כשבאוגוסט האחרון הופיע על צג הטלפון הנייד של בועז תושב מספרו של סוכן השחקנים הבכיר, מתן סימן טוב, שהמליץ לו לשוחח עם דייויד מינצברג, עו"ד יהודי מוושינגטון, הוא היה משוכנע כי מדובר בעוד אחת ממאות ההצעות שלא הבשילו לרכישת הפועל ת"א. אלא שדווקא שיחת הזום שהתקיימה כעבור יומיים עם האיש שמגיע מעולמות אחרים, כמו ה־NBA, הייתה הסנונית הראשונה שבישרה על המהפך הניהולי בוולפסון. אמש אישרה הוועדה להעברת זכויות את הבעלים החדשים.
זו למעשה הפעם הראשונה שבה המועדון עובר הליך מסודר למעבר לקבוצת רוכשים, שלא לדבר על היסטוריה באדום עם בעלות זרה. אם עד כה אלו היו בעיקר ירושות, הליכי במבי ומשיחים שלקחו את הפועל רגע לפני פירוק, הפעם התבצע מהלך מתוכנן ומקצועי, שכלל בדיקת נאותות של חודשים רבים מצד דלויט, שכירת שתי פירמות עורכי דין מובילות בישראל ובארה"ב וחוזה עם חברה אמריקאית בכירה לחקר שוק – כאשר על כל זה הוציאה קבוצת הרכישה בראשות מינצברג 600 אלף דולר. מדובר בסטנדרטים שלא מוכרים בשנים האחרונות בהפועל ת"א ודי נדירים גם בכדורגל הישראלי.
5 צפייה בגלריה
דייויד מינצברג
דייויד מינצברג
מינצברג. נציג הבעלים
(צילום: אוראל כהן)

פוטנציאל עסקי

אל האחים דייויד ומייקל מינצברג חבר המולטי-מיליונר דובי שנידמן, והם יובילו לצד שותפים אמריקאים נוספים קבוצת ניהול שמאחוריה יעמדו משקיעים שהונם נאמד על פי דוחות שהתקבלו לדרישת הבעלים היוצאים ב־600 מיליון דולר – 12 אחוז מתוכם מוקצים להשקעה בספורט.
עוד בפגישה הראשונה שנערכה בניו־יורק בין מאיר ובועז תושב לבין מינצברג, לפני הגעתו ארצה בנובמבר, הוא הציג בפניהם את החזון שלו להקים רשת קבוצות ספורט, אחת מהן היא הפועל ת"א. לדבריו, הוא ראה בה מועדון עוצמתי עם פוטנציאל לבצע אקזיט בעוד כמה שנים אחרי השבחתו.
5 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א. קץ לאכזבות?
(צילום: עוז מועלם)
אם אוהדי הפועל למודי האכזבות רוצים לשאוב אופטימיות לקראת העידן החדש, הם יכולים להסתכל מעבר לים, לפלימות' שבדרום אנגליה ולמילווקי באקס, שני מועדוני ספורט שאליהם נכנסה קבוצת הניהול בראשות מינצברג וקצרה בהם הצלחות.
הבעלים החדש של האדומים מונה לפני שש שנים לסגן הנשיא לאסטרטגיית הכדורסל בבאקס, והיה אחד מאלו שהתוו את הדרך שהובילה לאליפות אחרי בצורת של 50 שנות יובש. בנוסף שימש סמנכ"ל בדטרויט פיסטונס. זה גם מה שמשך אליו משקיעים כמו לורנס מיניקון (בעל חברת השקעות TEMERION) וברנדון טוהיי (יועץ מומחה בניהול ספורט ואחד ממחנכי הספורט המובילים בארה"ב) במטרה להקים רשת קבוצת ניהול.

פרויקט פלימות'

