שחקני נבחרת העתודה חוגגים את העלייה לחצי הגמר
(צילום: איגוד הכדורסל)
עד לפני כמה ימים סנטר נבחרת העתודה דניאל וולף היה אלמוני לחלוטין, אפילו לחלק מעכברי הכדורסל הגדולים. אבל במשחק הפתיחה של נבחרת העתודה באליפות אירופה, בו היא ניצחה את טורקיה 70:86, כבר ניתן היה להבין שאמריקאי-יהודי (19, 2.11) עתיד להשאיר כמה פיות פעורים. וזה אכן קרה, בעיקר אחרי הניצחון על ספרד 52:59 בשמינית הגמר בו הצטיין וולף עם דאבל-דאבל 21 נקודות ו-13 ריבאונדים. אתמול (חמישי) ברבע הגמר מול גרמניה הוא שוב תרם דאבל-דאבל (השלישי שלו בטורניר), הפעם של 16 נקודות ו-11 ריבאונדים, שסייע לנבחרת לנצח 64:75 ובכך לרשום עלייה חמישית ברציפות לחצי הגמר, שם תפגוש בשבת (18:30) את בלגיה.
וולף, שמשחק באוניברסיטת ייל, גדל בצפון אלינוי, וגם שני אחיו הגדולים משחקים בליגת המכללות של ארה"ב. בעמוד הרשמי שלו באתר של ייל צוין שהספורטאי האהוב עליו הוא מייקל ג'ורדן והקבוצה האהובה, כראוי, היא שיקגו בולס. וההשראה הכי גדולה? אבא שלו. "הוא לימד אותי מה זו עבודה קשה", סיפר וולף.
3 צפייה בגלריה
דניאל וולף
דניאל וולף
רשם שלוש פעמים דאבל-דאבל בחמישה משחקים. וולף
(צילום: fiba.com)
3 צפייה בגלריה
דני וולף
דני וולף
ההפתעה של האליפות. וולף
(צילום: fiba.com)

הכל בזכות הסוכן

לא מורכב להבין מדוע הוא נחשב לאלמוני ונמצא עמוק מתחת לרדאר. נכון שהשם ייל מוכר לכולם, אבל זאת מכיוון שמדובר באחד מממוסדות ההשכלה הגבוהה היוקרתיים והמבוקשים ביותר בארה"ב – ממש לא כי יש לה קבוצת כדורסל מעולה. זה לא המקרה. בנוסף לכך, וולף גם לא ממש מקבל שם את הבמה. בעונת הפרשמן שלו הוא רשם בממוצע למשחק רק 7.3 דקות, בהן קלע 2.6 נקודות. אז למה דווקא ייל? "כי זה השילוב הטוב ביותר של כדורסל וחינוך", מסביר וולף. "יש לי הזדמנות לקבל תואר יוקרתי תוך כדי שאני משחק בקבוצה מנצחת ברמה של כדורסל מכללות".
אז איך בכל זאת בנבחרת הגיעו אליו? כבר בשנה שעברה ניסו באיגוד הכדורסל לפנות לוולף אבל בסוף לא הצליחו לתווך את הגעתו ארצה. ואז נכנס לתמונה סוכנו, מתן סימן טוב, שהכיר את וולף דרך המאמן שלו, סטייסי מורני, שבמקרה שיחק עם סימן טוב בקולג'. סימן טוב (המייצג גם את דני אבדיה) ראה את וולף משחק גם במכביה במדי ארה"ב ומשם הקשר נהיה הדוק יותר. כששמע שהנבחרת מחפשת אחר שחקן גבוה שיצטרף לסגל הוא ישר הציע את וולף לראשי האיגוד ובמקביל שכנע את הוריו שזה הדבר הנכון לו.
3 צפייה בגלריה
מתן סימן טוב סוכנו של דני אבדיה במשחק של הפועל ת"א
מתן סימן טוב סוכנו של דני אבדיה במשחק של הפועל ת"א
הציע את וולף לראשי האיגוד. מתן סימן טוב
(צילום: יאיר שגיא)
היו לא מעט היסוסים לגביו בנבחרת. קודם כל הם לא ראו אותו משחק יותר מדי ובהתאם לכך גם לא ידעו מה לצפות ממנו ומה הוא יוכל לתרום תוך כדי שהוא מסתגל לכדורסל האירופי שחדש לו לחלוטין. אבל מהר מאוד כל ההיסוסים נעלמו. כבר במשחקי ההכנה התחילו להבין בנבחרת שיכול להיות להם נשק מהותי לאליפות עם יכולת קליעה טובה, הגנה חזקה והבנת המשחק שמפתיעה לשחקן בעמדה שלו. לא סתם אמר עליו אתמול מאמן העתודה אלעד חסין כי מדובר ב"גבוה עם נפש של גארד". מה שגם הוא התחבר מאוד לכוכב הנבחרת השני, נועם יעקב, והשניים משתפים פעולה על הפרקט בצורה יוצאת מן הכלל.

מי אמר שאין ישראלים גבוהים?

כאמור, כבר במשחק הראשון מול טורקיה הוא הרשים עם 16 נקודות, 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. בהפסד לאיטליה 66:50 הוא היה מהיחידים בכחול-לבן שהצליחו לעשות משהו כשסיים עם 13 נקודות ו-11 ריבאונדים, ואז בהפסד 70:54 לבלגיה, מנע תבוסה עם 24 נקודות ו-9 ריבאונדים. "זה מדהים לראות את ההשתלבות שלו", אמרו בנבחרת. "בדרך כלל בנבחרות מדובר על שחקנים שמכירים אחד את השני, אבל פה מדובר בשחקן שלא מכיר אף אחד מהשחקנים, אף אחד מהמאמנים, ופתאום מגיע לכאן ועושה את מה שהוא עושה. גם מדובר במדינה זרה עבורו, נכון שהוא יהודי, והיה כבר בישראל בעבר, אבל זה לא מקום המגורים שלו, ולעשות את מה שהוא עושה בכזאת מקצועיות, לשים את הכל בצד, ובאמת לייצג את הנבחרת ברמה הכי גבוהה שיש, זה פשוט מדהים. מה שגם תמיד אומרים שאין לנו מספיק ישראלים גבוהים ברמה שמתאימה, אז הנה".
כל הפוקוס הזה בימים האחרונים על וולף והסטטיסטיקה המרשימה שלו מחמשת המשחקים האחרונים שעומדת על 18 נקודות ו-10 ריבאונדים ב-30 דקות בממוצע למשחק לא פסחו מעל לראשים של הצוות המקצועי של הנבחרת הבוגרת, שבימים אלה כבר מתחיל להתכונן לטורניר טרום מוקדמות המשחקים האולימפיים. בבוגרת שוקלים בחיוב להציע לוולף להצטרף למשחקי ההכנה שיתחילו בסוף החודש.