אווירה מתוחה מאוד במהלך משחק באליפות ארה"ב הפתוחה הערב (חמישי). ויקטוריה אזרנקה הבלארוסית ניצחה 2:6, 3:6 את מרטה קוסטיוק האוקראינית ועלתה לסיבוב השלישי, אבל זה לא היה הסיפור המרכזי.
3 צפייה בגלריה
ויקטוריה אזרנקה טניסאית בלארוסית עם מרטה קוסטיוק טניסאית אוקראינית
ויקטוריה אזרנקה טניסאית בלארוסית עם מרטה קוסטיוק טניסאית אוקראינית
הרבה אהבה לא הייתה שם. אזרנקה וקוסטיוק
(צילום: רויטרס)

3 צפייה בגלריה
ויקטוריה אזרנקה טניסאית בלארוסית עם מרטה קוסטיוק טניסאית אוקראינית
ויקטוריה אזרנקה טניסאית בלארוסית עם מרטה קוסטיוק טניסאית אוקראינית
בלי ליצור קשר עין. קוסטיוק ואזרנקה
(צילום: AFP)
קוסטיוק בת ה-20 סירבה ללחוץ את היד ליריבתה אחרי המשחק ורק שלחה לעברה את המחבט ליד הרשת, בלי ליצור איתה קשר עין. בין השתיים יש מתיחות שנמשכת כבר כמה שבועות. האוקראינית העבירה ביקורת חריפה על כך שהבלארוסית התכוונה להשתתף במשחק למען השלום לפני הטורניר, בעוד אזרנקה המשיכה להתעקש שבכוונתה להשתתף עד שבסופו של דבר פרשה ממנו.
בנוסף להכול, אירעה מיני תקרית גם באחד היציעים. אוהד שנופף בדגל אוקראינה במטרה לתמוך בקוסטיוק התבקש לא להציג את הדגל על ידי אחד הסדרנים.
יש לציין כי אזרנקה לא גרה בבלארוס כבר שנים רבות ולמעשה חיה בפלורידה, ארה"ב, כבר למעלה מ-15 שנה. היא גם גינתה את המתקפה הרוסית בסיוע הבלארוסים על אוקראינה.
3 צפייה בגלריה
מרטה קוסטיוק טניסאית אוקראינית
מרטה קוסטיוק טניסאית אוקראינית
סיטואציה לא נעימה. קוסטיוק
(צילום: AP)
"לא הופתעתי מזה שהיא לא לחצה את ידי", אמרה אזרנקה אחרי הניצחון, "אני לא חושבת שאני צריכה לעשות מזה עניין גדול. אני תמיד לוחצת ידיים ליריבות שלי. הייתה לי את אותה סיטואציה עם דיאנה יאסטרמסקה (האוקראינית) בוושינגטון. זה מה שזה. אני מתקדמת הלאה. אני לא יכולה לכפות על מישהי ללחוץ את ידי. זו ההחלטה שלהן. איך זה גרם לי להרגיש? זה לא הדבר הכי חשוב בעולם כרגע. אני לא צריכה לשבת כאן וללטף את עצמי בגב. אני יודעת טוב מאוד מה עשיתי".
הבלארוסית המשיכה: "אני לא חושבת שיש לה מושג לגבי מה שאני עושה במועצת השחקניות כי היא לא שם. אם מישהי רוצה לדבר איתי, אני תמיד זמינה לכל השחקניות. זה חלק מהתפקיד שלי במועצת השחקניות, להקשיב למה שיש לשחקניות להגיד ומרטה לא שונה עבורי מכל אחת אחרת. אני מסתכלת עליה כטניסאית, כעמיתה למקצוע. אני יודעת שהיא עוברת תקופה קשה מאוד, לא קל להתמודד עם הכול. מנקודת המבט שלי, אני מקווה שמישהו ידריך אותה טוב יותר במהלך התקופה הקשה הזו. אני תמיד פתוחה ומוכנה להקשיב. אני לא יכולה להכריח אנשים לעשות משהו שהם לא רוצים לעשות. יש לה את המספר שלי. אני מוכנה לעשות הכול כדי לעזור לאחרים, אני לא משחקת משחקים פוליטיים ואני לא משחקת במשחקים בשביל התקשורת. אני לא כאן בשביל זה. אני אדם ישיר מאוד".
טניסאי העבר ופרשן יורוספורט מאטס וילאנדר התייחס לתקרית ואמר: "נכון שהטניסאיות הרוסיות והבלארוסיות לא הורשו לשחק בווימבלדון ויש הרבה טניסאיות שחושבות שאסור היה לתת להן לשחק כאן. אבל להפוך את כל העניין הזה לאישי זה מסוכן מאוד. צריך להבין את שני הצדדים. זה גם לא נעים להיות רוסי או בלארוסי ולהתמודד נגד אנשים שמתנגדים למה שהממשלות שלך עושות".