רוג'ר פדרר, אולי גדול שחקני הטניס מאז ומעולם (ומי שעדיין לא הודיע על פרישה), חגג בחודש שעבר יום הולדת 41. הגיל המצטבר של שניים ממי שמתיימרים להיות היורשים שלו - קרלוס אלקראס וקספר רוד - שהעפילו הלילה (בין שישי לשבת) לגמר אליפות ארה"ב הוא 42. הדור הצעיר, כמו שהבנתם, כבר כאן ובגדול. הדובדבן שבקצפת: המנצח בקרב על התואר שייערך ביום ראשון (23:00) יטפס גם לפסגת הדירוג העולמי.
בדומה למשחקיו בשמינית וברבע הגמר, אלקראס סיפק הלילה עוד דרמה גדולה בת חמש מערכות, הפעם היא נמשכה "רק" 4 שעות ו-18 דקות, והסתיימה ב-7:6 (6), 3:6, 1:6, 7:6 (5), 3:6 גדול על פרנסס טיאפו, שעשתה סוף למסע הקסם של אליל הקהל מקומי.
7 צפייה בגלריה
קרלוס אלקראס
קרלוס אלקראס
עוד דרמה גדולה. אלקראס
(צילום: AP)
7 צפייה בגלריה
קרלוס אלקראס
קרלוס אלקראס
אלקראס לא מאמין שהוא בגמר אליפות ארה"ב
(צילום: AP)
7 צפייה בגלריה
פרנסס טיאפו
פרנסס טיאפו
רק כמעט. טיאפו
(צילום: AP)
אלקראס (4 בעולם), שזכה ב-2022 כבר בארבעה טורנירים וכבר מכונה "היורש של רפאל נדאל", סיפק טניס נהדר והעפיל לגמר גראנד סלאם ראשון בקריירה. אחרי הפסד במערכה הראשונה, הוא פשוט חרך את המגרש במערכה השנייה והשלישית.
ברביעית הוליך כבר 2:4 ו-4:5 עם הגשות שלו בשובר שוויון, אבל ראה קאמבק מטורף של טיאפו, שנהנה מעידוד מאסיבי ביציעים (כולל ממישל אובמה). האמריקני ניצח שובר שוויון שמיני באליפות אחת - שיא היסטורי בטורנירי גראנד סלאם. במערכה החמישית טיאפו שוב נראה שב מהקבר כשחזר מ-2:0 ל-2:2, אבל מאותו רגע הספרדי העלה הילוך ושייט ל-3:6 מוצדק. אם ינצח ביום ראשון, יהפוך, בגיל 19 בלבד, לשחקן הצעיר ביותר שמניף מייג'ור. וואו.
"במעמד כזה אתה חייב להילחם עד הכדור האחרון", אמר אלקראס בסיום. "זה לא משנה אם היינו פה חמש או שש שעות. פעם ראשונה שלי בגמר גרנד סלאם, אפשר לראות את המקום הראשון, אבל זה עדיין רחוק". טיאפו פרץ בבכי בעמדת הראיונות: "אני מרגיש שאכזבתי את הקהל. זה כואב מאוד, אבל אני אתגבר על זה ואזכה בטורניר הזה יום אחד".
7 צפייה בגלריה
קרלוס אלקראס
קרלוס אלקראס
יטפס למקום הראשון בעולם? אלקראס
(צילום: EPA)
7 צפייה בגלריה
מישל אובמה
מישל אובמה
מישל אובמה מעודדת את טיאפו
(צילום: רויטרס)
רוד בן ה-23 (7 בעולם) גבר בחצי הגמר הראשון 6:7 (5), 2:6, 7:5, 2:6 על קארן חצ'אנוב (27) והעפיל לגמר גראנד סלאם שני בקריירה. ניצחון על אלקראס יבטיח לו לא רק את התואר, אלא גם עלייה למקום הראשון בעולם - הישג שאף טניסאי נורבגי אפילו לא התקרב אליו.
רוד, שעד השנה לא עבר בכלל את הסיבוב השלישי בארה"ב, ניצח במערכה הראשונה בשובר שוויון, הודות לנקודת מערכה מדהימה שכללה ראלי של 55 חבטות. הוא המשיך עם 12 ווינרים כדי לזכות גם במערכה השנייה, חצ'אנוב צימק בזכות שבירה קריטית במשחקון ה-12 ו-5:7 קשה, אבל רוד לחץ על הדוושה וסגר עניין במערכה רביעית קלילה.
7 צפייה בגלריה
קספר רוד
קספר רוד
הסקנדינבי הראשון המעפיל לגמר אליפות ארה"ב מאז סטפן אדברג. רוד
(צילום: AFP)
7 צפייה בגלריה
קספר רוד
קספר רוד
והיו גם אוהדים נורבגים ביציעי הפלאשינג מדו
(צילום: AFP)
"זה היה עוד משחק נהדר שלי", אמר רוד, שהפך לסקנדינבי הראשון המעפיל לגמר אליפות ארה"ב מאז סטפן אדברג ב-1992. "אני חושב ששנינו היינו קצת עצבניים בהתחלה, אבל צריך לקחת בחשבון שהמשחק הזה הוא כנראה הגדול ביותר בקריירה של שנינו. התמזל מזלי לזכות במערכה הראשונה, מה שהרגיע אותי מעט. לאחר מכן זה כבר היה טניס פנומנלי שלי ושל קארן. שמח שהגעתי לגמר גראנד סלאם נוסף".