לפני שש שנים איסלנד עלתה לרבע גמר היורו, לפני ארבע שנים היא הוציאה תיקו במונדיאל נגד ארגנטינה, היום היא נמצאת במשבר ענק בעקבות מספר פרשות. במוקדמות מונדיאל 2022 היא רשמה קמפיין מזעזע עם שלושה ניצחונות בלבד, שניים מהם היו נגד ליכטנשטיין.
בשביל מה ההקדמה הזאת חשובה? כי זאת נבחרת שישראל אמורה לנצח על הנייר. גם סוכנויות ההימורים בעולם נתנו יתרון גדול לכחולים-לבנים, כך שאלה לא ההזיות הרגילות שלנו. אלא שאנחנו מכירים כבר את נבחרת ישראל והבעיות שלה, וקשה לומר שמישהו הופתע ששוב היא חטפה שני שערים ב-2:2 הביתי בסמי עופר, ושוב לא ניצחה. גם אם מולה עומדת נבחרת שנמצאת בצניחה חופשית.
4 צפייה בגלריה
מנור סולומון
מנור סולומון
סולומון וג'אבר. לא ראינו שום דבר חדש
(צילום: AFP)
לא משנה איזה מערך המאמן ייבחר: שני בלמים, שלושה בלמים, ארבעה בלמים - ישראל תקבל את השער מתישהו. כמו קומדיית מצבים ישנה שבה נוצרת בעיה ובסוף הפרק היא נפתרת בצורה הכי צפויה שיכולה להיות. גם שריקות הבוז הדוחות למונס דאבור היו צפויות. החלוץ כבר ביקש סליחה על הפוסט ההוא, השחקנים כבר שמו את זה מאחוריהם, אבל שורקי הבוז לא מעוניינים בטובת הנבחרת.
אי אפשר להאשים את אלון חזן בדבר, לישראל יש יתרונות בולטים מול חסרונות ברורים. היתרונות נוצלו עד תום. מנור סולומון שיחק מצוין והבריק עם בישול גאוני, ליאל עבדה המשיך את המומנטום מסלטיק, שון וייסמן עלה מהספסל והכניס אנרגיות, וזה פשוט לא מספיק. זה לא מספיק כי לנבחרת אין הגנה. גם הקישור שלה לא באמת קיים. אלה דברים שאי אפשר לפתור עם נחישות ומוטיבציה, גם לא עם הרבה רצון טוב ואופטימיות.
אלה בעיות שראינו גם אצל וילי רוטנשטיינר, שהיו לא מעט טענות על מערך שלושת הבלמים שלו. אמש ישראל שיחקה עם שני בלמים, ומשחק ההגנה היה גרוע כמו תמיד. גם מיגל ויטור לא יכול לעזור בדברים הללו, שחקן אחד לא יכול לשנות הרגלים רעים של שנים.
4 צפייה בגלריה
אלון חזן
אלון חזן
אלון חזן. קשה להאמין שיוכל לשנות הרגלים של שנים
(צילום: גיל נחושתן)
4 צפייה בגלריה
מיגל ויטור
מיגל ויטור
משחק ההגנה נותר בעינו. ויטור
(צילום: גיל נחושתן)
מלבד ויטור ומערך עם שני בלמים, לא ראינו שום דבר חדש מהנבחרת לעומת זו של רוטנשטיינר. יש דקות שבהן אפשר להתמלא באופטימיות ולפנטז על סנסציות מול אריות אירופה, אבל מיד לאחר מכן באות דקות חלשות במיוחד בהן ישראל נראית כמו נבחרת מהדרג האחרון וקשה להבין מה הקשר שלנו לכדורגל האירופי.
בין לבין יש את הדקות שבהן הנבחרת "לוחצת", היא עושה קולות של התקפה וזה תמיד נגמר בבעיטה לא קשורה מ-30 מטרים של אחד המגנים או הבלמים כי אין ברירה. הדקות האלה מגלות כמה אנחנו חלשים בלייצר מצבים במשחק מסודר. רק בכאוס ובלגן הכדור יכול למצוא את הרשת. למרבה הצער, ברוב המקרים זה כולל גם הגנה חשופה, וההתלהבות המוגזמת גורמת לנו לחטוף בהתקפה מתפרצת. אי אפשר להגיע בכל משחק למצב שאתה מהמר על כל הקופה. מול נבחרת חלשה וצעירה כמו איסלנד זה עזר לנו לסחוט תיקו - מול נבחרות אחרות זה ייגמר רע יותר. שלא יעבדו עליכם, זה לא היה משחק טוב של הנבחרת ולא הגיע לה לנצח.
4 צפייה בגלריה
דסה נאבק על הכדור
דסה נאבק על הכדור
לא הגיע לנבחרת לנצח. דסה נאבק על כדור
(צילום: גיל נחושתן)
צריך לתת לאלון חזן וליוסי בניון זמן, אבל קשה להאמין שהם יצליחו לשנות דברים בצורה מהותית ממה שהיה אצל רוטנשטיינר ואנדי הרצוג. אין לנבחרת אסים שהיא לא השתמשה בהם, עם כל הכבוד לערן זהבי וביברס נאתכו שלא שיחקו הפעם - גם החזרה שלהם כנראה לא תשנה דבר. ההתקפה תמשוך למעלה, ההגנה תמשוך למטה, ובסוף נסיים כמו שאנחנו רגילים - באמצע.
פורסם לראשונה: 07:23, 03.06.22