יממה לאחר שאיגוד ההוקי קרח הבינלאומי החליט להרחיק את נבחרות ישראל מכל התחרויות בשל "סיבות ביטחוניות" - פנה שר התרבות והספורט מיקי זוהר במכתב ליו"ר האיגוד העולמי, לוק טרדיף, בדרישה שיחזור בו מההחלטה.
"ההחלטה להדיח מדינה מהתחרות באצטלה של מורכבות לאבטח אותה הינה תבוסתנית. מדובר בצעד חריג, שאני חושש כי יקדם אנטישמיות ומגבה טרור. ישנן מספיק דרכים להתמודד עם זה ואנו מעמידים לרשותכם גם את אבטחת משלחות הספורט של ישראל הפועלת בתחרויות ברחבי העולם", כתב, בין השאר, השר זוהר.
1 צפייה בגלריה
הוקי קרח
הוקי קרח
הוקי קרח
(צילום: Morgan Hancock/Getty Images)
"ההחלטה להדיח נבחרת מהמשחק מקדמת הימנעות מערכיו של הוועד האולימפי הבינלאומי ורוח הספורט. אני מבקש כי תשקלו מחדש את ההחלטה, תחזרו בכם באופן מלא ולא תיצרו תקדים מסוכן של הדרת מדינת ישראל מתחרויות בינלאומיות. ספורטאי ישראל ימשיכו לייצג את מדינתם בכבוד, בהצלחה ובגאווה מעל הבמות הבינלאומיות ללא חשש ומורא כמו כל מדינה אחרת וכפי שמגיע לה בתור מדינה שוחרת שלום וחוק".
איגוד ההוקי קרח הבינלאומי, נזכיר, החליט להרחיק את ישראל מכל התחרויות, זאת בשל "סיבות ביטוחוניות". לטענתו, הוא אינו יכול להבטיח את שלום המשתתפים במשחקי נבחרות ישראל - ובשל כך הוא בוחר להרחיק את המדינה: "החלטנו להרחיק את ישראל, עד שנוכל להבטיח את שלום המשתתפים במשחקים שלה (כולל שחקני הנבחרת הישראלית), קיבלנו את ההחלטה הזו אחרי לבטים רבים ואחרי שביצענו הערכת סיכונים".
המשמעות המיידית היא שנבחרת הגברים עד גיל 20 לא תוכל להשתתף באליפות העולם (דרג ג') שתיערך בבולגריה ובבוסניה בסוף החודש הקרוב. בעוד נבחרת הנשים לא תוכל להשתתף באליפות העולם (דרג ג') שתיערך באסטוניה בסוף חודש מרץ. יש לציין, כי איגוד ההוקי הבינלאומי הרחיק גם את נבחרות רוסיה ובלארוס "מסיבות ביטחוניות", אחרי הפלישה הרוסית לאוקראינה.
באיגוד הישראלי, שהודיע כי יגישו תביעה ל-‭,CAS‬ בית הדין לבוררות ספורט, טוענים כי מדובר בכניעה של טרדיף לחבר ההנהלה, שחקן העבר הרוסי פאבל בורה, שחותר להדחת ישראל כנקמה על ההדחה של רוסיה מהמשחקים האולימפיים בפריז.