בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל ידון היום בערעור שהגישה בית"ר ירושלים נגד החלטת הרשות לבקרה תקציבית להוריד אותה לליגה הלאומית. עם זאת, בינתיים חלו מספר התפתחויות: חלקן חיוביות עבור אברמוב ובית"ר, אך אחרות עשויות דווקא להקשות על האפשרות להשלים את מימוש החוזה שחתם עם משה חוגג לרכישת המועדון ולהציל אותו מירידה.
מתברר כי מאחורי הקלעים נמצא גוף שסיכם על הענקת הלוואה לבית"ר בגובה עשרה מיליון שקלים. כפי שנחשף ב"ידיעות אחרונות", מספר בעלי מועדונים בליגת העל נעתרו ביממה האחרונה לבקשה להעניק ערבויות לטובת ההלוואה הזאת. אברמוב סיפר בשיחות סגורות כי בעלי הקבוצות הסכימו לעשות זאת באופן אישי, ולא תחת המעטפת של מינהלת הליגה. הערבות הזו, אם אכן תתקבל, תבוא במקום זו שתיכנן אברמוב לקבל מעיריית ירושלים - מהלך שנחסם בעירייה.

1 צפייה בגלריה
חוגג ואברמוב
חוגג ואברמוב
חוגג ואברמוב. העסקה תיסגר?
(צילום: עוז מועלם וראובן שוורץ)
מכשול נוסף מבחינת אברמוב הוא קבלת אישור מהמשטרה למכירת המועדון. גם בגזרה הזו יש התפתחויות, אך הן לא חיוביות עבור אברמוב ובית"ר: המשטרה דורשת ממנו ערבות של 11 מיליון שקל. אברמוב העריך כי לא יוכל לעמוד בתנאי הזה. מהמורה מיידית נוספת לביצוע העסקה היא העברת הבעלות על בני-יהודה מידיו של אברמוב. אתמול נערכה פגישה משמעותית בעניין עם משה דמאיו, שעמד בעבר בראש הקבוצה ועשוי להוביל קבוצת רכישה. אברמוב מעוניין להציג היום מסמך הסכמות בפני בית הדין העליון, במטרה לקבל ארכה של שלושה שבועות להגשת תקציב לבית"ר.
במידה שאברמוב יבהיר כי סיכם על מכירת בני-יהודה, דמאיו (או כל רוכש אחר) יצטרך להגיע לוועדה להעברת זכויות. במקביל, אברמוב יבקש לכנס את הוועדה כדי לקבל את הבעלות על בית"ר.
מבחינת הבקרה וההתאחדות, אין להעניק לבית"ר ארכות נוספות ויש להוריד אותה ללאומית באופן מיידי. המועדון לא עמד בדרישות הבקרה, ורחוק עשרה מיליון שקלים מהעמדת תקציב מינימום לעונה הבאה. אם הערעור יידחה, בית"ר תבקש לקיים דיון נוסף בבית הדין העליון, הפעם בפני צוות דיינים מורחב, ובמקרה הצורך תערער לאחר מכן גם לבית המשפט המחוזי.