8 צפייה בגלריה
מיננקו, ויטור וצ'מטאי-סלפטר
מיננקו, ויטור וצ'מטאי-סלפטר
מיננקו, ויטור וצ'מטאי-סלפטר
(צילום: אלעד גרשגורן, עוז מועלם, gettyimages)
הם באו לישראל כזרים. אולי הם חשבו שהם פה לזמן קצר, הכדורגלנים והכדורסלנים שבהם חשבו שהם יבואו לפה לעונה, גג שתיים. אבל הם התאהבו בישראל, האוהדים התאהבו בהם, והספורטאים הללו נשארו כאן. מעבר לתרומה האדירה שלהם לספורט, הם גם התנחלו בלבבות של כולנו. הנה רשימה של הזרים והזרות, שהיום הם הכי ישראלים שיש.

חנה מיננקו

"יש משהו יותר מדהים מלייצג את המדינה שלך לעיני כל העולם? אין כבוד גדול מזה. בכיתי כשהודיעו לי על הבחירה, ובכיתי בפנים במהלך הטקס. רק תן לי להיות שגרירה - ואני עוזבת הכל ורצה", אמרה הקופצת לרוחק בריאיון ל-ynet אחרי אולימפיאדת טוקיו. תגידו אתם אם יש יותר מרגש מזה. האתלטית שנולדה באוקראינה, והגיעה לארץ בעקבות האהבה הפכה במהירות שיא לאחת הספורטאיות הכי אהובות בישראל. מיננקו מוכיחה פעם אחר פעם שהיא ווינרית מסוג אחר ומתעלה בתחרויות חשובות.
8 צפייה בגלריה
חנה מיננקו
חנה מיננקו
"יש משהו יותר מדהים מלייצג את המדינה שלך לעיני כל העולם?" מיננקו
(צילום: AFP)

לונה-צ׳מטאי סלפטר

היא הגיעה לארץ כעובדת שגרירות קניה, דן סלפטר ראה אותה רצה בפארק והשאר היסטוריה. מאתלטית אלמונית היא הפכה לאחת שזאת אכזבה בשבילה לא לשבור את שיא עולם (היא עוד תחזיק באחד, אין ספק). לונה-צ׳מטאי שמה את ישראל על המפה בריצות הארוכות, ואחריה הגיע מבול של הישגים באתלטיקה כמוהם לא ידענו מעולם. פתאום הפכנו לשחקנים משמעותיים בענף הכי יוקרתי באולימפיאדה, ללונה-צ׳מטאי סלפטר יש לא מעט מניות בהצלחה הזאת. היא החלוצה, והיא משלנו.
8 צפייה בגלריה
לונה צ'מטאי-סלפטר
לונה צ'מטאי-סלפטר
סינדרלה. לונה צ'מטאי-סלפטר
(צילום: GettyImages)

מיגל ויטור

כמה מיגל ויטור טוב בכדורגל? הבלם שהגיע לפורטוגל נבחר לשחקן העונה בעונתו הראשונה בישראל (2016/17) למרות שהיה פצוע בחלק גדול ממנה. הוא הותיר רושם כה עז שאי אפשר היה להתעלם ממנו ומתרומתו לעונה הכי טובה של הפועל באר-שבע בכל הזמנים שכללה אליפות מרשימה והופעה בשלב הנוקאאוט של הליגה האירופית (הוא גם כבש בניצחון האגדי על אינטר בסן סירו). החיבור שלו לאוהדי באר-שבע ולישראל היה מיידי, ובוודאי שבלם ברמתו היה יכול לשחק בליגות הגדולות. אף אחד לא הופתע שהוא קיבל אזרחות, ומיד החל לשחק בנבחרת ישראל. אם נגיע ליורו, זה יהיה הרבה בזכותו.
8 צפייה בגלריה
מיגל ויטור
מיגל ויטור
חלק מרכזי בנבחרת. מיגל ויטור
(צילום: אלעד גרשגורן)

