במהלך השנים התרגלנו לכל מיני תירוצים וסיפורים ביזאריים של ספורטאים ישראלים באולימפיאדות, החל מאצן ששכח נעליים, שחיינית שאיבדה את משקפיה, או מתאבקת שהתלוננה שיריבתה מרחה שמן על גופה. הכוכב התורן הוא רוכב הסוסים טדי ולוק, אשר סיים אתמול במקום ה-42 במוקדמות הקפיצות ולא הצליח לעלות לגמר.
טוקיו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
ולוק טען לאחר התחרות שהפסל בדמותו של לוחם סומו המוצב בסמוך למסלול המכשולים הפחיד את הסוס שלו, אמסטרדם 27 בן ה-11. "זה נראה כמו בן אדם וקצת מפחיד", אמר הישראלי בראיון לרשת NBC. "כשהסוסים עומדים לקפוץ הם לא רוצים לראות לידם בחור שנראה כאילו הוא מוכן להילחם בך".
3 צפייה בגלריה
הפסל המדובר הסמוך למסלול המכשולים
הפסל המדובר הסמוך למסלול המכשולים
הפסל המדובר הסמוך למסלול המכשולים
(צילום: אורן אהרוני)
3 צפייה בגלריה
טדי ולוק
טדי ולוק
טדי ולוק עם הסוס אמסטדרם 27 והפסל
(צילום: רויטרס)
גם הבריטי הארי צ'ארלס טען שהפסל של לוחם הסומו הפריע: "ראיתי שארבעה או חמישה סוסים נבהלו". בריטי אחר, סקוט בראש, לא כל כך הסכים, ואמר בראיון לסוכנות AP: "אתה יודע שזה הולך להיות דקורטיבי וזה יפה. זה פנטסטי וזה מה שעושה את התחרות". מלבד הפסל של לוחם הסומו, הציבו המארגנים בצידי מסלול המכשולים גם פסלים של גיישות, קימונו וארמונות יפנים.
ולוק (23), בוגר אוניברסיטת ייל היוקרתית שבבעלותו גם חברת נדל"ן, החל לייצג את ישראל בשנה שעברה אחרי שקיבל אזרחות. הוא לא היה אמור להיכלל במשלחת לטוקיו, אבל טס אחרי שהסוסה של הרוכב הבכיר דניאל בלומן (40 בעולם) לא הורשתה להתחרות מכיוון שלא קיבלה אזרחות ישראלית בזמן.
3 צפייה בגלריה
טדי ולוק
טדי ולוק
טדי ולוק והפסלים הסמוכים למסלול
(צילום: AP)