הקופץ לגובה יונתן קפיטולניק חגג אתמול (שבת) את אחד ההישגים הגדולים של ישראל בענף האתלטיקה לאחר שהפך לאלוף העולם עד גיל 20 בתחרות שנערכה בקניה, עם שיא אישי חדש של 2.26 מטרים.
"מצבי עכשיו די טוב", סיפר קפיטולניק בראיון מיוחד ל-ynet. "אחרי כל התחרות וההתרגשות יש קצת ירידת מתח. הרגשה מדהימה".
3 צפייה בגלריה
יונתן קפיטולניק מאושר
יונתן קפיטולניק מאושר
יונתן קפיטולניק. אלוף העולם
(צילום: איגוד האתלטיקה)
זה היה נראה יותר קל מהזכייה באליפות אירופה. "הייתי מוכן לתחרות חזקה וגם קיבלתי תחרות, זאת הייתה תחרות לא רעה. באתי מוכן, היינו מתחרים נורא חזקים, היו הרבה כאלה שפגשתי בפעם הראשונה. כשבאתי והתחריתי איתם, היה קשה עם הלחץ וההתרגשות, פיזית ומנטלית. בסוף זה הצליח, אחרי שהצלחתי זה השתחרר וזה עבד טוב".
דילגת על הגובה הראשון, אבל אחר כך הפגזת. "זה היה מתוכנן. ידעתי שאני בכושר טוב ואני חזק. הרגשתי שאני מוכן וחזק ויכול להתמודד עם הגבהים האלה. הרגשתי שבשביל להיות מסוגל להצליח, לבוא, להתחרות, לתת קרב רציני, אני צריך לשמור כוח לגבהים היותר רציניים, לכן אני צריך לעבור הכל בניסיון הראשון. נתתי את כל כולי וזה הצליח".
3 צפייה בגלריה
יונתן קפיטולניק
יונתן קפיטולניק
"נתתי את הכל". קפיטלוניק
(צילום: gettyimages)
ניסית לשבור את השיא של ניקי פאלי והיה קשה, הייתה ירידת מתח? "אחרי שאתה לוקח את המדליה ואחרי שהתחרות נגמרת, ולא נשארים יותר מדי אנשים ואתה קופץ לבד, כבר אין כוח, אתה כבר לא מצליח לנשום. אני נורא התרגשתי קודם כל מהזהב, מהעובדה שעשיתי שיא אישי, ואז כשבאתי לקפוץ גבוה יותר, זה היה בשביל להכיר, בשביל הניסיון. חשבתי שאני מסוגל ואני יודע שאני מסוגל, אבל לא הייתה לי מספיק אנרגיה ומוטיבציה אחרי שזכיתי בזהב".
ההישגים של ישראל באולימפיאדה בטח נתנו לך עוד מוטיבציה. "ברור, כשאתה רואה את הספורט הישראלי מצליח ומשגשג, זה נותן מוטיבציה ואתה רוצה להרגיש שאתה חלק מזה, חלק ממשלחת חזקה וחלק ממדינה גדולה וחזקה עם הרבה הישגים. זה נותן דחיפה, אתה רוצה להיות יותר טוב".
3 צפייה בגלריה
קפיטולניק מעל הרף
קפיטולניק מעל הרף
קיבל מוטיבציה מהאולימפיאדה
(צילום: אורן אהרוני)
עכשיו זה נותן לך דחיפה גם לפריז 2024. "עד פריז יש עוד זמן. אני הולך לעבוד קשה וחזק, לעשות את כל מה שאני יכול בשביל להגיע לשם. אני לא יודע מה יהיה בעתיד".
מה התוכניות עכשיו? "זה די סיום העונה, אז כרגע נחים ומורידים לחץ. החודש האחרון היה עם הרבה תחרויות גדולות שלא התמודדתי איתן בעבר, אחרי שעושים את זה ומכירים את זה ויודעים איך מתמודדים ומה עושים, אז נרגעים קצת. עכשיו יש זמן להתכונן לעונה הבאה".