זופר אבדיה

זופר אבדיה כל כך ישראלי שהוא קיבל חיקוי בארץ נהדרת. יש לו פה גדול כמו כל שחקן עבר ישראלי שמכבד את עצמו, והוא בכלל הגיע לכאן מסרביה, שם כיכב בכוכב האדום ואף היה חלק מנבחרת יוגוסלביה. אה, והוא גם אבא של דני אבדיה. אבל גם אם נשים את העובדה הזאת בצד, התרומה שלו לכדורסל הישראלי עצומה והוא הוביל את בני הרצליה לזכייה בגביע המדינה כמנהל מקצועי מוצלח, שגם יודע להתלבש בצורה יוצאת דופן.
8 צפייה בגלריה
זופר אבדיה
זופר אבדיה
זופר אבדיה. גם ישראלי וגם עם סטייל
(צילום: עוז מועלם)

אולסי פרי

אם אוזכרת במערכון של הגשש החיוור, אתה כנראה ישראלי (כנראה שאין כבוד יותר גדול מזה עבור ספורטאי). אולסי פרי הגיע למכבי ת"א בשנות השבעים, היה חלק מרכזי מהזכיות ההיסטוריות בגביעי אירופה, והפך לסלב שחורג בהרבה מגבולות הספורט, בין היתר עם איזכור במערכון של הגשש החיוור וקמפיין מיתולוגי של רשת המבורגרים. ברור שבסופו של דבר הוא גם החליט להישאר פה, כשאתה סמל כ"כ גדול אין לך ברירה. אולסי פרי הוא מותג ישראלי לכל דבר.
8 צפייה בגלריה
טקס לאולסי פרי עם אגדות מכבי ת"א וריאל מדריד
טקס לאולסי פרי עם אגדות מכבי ת"א וריאל מדריד
אולסי פרי. מותג
(צילום: עוז מועלם)

אלכסנדר אוברוב

ההתחלה של השוער במכבי ת"א הייתה גרועה במיוחד, הוא ספג בלי הפסקה והיה נראה כמו עוד אחד מהשוערים שיהפכו לאחת התשובות לשאלה: "מי לדעתך השוער הכי גרוע ששיחק בישראל?". את ההמשך כולם מכירים: אוברוב היה אחד הכוכבים של תקופת הזוהר של מכבי ת"א בשנות התשעים וזכה איתה באליפויות וגביעים. לאחר מכן נשאר כאן כמאמן שוערים וקשר את גורלו עם מדינת ישראל. "חבל שלא הגעתי לכאן קודם" אמר בריאיון ל-ynet. באמת קצת חבל, אולם אוהדי מכבי ת"א יאהבו אותו לנצח.
8 צפייה בגלריה
אלכסנדר אוברוב
אלכסנדר אוברוב
אלכסנדר אוברוב. סמל צהוב
(צילום: עוז מועלם)

ג'ובאני רוסו

הוא מצחיק, הוא כריזמטי והוא גם קצת שכונתי. לג'ובאני רוסו יש את כל הנתונים להפוך לכוכב ריאליטי ישראלי והוא אכן עשה את זה אחרי הפרישה, וספק אם מישהו זוכר שהוא נולד בקרואטיה. אבל מעבר לצחוקים ולשכונה, מדובר באחד הכדורגלנים הכי טובים ששיחקו בישראל אי פעם, שהביא אליפות היסטורית להפועל חיפה, שהוביל את מכבי חיפה להופעה היסטורית בליגת האלופות, שכבש עשרות שערים מדהימים ביופיים ואי אפשר היה לעצור אותו. כמה חבל שהוא לא שיחק בנבחרת ישראל, אבל לפחות היום אנחנו נהנים לראות אותו ב"גולסטאר". גדול הזרים ששיחקו בישראל, וגם הכי ישראלי מביניהם.
8 צפייה בגלריה
מכבי חיפה
מכבי חיפה
ג'ובאני רוסו. הכי גדול ששיחק כאן
(צילום: טל שחר)