יש ישראלי בטור דה פראנס, למרות הכל. פחות מיממה אחרי שעומר גולדשטיין הוצא מסגל ישראל פרמייר טק לתחרות בגלל חשיפה לחולה קורונה מאומת והוחלף ע"י גיום בואבן הקנדי, גיא ניב תפס מקום בסגל 24 שעות לפני הקטע הראשון.
ניב היה אחד משני רוכבים שהעמידה הקבוצה בסטנד-ביי למקרה הצורך, ואחרי שבואבן כבר נכנס במקום גולדשטיין, היום (חמישי) הוחלט כי ניב יחליף את דריל אימפי הדרום-אפריקאי. בניגוד לגולדשטיין, שלא נדבק והמהלך סביבו נעשה מתוך זהירות, אימפי יצא חיובי בבדיקה אתמול. בקבוצה החליטו כי יחכו עם ההחלטה עד שיבוצעו בדיקות נוספות, מתוך מחשבה שאימפי כבר בתוך המחלה ועשוי להחלים בזמן ולא להוות סכנה לחבריו, מה גם שהוא נחשב לאחד הרוכבים החשובים בקבוצה מבחינת המנהיגות והיכולת (זכה בעבר בשני קטעים בטור דה פראנס). היום ראשי הקבוצה קבעו סופית שניב יוקפץ.
2 צפייה בגלריה
גיא ניב במהלך הקטע הראשון בטור דה פראנס
גיא ניב במהלך הקטע הראשון בטור דה פראנס
מסע בזק כדי להגיע לדנמרק. ניב
(צילום: EPA)
ניב אמור לנחות בקופנהגן בצהריים אחרי שיצא במסע בזק מהארץ (השתתף בסוף השבוע באליפות ישראל) כדי להגיע בזמן. הוא יצטרף מיידית להכנות לקראת קטע הפתיחה מחר בבירת דנמרק, 13.2 ק"מ נגד השעון בתוך העיר. מאוחר יותר יתקיימו שני קטעים נוספים בדנמרק, לפני שהקבוצות יעברו לצרפת להמשך התחרות.
הישראלי אמר אתמול בדרכו לקופנהגן: "שמח ומתרגש בטירוף לזנק לטור דה פראנס השני שלי. עברתי עונה קשה מאוד אחרי פציעה מהתרסקות והתמודדות לא פשוטה עם קורונה. למרות שבשל כך מצאתי את עצמי מחוץ לסגל הטור דה פראנס, איפשהו בתוכי לא ויתרתי באמת על התקווה שאתחרה במרוץ האדיר הזה השנה. חיברתי סוף-סוף סדרת אימונים טובה ורציפה, חזרתי למרוצים במוטיבציה גדולה והשגתי תוצאות טובות בטור של דופינה ובמיוחד במרוץ המונט ונטו, כשאני מוכיח לעצמי ולצוות המקצועי שחזרתי לכושר טוב מאוד. ידעתי שאם תגיע הזדמנות אקפוץ עליה בשתי רגליים, והנה זה קרה".
2 צפייה בגלריה
גיא ניב
גיא ניב
ניב, במהלך הטור דה פראנס לפני שנתיים
(צילום: נועה ארנון)
הוא הוסיף: "אני מצפה לטור דה פראנס קשוח במיוחד. אני לא מגיע עם הכנה אידיאלית אבל אני מלא ביטחון שאוכל לתת הופעה טובה, לעזור לקבוצה במשימתה להשיג ניצחון כאן, לצאת לבריחות בעצמי כשתהיה הזדמנות - ולהשיג תוצאה יפה. בטור הקודם הגעתי כישראלי פורץ דרך שידע שמשימתו היא לסיים בפריז, אבל זה לא המצב היום. אני רוכב חזק ומנוסה יותר עם שאיפות גבוהות יותר. מוכן למשימה".
ניב בן ה-28 היה הישראלי הראשון שהתחרה בטור דה פראנס, כאשר עלה על המסלול ב-2020 ודורג במקום ה-139. הוא גם הישראלי היחיד שעבר את כל המרוצים הגדולים – הוא התחרה שלוש פעמים בג'ירו (בשיא הגיע בשנה שעברה למקום ה-74), וסיים 93 בוואלטה. בג'ירו 2021 הוא גם קבע את הישג השיא של רוכב ישראלי בגראן-טור כלשהו, כאשר הגיע במקום ה-12 בקטע ה-12.