מרבית העיניים הופנו למפגש המסקרן בין נובאק ג'וקוביץ' ולהולגר רונה, אבל עוד לפני כן טורניר גמר הסבב יצא היום (ראשון) לדרך עם ניצחון מרשים של יאניק זינר 4:6, 4:6 על סטפנוס ציציפאס.
האיטלקי (4 בעולם) זכה רק לאחרונה בטורניר וינה ופרש בשמינית הגמר בפריז בעקבות לוח המשחקים הצפוף - והערב נהנה, איך לא, מעידוד ביתי בטורינו, שם נערך הטורניר.
2 צפייה בגלריה
זינר חוגג
זינר חוגג
פתיחה נהדרת. זינר חוגג
(צילום: Tiziana FABI / AFP)
2 צפייה בגלריה
זינר חוגג
זינר חוגג
זינר זוכה לתשואות מהקהל הביתי
(צילום: REUTERS/Guglielmo Mangiapane)
חמישה אייסים ושבירה אחת במשחקון החמישי עשו את ההבדל במערכה הראשונה מול היווני (6 בעולם). בזו השנייה שבירה אחת הספיקה לזינר כדי לחגוג ניצחון בכורה במשחקו הראשון אי פעם בטורניר.
"התרגשתי בתחילת המשחק", הודה זינר בסיום. "ידעתי שזה הולך להיות קשה מאוד, אבל אני חושב שהתמודדתי טוב עם המצב. ניסיתי להישאר אגרסיבי ואני מאוד מרוצה מהביצועים שלי. אני שמח להתחיל עם ניצחון ומקווה שאוכל להמשיך באינטנסיביות הזו ".
כולם ציפו למשחק המרכזי של היום - והוא סיפק את הסחורה. נובאק ג'וקוביץ', האלוף הנוכחי והמדורג 1 בעולם, התקשה מול הולגר רונה (10, דנמרק) אבל איכשהו יצא עם הניצחון בתום שלוש שעות ושש דקות.
הסרבי ניצח 6:7 במערכה הראשונה אחרי שובר שוויון, והפסיד במערכה השנייה בשובר שוויון. למערכה השלישית הגיע חד יותר וניצח 3:6, כשהוא מצליח לשבור את יריבו פעמיים.
פורסם לראשונה: 17:48, 12.11.23