"נבחרת ישראל היא חלון הראווה של הספורט הישראלי, כל מי שראה את ההתכתבויות של עומר אצילי ודור מיכה קיבל חלחלה, בדיוק כמונו. לשחקנים כאלה אין מקום בגוף שמייצג מדינה וערכים ברורים", אמר גורם בכיר בנבחרת ישראל, אחרי שנחשף ב-ynet כי השניים לא יזומנו יותר לנבחרת.
בהתאחדות סיפרו כי בעקבות התחקיר ששודר בערוץ 13 ובו נחשפו גילויים חדשים בנוגע לפרשת "הכדורגלנים והקטינות" שבה מעורבים השניים, תתקיים פגישה בנושא בין יו"ר ההתאחדות אורן חסון לבין המנהל המקצועי של הנבחרת, יוסי בניון, אולם ההחלטה למעשה כבר התקבלה: אצילי לא יזומן יותר למשחקים, בעוד שזימונו של מיכה כלל לא על הפרק כרגע גם מבחינה מקצועית.
4 צפייה בגלריה
אצילי ומיכה
אצילי ומיכה
"נבחרת ישראל היא לא מועדון פרטי". אצילי ומיכה
(צילום: עוז מועלם)
"נבחרת ישראל היא לא מועדון פרטי, אלא כזו שצריכה להכתיב את הערכים לכדורגל הישראלי", הסביר גורם בהתאחדות. "שחקני הנבחרת צריכים להיות מודל להתנהלות. יש פה עניין מוסרי - השיח המכוער כלפי הקטינות. ישבנו וחשנו שמדובר בזלזול בנשים".
נראה כי קבוצותיהם של שני השחקנים - מכבי חיפה של אצילי, הפועל באר-שבע של מיכה - היו עסוקות ביומיים האחרונים במשחקים במוקדמות המפעלים האירופיים, אך אתמול באר-שבע הוציאה הודעה נוקבת, לפיה "לאור הפרסומים האחרונים, המועדון פנה הן לשחקן והן לעורך דינו על מנת לקבל הבהרות. השחקן חתם בבאר-שבע רק אחרי שמערכת המשפט סגרה את תיק החקירה כנגדו מחוסר אשמה. ככל שהמשטרה תחליט שיש מקום לחקירה נוספת, המועדון יפעל בהתאם להחלטות מערכת אכיפת החוק".
4 צפייה בגלריה
דור מיכה
דור מיכה
מיכה, אתמול במשחקה של ב"ש מול מינסק
(צילום: הרצל יוסף)

4 צפייה בגלריה
הפוסט שהעלה אתמול דור מיכה
הפוסט שהעלה אתמול דור מיכה
"התנצלתי כבר ולקחתי אחריות למעשיי": הפוסט שהעלה אתמול דור מיכה
גם מכבי חיפה צפויה להוציא בקרוב התייחסות לגילויי התחקיר. שלשום (רביעי), עם שריקת הסיום בניצחון הגדול של חיפה על אולימפיאקוס במוקדמות ליגת האלופות, הורם עומר אצילי על כתפו של אחד מבעלי התפקידים במועדון וחגג עם מאות האוהדים שהגיעו לפיראוס.
"האירועים התרחשו בזמן שהשניים שיחקו במכבי ת"א, הם הגיעו אלינו רק אחרי שהמשטרה בדקה את כל חומר הראיות, ההתכתבויות, החשדות להדחות כלשהן של הצעירות, והוחלט על סגירת התיק מחוסר אשמה", נמסר בינתיים מגורמים בקבוצות. "המקרה לא חזר. הם טעו, התנצלו, עשו תיקון בקהילה. ברור שהחומרים שהוצגו לא ראויים, אבל אין פה משהו שמוביל לעניין פלילי ובטח שלא חזר על עצמו. מהרגע שהגיעו לקבוצות החדשות שלהם, הם מתנהגים למופת, צריכים לתת לכל אחד את ההזדמנות השנייה".
4 צפייה בגלריה
עומר אצילי
עומר אצילי
מכבי חיפה צפויה להוציא בקרוב התייחסות לגילויי התחקיר. אצילי
(צילום: עוז מועלם)
מיכה, ששיחק אמש במדי באר-שבע נגד דינמו מינסק במסגרת המפעלים האירופיים, התייחס לראשונה לפרסומים האחרונים: "כבר יותר משנתיים שאני שותק ומנסה להישאר מתחת לרדאר כדי לשמור על השפיות שלי ושל משפחתי ועל כבודן ונפשן של המתלוננות. התנצלתי כבר ולקחתי אחריות למעשיי, אך לצערי האובססיה לנושא לא פסחה גם בשבוע המאושר ביותר שבו הפכתי לאבא לראשונה בחיי. הכתבה המדוברת מסולפת ומגמתית. היא באה להכפיש ולרמוס צד אחד תוך שימוש בהודעות לא אותנטיות ודברים שלא היו ולא נבראו. מעולם לא נגעתי בשום סם. אני רוצה להדגיש – התיק נסגר מחוסר אשמה".
ל-ynet נודע כי לפחות שני כדורגלנים בכירים נוספים היו מעורבים בקשרים עם קטינות, והיו חלק מההתכתבויות, אולם המשטרה בחנה זאת והחליטה לא לקרוא להם לחקירה. "הייתה פה נורמה מאוד ברורה בקשרים עם קטינות", סיפר שחקן בכיר שהיה בסוד העניינים. "אם הכל יתגלה, תיפתח פה תיבת פנדורה אחת גדולה על התרבות של כדורגלנים ישראלים".