הקיץ מאיר פנים לנבחרות הצעירות של ישראל. אחרי המקום השלישי של נבחרת הנוער הכדורגל במונדיאליטו וההגעה לחצי גמר אליפות אירופה עד גיל 20 של הנבחרת הצעירה, גם הכדורסל בכחול-לבן מצטרף לחגיגה. החבורה של אלעד חסין המשיכה את מסע הקסם שלה באליפות אירופה לעתודה עם 64:75 ענק על גרמניה ומקום בשלב ארבע האחרונות בטורניר ביוון.
זו הפעם החמישית ברציפות שישראל מגיעה למעמד ארבע הגדולות של היבשת, והיא עשתה זאת תוך כדי הצגה גדולה בהגנה והתעלות מופלאה של שני הכוכבים דניאל וולף (דאבל-דאבל של 16 נקודות ו-11 ריבאונדים) ונועם יעקב (דאבל-דאבל של 13 נקודות ו-10 אסיסטים), וגם מצד רון ציפר שקלע 23 נקודות עם 6 מ-7 מחוץ לקשת והאקס פקטור יובל לוין שקלע 18 נקודות באחוזים נפלאים (7 מ-8 מהשדה). הגרמנים לא מצאו פתרון ללחץ הישראלי בהגנה, שכפה עליהם לא פחות מ-25 איבודי כדור, מהם יצרה ישראל 27 נקודות. מייקל רטאז', הכוכב הגדול של גרמניה שטרם ההתמודדות לא ירד מ-14 נקודות למשחק בטורניר, סיים עם 0 נקודות (0 מ-7 מהשדה ו-5 איבודים) ב-25 דקות.
7 צפייה בגלריה
נבחרת העתודה
נבחרת העתודה
הישג אדיר. שחקני נבחרת העתודה
(צילום: FIBA PHOTOS)
7 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת העתודה חוגגים
שחקני נבחרת העתודה חוגגים
שחקני נבחרת העתודה חוגגים
(צילום: FIBA PHOTOS)
7 צפייה בגלריה
נבחרת העתודה
נבחרת העתודה
ארבע שחקנים הגיעו למספר דו ספרתי של נקודות. יעקב ולוין
(צילום: FIBA PHOTOS)
לאחר שסיימה את המחצית הראשונה ביתרון של חמש נקודות בזכות שלשה גדולה של וולף על הבאזר, ישראל ברחה ליתרון דו-ספרתי בפתיחת הרבע השלישי, וגם השלשות - שמיעטו להיכנס במחצית הראשונה - החלו לצלול פנימה. נועם יעקב, שישחק בעונה הקרובה ביורוליג במדי וילרבאן הצרפתית, ניהל שוב את המשחק בצורה מופתית, והיה המנוע של חבריו בדרך לעוד הישג נפלא.
כעת, ישראל תפגוש בחצי הגמר שייערך בשבת (18:30) את בלגיה, שרשמה קאמבק גדול וגברה 71:77 על ליטא. הבלגים כבר ניצחו את הכחולים-לבנים בשלב הבתים. ניצחון בשלב הבא יבטיח לישראל מדליה לאחר שבאליפות הקודמת בנערכה במונטנגרו היא הפסידה בקרב על המקום הרביעי. כזכור, ישראל זכתה בשתי מדליות זהב רצופות באליפויות שנערכו ב-2018 ו-2019
ההישג הישראלי מדהים ומפתיע נוכח העובדה שהחבורה של חסין סיימה במקום האחרון את הבית המוקדם, זאת לאחר שפתחה עם ניצחון על טורקיה, אך אז הפסידה לאיטליה ולבלגיה.
קלעו לישראל: רון ציפר 23, יובל לוין 18, דני וולף 16 (11 ריבאונדים), נועם יעקב 13 (10 אסיסטים), אופק גול 3, עידו הראל 2.

מהלך המשחק

ישראל פתחה בצורה טובה את המשחק, כאשר יובל לוין נראה מצוין ונועם יעקב מנהל נהדר את משחק ההתקפה עם שלושה אסיסטים בארבע וחצי דקות. לאחר שלוין קבע 6:11, המאמן הגרמני הוריד את שחקניו לפסק זמן ראשון. ההגנה הישראלית, שהקשתה על הגרמנים בפתיחת המשחק, נחלשה מעט לקראת סיום הרבע, ואיפשרה ליריבה לרדת בסיום הרבע ביתרון. 15:16 לגרמניה.
7 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת העתודה של ישראל נועם יעקב
שחקן נבחרת העתודה של ישראל נועם יעקב
ישראל בחצי הגמר. יעקב
(האתר הרשמי של פיב"א)
7 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת העתודה של ישראל דניאל וולף
שחקן נבחרת העתודה של ישראל דניאל וולף
ענק. וולף
(האתר הרשמי של פיב"א)
הגרמנים השלימו ריצת 0:8 בתחילת הרבע השני, אך נועם יעקב ודניאל וולף קלעו שש נקודות רצופות והעלו את הכחולים-לבנים ל-18:21. וולף המשיך להראות ניצוצות גם בהגנה עם חסימה גדולה, לוין קלע שלשה ראשונה במשחק לטובת הכחולים-לבנים וישראל השלימה ריצת 0:7 בדרך ליתרון 18:23. הנבחרת של חסין שמרה על יתרונה עד סיום הרבע השני, ושלשה וולף על הבאזר קבעה 25:31 לישראל במחצית.
7 צפייה בגלריה
אריאל אייזיק נגד גרמניה
אריאל אייזיק נגד גרמניה
אייזיק לא סופר את ההגנה הגרמנית
(צילום: אתר פיב"א)
7 צפייה בגלריה
אלעד חסין נגד גרמניה
אלעד חסין נגד גרמניה
חסין ממוקד מטרה על הקווים
(צילום: אתר פיב"א)
וולף ולוין המשיכו בכושרם הנפלא מהמחצית הראשונה, כאשר גם רון ציפר החל לצלוף, והשלשות שלא נכנסו בשני הרבעים הראשונים לנבחרת, החלו לצלול פנימה. הגרמנים ההמומים ראו את השחקנים של אלעד חסין בורחים ליתרון דו ספרתי, כשבשיא היתרון של ישראל עמד על 18 נקודות. לקראת הרבע המכריע, התוצאה הייתה 41:56 לישראל.
שרודר ניסה להחזיר את הגמרנים, אבל ציפר המשיך לקלוע מחוץ לקשת, ולוין העלה את ישראל ל-49:65. לאגנפלד קלע ארבע רצופות, אבל שוב ציפר דאג לצנן עם שלשה ויעקב הלך לקו כדי להגדיל את הפער ל-16. ציפר תרם עוד מהלך של שלוש נקודות. הגרמנים רק צימקו עם עוד 8 נקודות, אבל ישראל חגגה בסיום ניצחון 64:75.
פורסם לראשונה: 13:25, 13.07.23