כשיפתח זיו עשה למכבי ת"א צרות במדי גלבוע/גליל בסדרת גמר הפלייאוף בעונה שעברה, היה ברור לכולם שזה רק עניין של זמן עד שהוא ינחת בהיכל. ואכן, לא לקח הרבה זמן עד שהגיעה ההצעה לחתום לשנתיים במדים הצהובים. אחרי עזיבתו של יובל זוסמן ופרישתו של עומרי כספי, זיו היה אמור להיות הישראלי מספר 1 של הקבוצה.
הציפיות של זיו היו גבוהות, בכל זאת הוא הגיע למועדון בגיל 25 עם תואר הישראלי המצטיין של העונה, אבל הן הפכו לחלומות רחוקים כשיאניס ספרופולוס ייבש אותו על הספסל, והביטחון של זיו הלך ודעך. אבל אז הגיע אבי אבן, שנתן לזיו הזדמנות מחודשת והוא התחיל לפרוח. יחד איתו כל הקבוצה הצליחה להרים את הראש עם שלושה ניצחונות רצופים ביורוליג, והערב (21.05) מכבי ת"א תארח את וילרבאן בידיעה שניצחון נוסף יבטיח לה עלייה לפלייאוף.
4 צפייה בגלריה
יפתח זיו
יפתח זיו
ציפיות גבוהות. זיו
(צילום: יאיר שגיא)
זיו יכול היה כבר לצאת בעונה שעברה לקבוצה גדולה יותר, אפילו באירופה התעניינו בו. הוא בחר להישאר לעונה נוספת בגלבוע/גליל כדי להמשיך להשתפשף ולקבל דקות משחק משמעותיות. את העונה הוא סיים עם ממוצעים של 12.3 נקודות, 4.9 ריבאונדים ו-4.5 אסיסטים ב-26.7 דקות, ומכבי ת"א החתימה אותו, למרות שידעה שהוא חסר ניסיון באירופה.

"המשיך לעבוד קשה"

"זיו הגיע עם ציפיות, כי בכל זאת לא בכל יום קבוצה כמו מכבי מחתימה אותך ונותנת לך את ההזדמנות. הוא לא הגיע יהיר", מספר מקורב לרכז, "להיפך, הוא הבין מהר מאוד לאן הוא הגיע, הבין שהוא צריך להתאים את עצמו לרמת היורוליג כי יש עוד הרבה שחקנים טובים בקבוצה שבכל רגע נתון יכולים להחליף אותו. אבל זה לא קסם, בסופו של דבר, אתה צריך לקבל דקות כדי להשתפשף. יפתח הבין שלא מקבלים הרבה הזדמנויות במכבי, והמשיך לעבוד קשה. בשבועות האחרונים אפשר לראות שחקן אחר לחלוטין, עם יותר ביטחון ובעיקר עם יותר הבנה מהצוות המקצועי שהוא יכול גם לטעות".
4 צפייה בגלריה
יפתח זיו
יפתח זיו
במדי גלבוע\גליל. מכבי רצתה אותו אחרי סדרת הגמר
(צילום: עוז מועלם)
אם מסתכלים על השורה הסטטיסטית, לא רואים הבדל גדול ביכולת של זיו. ב־13 משחקים תחת ספרופולוס הוא קיבל חמש דקות בממוצע, בהן רשם 1.3 נקודות, 0.5 ריבאונדים ו־0.2 אסיסטים, ובחמשת המשחקים אצל אבן הוא מקבל 9.5 דקות ותורם 2.8 נק', 0.8 ריב' ו-1.6 אס'. אבל לא מדובר רק בסטטיסטיקה.
אם בתחילת העונה הוא בקושי נגע בכדור, עכשיו הוא מרגיש הרבה יותר בנוח. חוסר הביטחון שלו התבטא בעיקר בטעויות שלא מתאימות לו כמו איבודי כדור רשלניים והסתבכות ברגליים תוך כדי כדרור. בתקופה האחרונה זה נראה אחרת לגמרי, הוא מחזיק בכדור ביותר ביטחון ויציבות, מסמן תרגילים ונראה יותר מחובר לשאר הסגל.
4 צפייה בגלריה
יפתח זיו
יפתח זיו
משחק עם הרבה יותר ביטחון. זיו חוגג מול מילאנו
(צילום: עוז מועלם)

הקשר המיוחד עם ווילבקין

"הדאנק שהוא נתן במשחק מול מילאנו? זה משהו שלא היינו רואים ממנו לפני כן", אמר גורם בקבוצה, "כדי לעשות כזה מהלך אתה צריך לבוא עם ביטחון. אין ספק שזה היה אחד המשחקים הטובים שלו, רק שימשך". באותו משחק זיו סיים עם 6 נקודות, 5 אסיסטים, מדד 13 ושיא דקות ביורוליג, 18:35.
בקבוצה מספרים שזיו קיבל ביטחון גם מחוץ לפרקט, הוא מתחיל להיות יותר דומיננטי בחדר ההלבשה ויודע לפתח קשרים עם האנשים הנכונים. אחרי הניצחון על ריאל מדריד הוא הזמין לבית הוריו בצפון לארוחת שישי את סקוטי ווילבקין ובני משפחתו. בין השניים נוצר חיבור מצוין שתורם גם על הפרקט, בעיקר בהכלה של ווילבקין שעוד שחקן נוגע בכדור חוץ ממנו.
4 צפייה בגלריה
יפתח זיו
יפתח זיו
ארוחה בצפון. ווילבקין וזיו
(צילום: עוז מועלם)
בקבוצה מקווים שעם כל השיפור שחל אצל זיו בתקופה האחרונה ועליית הביטחון העצמי, הדברים יתחילו להשפיע עליו גם בזירה המקומית. הוא אומנם מקבל פחות דקות מהעונה שעברה עם ממוצע של 19 דקות בהן רשם עד כה 6.8 נקודות עם 2.8 ריבאונדים ו-3 אסיסטים, וכמובן שהיה ידוע מראש שיהיה לו יותר קשה לבוא לידי ביטוי בקבוצה עם סגל עמוק כמו מכבי. עם זאת ישנה ציפייה שהוא יתחיל להראות את היכולות שלו בליגת העל, שעומדת להיכנס למאני-טיים.
פורסם לראשונה: 06:58, 31.03.22