משרד התרבות והספורט סיכם עקרונית על בנייתו של כפר אולימפי בסטנדרטים עולמיים בבאר-שבע, שלמעשה יהווה העתק למכון הספורט וינגייט, שהיה היחיד שנתן עד כה מענה לספורטאים רבים בארץ, כך נודע לראשונה ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet.
אחת המטרות שסימן שר התרבות והספורט מיקי זוהר עם כניסתו לתפקיד, הייתה הקמת כפר אולימפי שיכלול מתקני ספורט, מגרשים, אולמות אימון ומשחקים, מגורים ויתר התנאים הנדרשים לתת מענה לספורטאים בענפים השונים. כרגע המקום היחיד בפורמט כזה הוא מכון וינגייט שממוקם באזור השרון והתכנון הוא לבנות מתקן מודרני דומה באזור הדרום. השר זוהר בחן מספר אפשרויות לבניית הכפר האולימפי החדש, והוא פנה לאיש קשר במטרה להקימו בשטח הכפר הציוני העולמי של קק"ל ארה"ב בבאר-שבע.
2 צפייה בגלריה
הקרקע המיועדת לבנייה. עלויות גבוהות
הקרקע המיועדת לבנייה. עלויות גבוהות
הקרקע המיועדת לבנייה. עלויות גבוהות
(צילום: הרצל יוסף)
בשיחות שהתקיימו מול משרד התרבות והספורט נענתה קק"ל ארה"ב ליוזמה והבהירה כי היא מוכנה להקצות 90 דונם לטובת הקמת פרויקט הספורט המדובר. במקביל, בשיחות עם אנשי וינגייט, המודל הראשון של כפר אולימפי בישראל, התברר כי השטח הנדרש למתחם בסדר גודל כזה הוא 140 דונם.
השר זוהר מיהר להתקשר לראש עיריית באר-שבע, רוביק דנילוביץ' כדי לבחון האם ישנו באזור שטח עירוני לטובת המיזם השאפתני וזה עידכן אותו כי בצמוד לכפר הציוני ישנם 50 דונם בבעלות עיריית באר-שבע והבהיר כי יהיה מוכן להקצות אותם כדי להקים בשטחו המוניציפלי כפר אולימפי.
2 צפייה בגלריה
מיקי זוהר שר התרבות והספורט
מיקי זוהר שר התרבות והספורט
אישר את פרטי הידיעה. שר התרבות והספורט מיקי זוהר
(צילום: עוז מועלם)
אלא שאז התבררו העלויות הגבוהות הנדרשות לטובת בניית כפר אולימפי בסטנדרט מודרני. מומחים בווינגייט העריכו כי מדובר בסכום שינוע בין 300 ל-400 מיליון שקל, ונראה היה כי למרות איתור השטח המתאים, משרד הספורט יתקשה לגייס את התקציב הנדרש לפרויקט. כעבור זמן לא רב נערכה פגישה בנושא עם איש עסקים שגייס לטענתו 175 מיליון דולר עבור בניית הכפר האולימפי.
שר התרבות והספורט אישר את פרטי הידיעה: "העניין מתבשל לכיוון חיובי ומהר מאוד, הרבה יותר ממה שצפיתי. זה שילוב פעולה בין קק"ל ארה"ב לישראל, שעשויים להקצות מיליארד שקלים לכל הפרויקט, בעוד שעיריית באר-שבע תסייע לה בשטח הנדרש על מנת להקצות בסך הכל 140 דונמים. אם הכל יילך כפי שמתוכנן, יקום שם כפר ציוני אולימפי הטוב בעולם".