במסגרת שיחות זום של קבוצת הרכישה האמריקאית עם הוועדה להעברת זכויות ניהול של ההתאחדות, נחשף מסמך המעיד כי מאחוריה עומדים אנשי עסקים עם הון עצמי של 550 מיליוני דולר, כלומר כשני מיליארדי שקל.
בפני חברי הוועדה הוצג מסמך רשמי מצד אחת מארבע פירמות רואי החשבון כירות בארה"ב, שחושף את הונם של שלושים המשקיעים שנמצאים מאחורי הקלעים בחברת ההשקעה, שהוקמה לטובת הפרויקט בישראל, ונקראת TAFP (Tel Aviv Football Partners). מדובר בעיקר באנשי עסקים יהודים מתחומים שונים, כאשר האחים מינצברג מוגדרים כמנג'רים (לפי המינוח אמריקאי).
3 צפייה בגלריה
קבוצת הרכישה האמריקאית של הפועל ת"א עם מתן סימן טוב
קבוצת הרכישה האמריקאית של הפועל ת"א עם מתן סימן טוב
הון גדול מאחוריהם. קבוצת הרכישה האמריקאית
(צילום: יאיר שגיא)
מדובר במודל אמריקאי, כלומר שיטת התאגדות שמקובלת בארה"ב. למשקיעים יש נתח יחסי בחברה, אולם יש הגדרה שלא מוכרת פה, מנג'ר שבמקרה הזה הוא דייויד מינצברג והוא זה שקובע בדירקטוריון וכיו"ב, כלומר הוא הדמות שמקבלת את ההחלטות במועדון.
החברה תחל בתהליך העברת הזכויות בשיתוף הבעלים הנוכחיים במהלך החודשים הקרובים, לפני שיקבלו רשמית את השליטה המלאה במועדון בעונה הבאה. "במהלך העונה הבאה, תחגוג הפועל ת״א מאה שנים להקמתה ואנחנו מתכננים לחגוג את האירוע המרגש", הצהירו האחים מינצברג, כאשר בין השאר מתוכנן משחק ראווה בקיץ בארה"ב. כמו כן, אושר על ידי מינצברג את שנחשף ב"ידיעות אחרונות" - העסקה תווכה בידי מתן סימן-טוב.

בין הנכסים - קבוצה באנגליה

עוד נודע, כי בין הנכסים שמחזיקים המשקיעים נכללים גם 20 אחוזים מפליימות' מהליגה השלישית באנגליה, שעשויה לעלות לליגת המשנה ולהשביח משמעותית את ערכה של הכספי. כרגע רק ההכנסות של המועדון האנגלי עומדות על 11 מיליון ליש"ט מידי שנה.
שני דברים הקלו על בדיקת הוועדה של ההתאחדות. הראשון, מאחר ומדובר בחברת השקעות פעילה, היא למעשה מחויבת לעמוד בחוק ניירות הערך האמריקאית, כך שעברה בדיקה קפדנית והציגה מסמכים רשמים של הרשות בארה"ב. השני, מדובר באותם משקיעים שנחשפו ברגע שרכשו באוגוסט האחרון את אחוזי הבעלות בפליימות' ועברו בהתאחדות האנגלית חשיפה ובדיקה קפדנית.
3 צפייה בגלריה
דייויד מינצברג
דייויד מינצברג
דייויד מינצברג
(צילום: אוראל כהן )
המשקיעים שעומדים מאחורי הקלעים הם פאסיביים. מדובר בהשקעה פיננסית מבחינתם ולכן לא הייתה מחויבות לבדוק אותם, אולם הם נבדקו בכל זאת. מאחר ומדובר בקבוצת ניהול הוגשה ערבות בנקאית לקראת העונה הבאה שתחליף את זו של האחים ניסנוב.

האוהדים מתחילים להתרגש

תקציב הקבוצה בעונה הבאה צפוי לנוע סביב 15-20 מיליון דולר, שיפור משמעותי לעומת מה שהיה בשנה הנוכחית. מינצברג ששלח אתמול מכתב פתוח לאוהדים. למעשה מינצברג מקבל על עצמו מעתה את המושכות. בעניינים השוטפים של העונה הוא לא יתמקד, אלא בהכנות לעונה הבאה, כשמי שיעבוד מולו זמנית הוא המנכ"ל לירן מוכתר. הקבוצה רקמה סביבה קבוצת מומחים מהארץ ומהעולם על מנת להגיע מוכנים לקראת העונה הבאה.
3 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
(צילום: יאיר שגיא)
החל מחצות אוהדי הפועל ת"א התרגשו מאוד מהעברת הבעלות לידיהם של האמריקאים, שכבר שלחו להם מכתב פתוח, בו בין היתר נכתב: "למועדון הכדורגל הפועל ת״א יש קהל אוהדים אדיר, היסטוריה עשירה של הישגים ומסורת חשובה של גיוון, הכלה ושוויון. לכבוד הוא לנו להיות חלק ממועדון כל כך מיוחד ובמיוחד בעיר מדהימה כמו תל אביב. אנו מאמינים שהפועל ת״א יכולה להפוך שוב לאחד מהמועדונים המובילים בישראל ולהעפיל באופן קבוע למפעלי אופ“א השונים".
עוד כתבו הרוכשים: "אנחנו רוצים להביע את תודתנו והערכתינו לקהל האוהדים המדהים של הפועל ת״א. התמיכה והמסירות שלכם למועדון גם בזמנים הקשים ביותר הייתה עצומה ומעוררת השראה. כולנו מרגישים ברי מזל להיות חלק מקהילה כזו של אוהדים בת״א, ברחבי ישראל כולה ומסביב לעולם. אנו מצפים ונרגשים לחגוג 100 שנה למועדון ולתחילתו של עתיד מזהיר בעונה הבאה".