13 עונות ברציפות שרדה ק"ש בליגת העל, 13 עונות עד השבת האחרונה, ק"ש נשרה לליגה הלאומית ועתידה לוט בערפל. עירוני ק"ש הייתה אחת הקבוצות המרעננות בליגת העל, הקבוצה הכי צפונית, הקבוצה שחוללה את אחת הסנסציות הכי גדולות ומשמעותיות בכדורגל הישראלי עם הזכיה ההיסטורית באליפות לפני 11 שנים, ולאחר מכן בגביע המדינה. שנים שהיא הייתה קבוצת צמרת בכדורגל הישראלי.
לפני ארבע שנים, הבעלים איזי שירצקי חלה ולקח צעד אחורה. הקבוצה החלה להלחם על חייה עונה אחרי עונה, עד שהעונה הזו הסתיימה בקריסה וירידת ליגה. שלושה מאמנים החליפה ק"ש העונה. מנחם קורצקי התחיל, ניר ברקוביץ' החליפו ופוטר גם הוא, והאחרון הוא סלובודאן דראפיץ' שחתום על הירידה. הגיע הזמן לסכם את התקופה של הקבוצה הצפונית בליגת העל, בתקווה שהיא תחזור כמה שיותר מוקדם.
6 צפייה בגלריה
ק"ש תחזור? שרצקי
ק"ש תחזור? שרצקי
ק"ש תחזור? שרצקי
(צילום: עוז מועלם)

איזי שרצקי

איזי שירצקי הוא עירוני קריית שמונה לטוב ולרע. הבעלים שבזכותו הקבוצה הזו תקעה יתד של ממש הוא האיש הכי צבעוני, עם הפה ללא מעצורים שהשקיע עשרות מיליונים למען הקבוצה והעיר כולה. נכון שלפעמים הפה של שרצקי פגע בקבוצה, מאמנים נפגעו אך בסופו של דבר כולם חזרו על אותו משפט: "זה איזי , התרגלנו", וכאלה שעזבו בטריקת דלת חזרו כי "אין על הלב של איזי". העתיד של ק"ש לא ברור מאחר ושהוא הבהיר שהוא עוזב אך יש לחץ מצד משפחתו ומקורבים שמנסים לשנות את ההחלטה שלו בידיעה ברורה שרק עם איזי הקבוצה תשוב לליגת העל.

רן בן שמעון

המאמן שחתום על האליפות ההיסטורית של ק"ש הוא ללא ספק הדמות שהפך את ק"ש לקבוצת צמרת בכדורגל הישראלי לפני כעשור. קריית שנמונה תקעה יתד בצמרת הליגה מאז האליפות ב-2012 ובמשך חמש עונות הייתה לסגנית האלופה, זכתה בגביע המדינה, באלוף האלופים ובגביע הטוטו. למאמן שסיים את דרכו בק"ש לאחר האליפות לאחר עימות עם שירצקי יש חלק נכבד בדפי ההיסטוריה.

6 צפייה בגלריה
בן שמעון חוגג אליפות
בן שמעון חוגג אליפות
בן שמעון חוגג אליפות
(צילום: ראובן שוורץ)

ברק בכר

המגן הבינוני של הקבוצה הפך למאמן הישראלי מהגדולים שהיו לנו והוא רק בן 43. הוא החל כעוזרו של בן שמעון ולאחר וקיבל את המושכות זכה עם הקבוצה בגביע המדינה. ןאז הגיעה ההצעה מבאר-שבע שגרמה לאיזי לפטר אותו עוד לפני סיום העונה. בכר זכה בשלוש אליפויות ברצף בבאר-שבע ובדרך לזכות בעוד שלוש רצופות במחכיה. אין ספק שהוא חייב לק"ש הרבה על תחילת הדרך.

הזכיה ההיסטורית באליפות

ב-2 לאפריל 2012 ק"ש סיימה בתיקו ביתי מול הפועל ת"א וזכתה באליפות ראשונה והיסטורית. זה קרה חמישה מחזורים לסיום העונה עם 16 הפרש על פני האדומי שבמקום השני. וק"ש עשתה את הבלתי ייאמן והעיר חגגה במשך שבועות שלמים את התואר. הקבוצה הייתה רחוק שער אחד מהעפלה לשלב הבתים של ליגת האלופות וגיבורי האליפות הכניסו מיליוני שקלים לקופת המועדון ממכירתם לקבוצות הגדולות, זה היה רגע של פעם בחיים.
6 צפייה בגלריה
ק"ש חוגגת אליפות היסטורית
ק"ש חוגגת אליפות היסטורית
ק"ש חוגגת אליפות היסטורית
(צילום: אפי שריר)

הזכייה בגביע המדינה

ב-7 במאי 2014 ק"ש גברה על מכבי נתניה בהארכה 0:1 בזכות שער של אחמד עאבד וזתכה בגביע המדינה הראשון שלה. 6,000 אוהדים ליוו את ק"ש לגמר הזה באיצטדיון ר"ג, ובכר על הקווים זכה בתואר ראשון כמאמן ראשי. החגיגות היו במסעדת 206 המזוהה עם מכבי ת"א.

