יון ניקולאסקו בן ה-24 הוא אחת הדוגמאות לפספוס של אנשי מקצוע בכדורגל הישראלי. בעונה שעברה ניר קלינגר הנחית אותו במכבי פ"ת, איתה הוא אמנם ירד ליגה, אבל היכולות הפנטסטיות שלו נראו כבר אז. למרות שסוכנו הציע אותו כמעט לכל קבוצה בליגה הישראלית, אף אחת לא עטה עליו.
המנהל המקצועי של הפועל ת"א, עומר בוקסנבוים, ניסה להנחית אותו אך הסכומים היו גבוהים מדי. חלוץ נבחרת מולדובה הוצע גם לאשדוד, הפועל חיפה, מכבי נתניה וזה לא יצא לפועל, עד אשר בית"ר ירושלים קיבלה ביום ההעברות האחרון מתנה והסכומים ירדו במחצית. ברק אברמוב החתים את ניקולאסקו לשנתיים בתמורה ל-90 אלף דולר לעונה בלבד, שכר מצחיק עבור מי שהפך לסקורר הטוב ביותר בליגה העונה, עם 13 כיבושים.
2 צפייה בגלריה
יון ניקולאסקו שחקן בית"ר ירושלים
יון ניקולאסקו שחקן בית"ר ירושלים
הגיע למנוחה ולנחלה. ניקולאסקו
(צילום: עוז מועלם)
היכולת המצוינת של המולדבי הדליקה את קלינגר במשחק של נבחרת מולדובה מול ישראל בטרנר, זאת למרות שהחלוץ הורחק מהמשחק הזה אחרי שלואי טהא עשה הצגה. היכולת המצוינת שלו העונה כבר גרמה למספר קבוצות לשלוח הצעות לבית"ר ירושלים. אחת מהן הייתה בסך מיליון דולר וחצי מהליגה הסינית. מעבר לכך שאברמוב לא מוכן לוותר על היהלום שלו והוא צפוי להמשיך לעונה נוספת תחת חוזה משודרג, ניקולאסקו מכוון להגיע לליגה אירופית בלבד.

תחילת הדרך

החלוץ, שהחל את דרכו בזימברו קישינב, גדל ללא הורים. אימו מתה כשהיה בן שלוש בלבד, אביו נטש את הבית והוא גדל בבית סבתו, שם הוא התגלה בידי אנשי מקצוע דרך טורניר במסגרת בית ספרית.
טבלת מלכי השערים לכתבת צנציפר

את הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת של קישינב, המועדון הגדול במולדת שלו, הוא קיים לפני שבע שנים בלבד. הוא שיחק גם בליגה הבלארוסית וזכה עם שחטאר סולגירוסק באליפות, לאחר מכן עבר לוויטבסק, בה כבש תשעה שערים. לפני שנתיים וחצי הוא עוד עבר לדונאיסקה סטרדה הסלובקית, ממנה הושאל למכבי פ"ת ולבית"ר ירושלים, ועימה עוד הספיק לשחק במוקדמות הליגה האזורית.
ניקולאסקו כבר הספיק לעבור מספר מועדונים, מה שהקשה עליו לייצר קריירה יציבה, ונראה כי הוא מקבל את הקרקע הפורייה להצלחה. יוסי אבוקסיס דיבר לפני ההחתמה שלו עם מאמנו בנבחרת מולדובה וחברו להפועל ת"א בעבר, סרגיי קלשצ'נקו, שלמרות המתיחות שנוצרה בינו לבין החלוץ, המליץ להנחית אותו בבית וגן.

מהרגע הראשון יוסי אבוקסיס נתן לניקולאסקו להבין כי בניגוד לקבוצות האחרות שלו, בהן הוא היה שחקן רוטציה או כזה שנדחק לקצה הספסל בסלובקיה, אצלו הוא יקבל את הקרדיט גם בתקופות פחות טובות. ניקולאסקו עבר אחת כזו שהסתיימה עם צמד נגד הפועל עפולה בגביע ועוד צמד שהעלה אותו לראשות מלכות השערים יחד עם ערן זהבי נגד עירוני קריית שמונה, כולל שער שייקח איתו לסרטון השיווק שלו.

הפיכתו לכוכב בבית"ר

החיבור הטוב של ניקולאסקו נוצר עם ירדן שועה בעונת שיא שלו בבישולים, עם 12 כאלו שרבים מהם הגיעו ישירות לניקואלסקו. יחד עם אספרייה, שנמצא גם הוא בכושר שיא בכיבושים, הם הפכו לשלישייה האיכותית ביותר בליגה, שאלמלא יכולת הגנתית חלשה, היו מגיעים רחוק עוד יותר.
2 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס מאמן בית"ר ירושלים
יוסי אבוקסיס מאמן בית"ר ירושלים
התייעץ עם קלשצ'נקו לפני ההחתמה. אבוקסיס
(צילום: אלעד גרשגורן)
כמי שגדל ללא הורים מגיל צעיר, ניקולאסקו פיתח לעצמו אופי מחוספס, אחד שלא מוותר גם בתקופות הקשות ביותר. בין היתר, ניקולאסקו התמודד חמש פעמים עם בדיקות חיוביות של קורונה, שהקשו עליו להיכנס לכושר רציף עד לעונה הנוכחית.
ניקולאסקו מרגיש בפעם הראשונה התמודדות עם סטטוס של שחקן שהוא הכוכב של הקבוצה ואת החוויה של שחקן מוביל מול קהל כמו זה של בית"ר ירושלים, כזה שיודע להעיף אותך. היום (שבת, 15:00) תתייצב בית"ר למשחק מול אשדוד. הכושר הנוכחי של חלוץ מולדובה עשוי להבטיח לה במקרה של ניצחון מקום בפלייאוף עליון - פנטזיה קבוצתית שמקבילה גם לאישית של ניקואלסקו שהתחיל בקצה הספסל בליגה הסלובקית והפך למלך של ירושלים.