ההחלטה של מליאת הרשות לבקרת תקציבים להעניק לבית"ר ירושלים ארכה נוספת של שבוע נובעת בין היתר ממידע חדש שהוגש לה בימים האחרונים. מדובר בהירתמות של בעלי קבוצות בכירים בכדורגל הישראלי, בשיתוף עם מינהלת הליגות, לסייע לברק אברמוב לקבל הקדמת תמיכות או ערבויות להלוואה בדרך להצלת בית"ר.
מספר בעלי קבוצות נתנו כבר אור ירוק למתווה, שעקרונותיו נשלחו לכל הבעלים בכדורגל הישראלי באמצעות המייל והווטסאפ. כבר לפני מספר שבועות פנה אייל סגל, הבעלים של מכבי נתניה, לבעלי המועדונים בבקשה לגבש תוכנית לתפעול בית"ר ירושלים כאילו שאין לה חובות עבר, אבל הדבר צריך לעבור חוות דעת משפטית.
3 צפייה בגלריה
אלונה ברקת ויעקב שחר
אלונה ברקת ויעקב שחר
אלונה ברקת ויעקב שחר
(צילום: אורן אהרוני)
3 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
בעלי הקבוצות מבינים את חשיבותה של בית"ר לליגה
(צילום: עוז מועלם)
הבעלים שקיבלו לעיונם מספר דרכים להצלת בית"ר, ביניהם נשיא מכבי חיפה יעקב שחר ובעלי הפועל באר־שבע אלונה ברקת, יצטרכו לקבל לגביהן החלטה שתהיה לה השפעה על כל הכדורגל הישראלי. אם המתווה אכן ייצא לפועל, יהיו לכך השלכות על כל קבוצה בליגות המקצוענית שתיקלע לקשיים כספיים.
כל החלטה שתתקבל בישיבת דירקטוריון המינהלת לסייע למועדון שמסוחרר כלכלית, תהיה תקדימית ותצטרך לחול גם על מועדונים שייקלעו בעתיד למצבים כאלה. בעונה האחרונה, למשל, א.ס אשדוד מהלאומית נקלעה לחובות של 700 אלף שקל והיא תפתח את העונה הבאה במינוס תשע נקודות ליגה.
3 צפייה בגלריה
עוד צריך לסכם את התנאים למסירת בני-יהודה. אברמוב
עוד צריך לסכם את התנאים למסירת בני-יהודה. אברמוב
עוד צריך לסכם את התנאים למסירת בני-יהודה. אברמוב
(צילום: עוז מועלם)
בעלי הקבוצות הגדולות מודעים לתקדים המסוכן, שעלול להוביל לתביעות עתידיות, אבל מבינים גם את חשיבותה של בית"ר לליגה, כולל התדמית, הכנסות מכרטיסים במשחקי חוץ, זכייניות שידור, טוטו וכיו"ב.
בינתיים הודיעו בעיריית ירושלים כי לא יעמידו ערבות להלוואה, כפי שדרש אברמוב, אולם ייתכן כי יסייעו דרך פורמט אחר. משטרת ישראל דרשה לקבל את ההסכם הרכישה במלואו כדי לבחון לאן מיועדים הכספים שיעביר אברמוב, והוא לא יורשה להעביר אותם לבעלי חוב של משה חוגג עצמו או לחברת "סינגולריטים". אברמוב עוד צריך לסכם את התנאים למסירת בני־יהודה ולעבור בוועדה להעברת זכויות, כך שששת הימים הקרובים יהיו עמוסים מאוד בבחינת הצלתה של בית"ר.