קו המחשבה של מכבי ת"א בקיץ 2022 היה ברור – להחזיר הביתה כמה שיותר דמויות שהצליחו במועדון בעבר. דור פרץ, יונתן כהן ובעיקר שניים אחרים, ה־כוכבים בעשור האחרון – ולדימיר איביץ' וערן זהבי. עכשיו אפשר כבר לומר שהתקוות התנפצו. ועדיין, גם השבוע חזרו אל המוכר, בתקווה שיעשה סדר בבלגן.
לא מדובר במאמן וגם לא בשחקן אלא במנכ"ל בן מנספורד, שיקבל גם סמכויות מקצועיות נרחבות. עד כדי כך נרחבות, שברק יצחקי הבין שהוא נדחק החוצה והתפטר. אחרי שלוש שנים וחצי בהן עבד בבלקפול האנגלית (ירדה החודש לליגה השלישית) מנספורד שוב צהוב, שוב חלק מהמשולש הניהולי הכולל גם את מיץ' גולדהאר וג'ק אנגלידיס. מנספורד הוא איש הכדורגל במשולש הזה. דברים יקומו ויפלו עליו.
3 צפייה בגלריה
ברק יצחקי ובן מנספורד
ברק יצחקי ובן מנספורד
יעשה סדר בבלגן? מנספורד
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
מיץ' גולדהאר בן מנספורד ג'ק אנגלידיס מכבי תל אביב
מיץ' גולדהאר בן מנספורד ג'ק אנגלידיס מכבי תל אביב
איש הכדורגל במשולש הזה. מימין לשמאל: מנספורד, גולדהאר ואנגלידיס
(צילום: עוז מועלם)
חשוב לזכור, כשמנספורד הגיע למכבי בפעם הראשונה ג'ורדי קרויף עוד היה במועדון, ולקח עליו את תפקיד המאמן באופן קבוע. לא נתפלא אם יגיע איש מקצוע נוסף, שחקן או מאמן עבר כלשהו, לעבוד מתחת לבריטי, אבל לפחות עד אז מנספורד הוא זה שצריך לטפל במשימות, ויש לא מעט.
מי יאמן? אייטור קראנקה לא סתם מספר בכל מקום שהוא עובד על העונה הבאה ושאין סיבה שלא ימשיך במכבי ת"א – אלה המסרים שהועברו לו. אבל הדברים היו נכונים לפני ההדחה מגביע המדינה, ובעיקר לפני מינויו של המנכ"ל החדש, שוודאי יעדיף מישהו אחר אם גם גולדהאר יישר קו.
מנספורד אולי לא מינה מאמן חדש כשהחל בקדנציה הראשונה שלו, אבל דאג שלצוות יצטרף סטיב מקלארן, אדם שהוא מכיר היטב מאנגליה. הגעתו של איביץ' בזמנו לא נעשתה על ידי מנספורד מהיכרות מוקדמת, אבל כן בתקופתו. הוא לאו דווקא יצטרך לאתר בעצמו מאמן חדש, אבל כן לתת המלצה על בסיס השמות שיעמדו בפני בעל הבית.
3 צפייה בגלריה
בן מנספורד
בן מנספורד
שחקני מכבי ת"א חוגגים עם מנספורד בעונת 2019/20
(צילום: עוז מועלם)
מי יישאר? לרוב השחקנים הישראלים של מכבי יש חוזה גם לעונה הבאה, אבל לא לכולם, וחשוב לזכור שמנספורד מכיר חלק גדול מהם. מנספורד אהב תמיד לדבר על מחלקת הנוער, ובכל הזדמנות הזכיר את שחר פיבן כדוגמה להצלחה. עכשיו צריך לקבל החלטות לאו דווקא על שחקני בית, אבל כן על שחקנים שנמצאים במועדון תקופה ארוכה, ביניהם אופיר דודזאדה, אייל גולסה ואבי ריקן.
מי יימכר? למכבי לא היו כמעט שחקני התקפה העונה. שני חלוצים משמעותיים בלבד, זהבי וג'ורג'ה יובאנוביץ', ולאחר מכירת אוסקר גלוך נותרו שני קשרים יוצרים בולטים, דן ביטון ופארפה גיאגון. לא מספיק. עכשיו, שניים מתוך ארבעת השמות שהוזכרו כאן, יובאנוביץ' וגיאגון, מקווים לקבל הצעה מליגה גדולה יותר. אם תהיה כזו מכבי תצטרך להחליט האם כדאי לה למכור אותם, ובאיזה סכום. מכירת גלוך התבררה כהרסנית לטווח הקצר, בטח כשהסגל כה מצומצם בחלק הקדמי.
מי ישדרג? מכבי חיפה פגעה בול בזרים שלה, וגם באר־שבע עשתה עבודה טובה. מכבי ת"א לא יכולה להישאר מאחור ולהרשות לעצמה עוד רארש אילייה. זו אולי לא המשימה הכי מסובכת של מנספורד, אבל כן הכי בעייתית עבורו ספציפית. בסופו של דבר, למרות שיש לו גם סמכות מקצועית, הוא קודם כל איש ניהול. במקומות בהם עבד בעבר היו לו אנשי מקצוע שהלכו איתו יד ביד בתחום הזה. מנספורד יסדר? מה שבטוח, יש לו הרבה עבודה.