות על כך, אם רק תהיה לו הזדמנות.
10 צפייה בגלריה
רן בן שמעון
רן בן שמעון
רן בן שמעון. מאמין בשחקנים שלו
(צילום: אורן אהרוני)
בקצרה: בעיצומה של הסערה סביב ההסתבכות של משה חוגג בפלילים, בית"ר תארח את חדרה, שתגיע מהמקום החמישי למרות רצף של תוצאות לא טובות.
איש המשחק: ארווין קומאן נאלץ לנווט את הספינה שנקראת בית"ר ירושלים בעונה שהיא לא פחות מרכבת הרים רגשית, עם שערורייה שרודפת שערורייה. כן, גם הפעם העיניים יהיו נשואות אליו. "זה עוד סיפור רע שפוגע במועדון", אמר המאמן על פרשת "המשחק הגדול", "אני צריך לדאוג לקבוצה שלי. כמובן דיברנו על זה בקבוצה, אבל בסוף אנחנו צריכים להמשיך הלאה... לא נוכל להשתמש בזה כתירוץ אם נפסיד". היציע המזרחי באצטדיון טדי יהיה סגור, בעקבות העונש על אירועי האלימות ביציע אוהדי הקבוצה בבלומפילד במשחק מול הפועל ת"א.
10 צפייה בגלריה
ארווין קומאן
ארווין קומאן
ארווין קומאן. חוסר היציבות והשערוריות סביב המועדון פוגעים בו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
שימו לב ל: אדווין ג'אסי, שלא מספק בהתקפה את המספרים שבית"ר קיוותה שיספק, והגיע הזמן שהוא יפרוץ ויוכיח את יכולותיו.
טעון הוכחה: בחדרה תלו תקוות רבות במקסים פלקושצ'נקו, אבל הקשר בן ה-25 לא במיטבו ומתקשה לעמוד בציפיות ממנו. מנשה זלקה שהורחק במשחק הקודם יחסר לחדרה. המשחק בירושלים הוא עוד הזדמנות מבחינת פלקושצ'נקו להוכיח שהוא ראוי לחזור ביום מן הימים למכבי חיפה מהדלת הראשית.
10 צפייה בגלריה
מקסים פלקושצ'נקו
מקסים פלקושצ'נקו
מקסים פלקושצ'נקו בפעולה
(צילום: גילי נחושתן)