אדריאן רוצ'ט

לק"ש לא היו יותר מדי סמלים, שחקני בית אמיתיים. חוץ מאחד. אדריאן רוצ'ט שנודל בקיבוץ סער וגדל בנאות מרדכי הוא הסמל הכי משמעותי של ק"ש בשני העשורים האחרונים, הקפטן התמידי הוא גם שיאן ההופעות של הקבוצה והיה חלק בלתי נפרד מרגעי השיא שלה. העונה לאחר שפרש הוא השתלב בצוות המקצועי ואף אימן את קבוצת הנערים של המועדון.
6 צפייה בגלריה
השחקנים מניפים את הגביע
השחקנים מניפים את הגביע
השחקנים מניפים את הגביע
(צילום: ראובן שוורץ)
6 צפייה בגלריה
השחקנים מניפים את בכר
השחקנים מניפים את בכר
השחקנים מניפים את בכר
(צילום: ראובן שוורץ)

קהל שכולו אכזבה

לא מעט דובר על כך שלק"ש אין מקום בליגת העל מאחר שהיא קבוצה ללא קהל. בעונת האליפות היו מגיעים 3,000 אוהדים אך זה דעך, בשנים האחרונות המספרים צנחו ובלא מעט משחקים מאות אוהדים בלבד טרחו והגיעו להגיע ולעודד את הקבוצה. אין ספק שגם לשחקנים אין את הטירוף שהם מגיעים למשחק ורואים יציעים ריקים. איזי ניסה כל דבר אפשרי, כולל מינוי ב-150 שקל בלבד, אבל זה לא עזר.

יוסי אדרי

המנכ"ל של הקבוצה והאיש של איזי שירצקי . אדרי שחקן עבר של המועדון, תושב העיר והאיש הכי קרוב לאיזי שמנהל את הקבוצה ונחשב ל"עיניים של איזי" במועדון והיה דומיננטי מאוד בכל הנוגע לניהול הקבוצה. הוא היה האיש קשר מול המאמנים, סוכנים ושחקנים ומילה שלו בקבוצה נחשבת ל"ברזל" אצל כולם במועדון.
6 צפייה בגלריה
אוהדי ק"ש. לא תמיד מילאו את היציעים
אוהדי ק"ש. לא תמיד מילאו את היציעים
אוהדי ק"ש. לא תמיד מילאו את היציעים
(צילום: אביהו שפירא)

הפיטורים המביכים של קשטן ובן זקן

את תומר קשטן איזי שרצקי פיטר מחזור אחד לסיום העונה לאחר שהמאמן התראיין ל"ידיעות אחרונות" והבהיר שאיזי מחפש בובה על הקווים ולא מאמן, הבעלים ראה את הכתבה והחליט לפטר מיידית את המאמן ושמעון הדרי מונה במקומו, ניצח את בני סכנין במחזור האחרון ונשאר בליגה. את בני בן זקן איזי פיטר בשידור תוך כדי משחק לאחר שהמאמן לא ביצע את בקשתו ופתח עם אחמד עאבד בהרכב. איזי שבר הרבה מאוד שיאים בק"ש והיו לא מעט רגעים כאלה שלא הוסיפו לו כבוד.

ירידת הליגה

למרות עונה נוראית, שכללה שלושה מאמנים על הקווים. לקבוצה עדיין נותרה תקווה להישאר בליגה, אבל היא פישלה. ק"ש יכולה וצריכה לבוא בטענות רק לעצמה. הקבוצה הגיעה למשחק בבלומפילד מול הפועל ת"א שנותרה בעשרה שחקנים בדקה העשירית, והאורחת הובילה 0:2. ניצחון במשחק הזה ובמחזור הנעילה על בית"ר והקבוצה נשארת בליגה. ניהול משחק כושל של דראפיץ' בתוספת חוסר מזל ושער עצמי של בן שבת סידר להפועל ת"א 2:2, ולק"ש זה סידר ירידת ליגה ראשונה מזה 13 שנים.