מדליה אולימפית נחשבת למשאת נפשם של המוני ספורטאים ברחבי העולם, אבל יש כאלה שזה ממש לא מספיק להם. המתאגרף בן וויטאקר הפסיד בגמר האולימפי לארלן לופס וזכה במדליית הכסף במשקל קל כבד באולימפיאדת טוקיו 2020, אבל פשוט סירב לענוד את המדליה במהלך טקס הענקת המדליות.
טוקיו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
התקרית עוררה הדים בממלכה הבריטית, והספורטאי האולימפי נדרש להסביר את מעשיו. הוא עמד על כך שההחלטה לא נבעה מחוסר כבוד, ונשמע שהוא מתחרט על כך. "עשיתי את זה עבור כולם בבית והרגשתי כישלון", הסביר, "אבל הייתי צריך לענוד את מדליית הכסף היפה הזו על הצוואר שלי ולחייך, כי זה לא רק בשבילי, זה בשביל המדינה".
3 צפייה בגלריה
ווייטייקר ללא מדליית הכסף על צווארו בטקס
ווייטייקר ללא מדליית הכסף על צווארו בטקס
וויטאקר ללא מדליית הכסף על צווארו בטקס
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
ווייטייקר ולופס בקרב
ווייטייקר ולופס בקרב
וויטאקר סופג מהלומה מלופס בקרב
(צילום: EPA)
וויטאקר בן ה-24 הפסיד בגמר בעקבות החלטת שופטים לארלן לופס הקובני, שזכה במדליית זהב אולימפית בפעם השנייה ברציפות. לאחר ההפסד, כשהוא נדרש לגשת אל הפודיום, הוא פרץ בבכי.
וויטאקר ציין שמאז ומעולם הוא התקשה להתמודד עם הפסדים. "גם כשאני משחק פיפ"א עם החברים שלי ואני מפסיד, אני לא מדבר איתם במשך השעתיים הבאות. תמיד הייתי ככה, מאז שהייתי ילד, אז בבקשה קבלו את זה שלא ניסיתי להביע חוסר כבוד כלפי אף אחד", אמר.
3 צפייה בגלריה
ווייטייקר מאוכזב
ווייטייקר מאוכזב
וויטאקר מתייפח
(צילום: AP)
"לא ניסיתי להפנות את הזרקור מהרגע של ארלן, אבל זה כאב לי כל כך והרגשתי נבוך כל כך. אחשוב מאוחר יותר על מה שעשיתי. אני רוצה להודות לכל מי שעמד מאחוריי", הוסיף. "כל מתאגרף לא נכנס לזירה כדי לקבל מדליית כסף, כל מתאגרף בקטגוריית המשקל שלי רצה את הזהב. התעוררתי הבוקר וחשבתי שהגיע הזמן שלי".
"כשאביט אחורה בעוד כמה שנים, כנראה אתייחס לזה כהישג גדול, אבל הייתי כל כך נסער שלא יכולתי ליהנות מזה", סיכם וויטאקר.