במשמרת של מינצברג במועדון שבו מככב יאניס אנדטוקומבו, סיימה הקבוצה במאזן הטוב ביותר שנתיים ברציפות, תקופה שבה חודש החוזה של הסופרסטאר היווני לחמש שנים תמורת כ־228.2 מיליון דולר – סכום שיא עד אז ב־NBA.
5 צפייה בגלריה
דובי שנידמן
דובי שנידמן
שנידמן. יחד בחזית
(צילום: אוראל כהן)
כאמור, זו הסיבה שהובילה את אותם משקיעים אמריקאים מולטי־מיליונרים ללכת אחריו לפלימות', מועדון אנגלי כושל שתקרת הזכוכית שלו הייתה הגעה לליגה השלישית, שאפילו ממנה הוא נעדר שנים רבות. האח מייקל מינצברג, המייסד והנשיא של חברת פיתוח הנדל"ן Sight Development מפלורידה, היה זה שניהל את בדיקת הנאותות בקבוצה האנגלית, די דומה למה שנעשה לקראת הכניסה להפועל ת"א.
בסופו של הליך שנמשך שנה, קבוצת הניהול רכשה 20 אחוז מהבעלות על המועדון הצנוע תמורת השקעה של ארבעה מיליון ליש"ט. כרגע פלימות' מדורגת במקום השני המוביל לצ'מפיונשיפ, לפני מועדונים בעלי מסורת מפוארת כמו איפסוויץ', בולטון ודרבי. "זה דבר נדיר בכדורגל למצוא קבוצת משקיעים שמסכימים לתמוך כלכלית בבעלים העיקריים כדי לסייע בהגשמת החזון והאסטרטגיה. אנחנו צוברים משאבים נוספים שיעזרו לנו להוציא לפועל את התוכנית ארוכת הטווח שלנו", החמיא להם בעל השליטה המרכזי בפלימות', סיימון האלט. ואילו מינצברג הסביר: "אנחנו חולקים את חזונו של סיימון כדי להשיג קידום באמצעות גישה אסטרטגית ובת קיימא".

החלום האמריקאי

דייויד מינצברג למד משפטים בברקלי, סיים דוקטורט והפך לאחד מעורכי הדין המובילים בספורט האמריקאי – פרופיל די נדיר בנוף הכדורגל שלנו. עוד לפני ההצטרפות לפלימות' הוא ניהל מו"מ עבור קבוצת משקיעים לרכישתן של די־סי יונייטד מה־MLS וממפיס גריזליס מה־NBA, ובסופו של דבר מונה לעורך דינן של שתי הקבוצות.
5 צפייה בגלריה
מתן סימן טוב סוכנו של דני אבדיה במשחק של הפועל ת"א
מתן סימן טוב סוכנו של דני אבדיה במשחק של הפועל ת"א
סימן טוב. הסוכן של אבדיה
(צילום: יאיר שגיא)
כמי שייצג את קבוצת הכדורגל מוושינגטון, הוא היה זה שניהל את המגעים עם הממשל המקומי לבניית אצטדיון חדש, אבל את הרזומה המרשים ביותר בקריירה שלו צבר ב־NBA, שבה חבר לסוכן השחקנים סימן טוב, שמייצג בין היתר את דני אבדיה.
בממפיס הוא החל כיועץ צוות והתקדם לעמדת האחראי על הסקאוטינג, ובנוסף לקח חלק בהחלטות העסקיות ואפילו בניהוליות־מקצועיות – כמו רכש ובחירות דראפט. אחרי הקדנציה שהכניסה אותו להיכל התהילה במילווקי, אמר עליו הג'נרל־מנג'ר ג'ון הורסט: "מדובר באיש עם מוח יצירתי מאוד, שבנה אצלנו תחום שיש במעט מאוד מועדונים בספורט האמריקאי. מדובר באדם עם כישורים מגוונים – מסקאוטינג, דרך ניתוח נתונים ועד ניהול תקציב".

מתחילים לעבוד

לקראת ההגעה לישראל יצרו סביבם המינצברגים כוורת מרשימה במיוחד. מי שיהיה אחראי על הייעוץ המקצועי הוא ניק האמונד, שוער ארסנל בעבר, ששימש בתפקידי ניהול מקצועי בכירים ברדינג, סלטיק וניוקאסל. הבריטי כבר החל בהכנות לעונה הבאה, כולל מעקב אחר מאמנים (רן בן־שמעון מועמד לצד צוותים זרים), ואחד היעדים שסימן הוא החזרת עומרי אלטמן מקפריסין. המינצברגים ישמשו מעין מנג'רים ויעמדו בפורנט.
5 צפייה בגלריה
ניק האמונד היועץ המקצועי של הרוכשים המיועדים של הפועל ת"א
ניק האמונד היועץ המקצועי של הרוכשים המיועדים של הפועל ת"א
האמונד. היועץ
(צילום: REX)
חברת מחקר של השוק האמריקאי, שנשכרה על ידי קבוצת הניהול החדשה, ביצעה בשבועות האחרונים עשרות שיחות זום עם גורמים בכירים בכדורגל הישראלי כדי ללמוד עליו כמה שיותר, והתבייתה בין היתר על מנכ"ל מכבי חיפה היוצא אסף בן דב, שמייעץ לה רבות בתקופה האחרונה.