ברצלונה למעשה עפה מליגת האלופות כבר במחזור הקודם, כשלא הצליחה לנצח את בנפיקה בקאמפ נואו. מול באיירן מינכן, ועוד בחוץ, זה היה חסר סיכוי מלכתחילה. יש אולי שתיים או שלוש קבוצות שמסוגלות לאתגר את באיירן מינכן, כמובן שברצלונה לא אחת מהן.
בגלל שזו ברצלונה, ובגלל השם הגדול שלה, היה נדמה שבאיירן עושה ככל שביכולתה כדי לרמוס אותה, להשיג עוד ניצחון היסטורי. הרגל הייתה על הגז במשך 70 וקצת דקות, וזה הספיק לשלישייה שנראתה קלילה מדי, כאילו ברצלונה היא קבוצת אמצע טבלה בבונדסליגה. צ'אבי לא יכול היה לעשות כלום.
3 צפייה בגלריה
שחקני ברצלונה מאוכזבים
שחקני ברצלונה מאוכזבים
שחקני ברצלונה מאוכזבים. דרוש כוכב
(צילום: EPA)
גם לפני 21 שנים ברצלונה עפה בשלב הבתים, בגלל חטא היוהרה שגרם לה לוותר על לואיס פיגו לטובת ריאל מדריד, אבל לפחות היה לה את ריבאלדו שיסחוב אותה. אחרי ריבאלדו הגיע רונאלדיניו, ואחריו כמובן החל עידן מסי. לברצלונה כיום אין את הכוכב שיסחוב אותה.
לשחק בברצלונה וריאל מדריד זה לא כמו לשחק בקבוצות אחרות, חייבים תעצומות נפש ויכולות של כדורגלן על. שתי האימפריות הללו חייבות סופרסטארים נוצצים, הן לא יכולות להיות רק קבוצות. לאורך עשרים השנים האחרונות תמיד היה לברצלונה כוכב שמוכר כרטיסים וכובש שערים חשובים, הפעם אין. היא לא תמצא תחליף למסי, אבל חייבת לנסות להביא סופרסטאר, בחלון של ינואר או בקיץ. לגבי המצב הכלכלי אני לא מודאג, איכשהו בברצלונה תמיד מוצאים כל מיני פתרונות יצירתיים.
3 צפייה בגלריה
שחקני ברצלונה מאוכזבים, באיירן חוגגת
שחקני ברצלונה מאוכזבים, באיירן חוגגת
תומאס מולר וחבריו חוגגים. זה לא היה כוחות
(צילום: רויטרס)
פדרי וגאבי הם הדור הבא, אבל כרגע שניהם לא מספיק בשלים. הם צריכים עוד זמן. ממפיס דפאיי הוא שחקן מצוין, אבל גם הוא לא כוכב על, לא מהטופ העולמי. היריבה השנואה ריאל מדריד התכוננה יפה ליום שאחרי רונאלדו, יש לה את ויניסיוס ג'וניר שעשה את קפיצת המדרגה ויהיה הפנים שלה בשנים הבאות. לבארסה אין מישהו כזה בהתקפה.
עכשיו יש מי שמנחם את עצמו כאילו ברצלונה תצבור ביטחון בליגה האירופית, בעיקר הסגל הצעיר. הם מוזמנים לשאול את מנצ'סטר יונייטד אם הזכייה בליגה האירופית ב-2017 תרמה במשהו למועדון. עבור מועדונים כאלה מדובר כמעט בגביע הטוטו, זה לא הדבר האמיתי ואנחנו לא בימיו העליזים של גביע אופ"א.
3 צפייה בגלריה
צ'אבי
צ'אבי
צ'אבי. ברצלונה זקוקה למנהיג גם על המגרש
(צילום: AP)
המפעל הזה טוב למועדונים בינוניים שרוצים להתקדם בסולם המעמדות, ברצלונה לא במקום הזה. היא עדיין אימפריה. היא עדיין החלום הגדול עבור כל שחקן וכל מאמן. היא עדיין חצי מהיריבות הכי גדולה והכי מעניינת בעולם הכדורגל. זכייה בליגה האירופית לא תתרום לה דבר. זה יהיה קצת מביך לחגוג את התואר הזה אחרי הפסגות שהמועדון הגיע אליהם, והדחה תהיה עוד כתם בהיסטוריה שלו. כבר היה עדיף לסיים במקום הרביעי בליגת האלופות ולהתרכז בליגה. היא לא תרוויח מהשתתפות בליגה האירופית דבר.
ברצלונה תמיד תרצה להיות בבמה המרכזית, עם כל הכבוד לליגה האירופית במתכונתה החדשה והמצומצמת, את עולם הכדורגל מעניינת רק ליגת האלופות. משחקי יום חמישי בליגת המשנה מעוררים פיהוק במקרה הטוב, והדבר האחרון שברצלונה צריכה זה עוד מכה למותג שלה. היא חייבת להדליק את עולם הכדורגל שוב עם החתמה מסקרנת.