שחקן הראגבי לשעבר אליה גרין הודיע שהוא טרנסג'נדר ומימש את זהותו. גרין, שזכה עם נבחרת הנשים של אוסטרליה במדליית הזהב בריו 2016, סיפר שהוא תמיד האמין שהוא זכר, גם כשהיה ילדה. בנוסף טען שהחליט לשמור על שמו המקורי.
"כילדה אני זוכר שהייתי ילד בפומבי, הייתה לי תספורת קצרה ותמיד כשפגשתי אנשים הם חשבו שאני ילד", סיפר גרין, "תמיד הייתי לובש את הבגדים של אחי, הייתי משחק עם כלים ורץ בלי חולצה עד שגדל לי החזה וחשבתי 'אוי לא'".
2 צפייה בגלריה
אליה גרין שחקן ראגבי לשעבר עם בת זוגו ובתו
אליה גרין שחקן ראגבי לשעבר עם בת זוגו ובתו
עם בת הזוג והילדה. גרין מימין
(צילום: AP)
בשלב מסוים הוריו המאמצים יולנטה ואיבן החלו להלביש אותו בבגדי נשים: "רציתי לשמח את אמא שלי, אז אם היא קנתה לי שמלה הייתי לובשת שמלה".
גרין שחרר סרטון שמיועד להילחם בטרנספוביה ואמר שההחלטה לשנות מגדר התקבלה אחרי שפרש מראגבי כיוון שלא זומן לסגל האוסטרלי של נבחרת הנשים למשחקים האולימפיים בטוקיו 2021. "בשלהי הקריירה חוויתי קשיים נפשיים", הוא אמר. "הבטחתי לעצמי שכשקריירת הראגבי שלי תיגמר, אמשיך את חיי בגוף ובזהות שצריכים להיות לי. ביליתי הרבה שעות בבית, בחדר חשוך. לא זימנו אותי לאולימפיאדה אז הרגשתי כמו כישלון מוחלט, זה שבר לי את הלב. לקחתי את זה בצורה אישית מאוד, אז לא הצלחתי לעזוב את הבית".
גרין סיפר שהניתוח להסרת החזה שלו כחלק מההליך להתאמה מגדרית שהוא עובר היה הדבר שהחזיק אותו חיובי: "תכננתי את הניתוח ואת הטיפולים לקראתו. ספרתי את הימים לקראת זה יחד עם בת זוגי היפה. ידעתי שזו תהיה החוויה הכי משחררת שיכולה להיות. זה היה ניצוץ חיובי באותם ימים חשוכים".
2 צפייה בגלריה
אליה גרין שחקנית ראגבי
אליה גרין שחקנית ראגבי
אי הזימון למשחקים האולימפיים פגע בו מאוד. גרין
(צילום: גטי אימג'ס)
גרין גם מסר הודעה לאחרים שחווים קשיים ואמר: "לאנשים תמיד יהיה מה להגיד עליכם, בין אם זה חיובי ובין אם זה משהו שלילי. אז למה שלא תחיו את חייכם בדיוק כמו שאתם רוצים? החיים קצרים מדי כדי לחיות אותם כמישהו שאתם לא רוצים להיות".
לגרין נולדה ילדה לא מזמן והוא אמר: "ידעתי שיש כמה דברים שיעשו אותי מאושר והדבר הכי חשוב שאחיה את שארית חיי עם בת הזוג שלי והבת שלי וזה שאחיה את חיי כאבא שלה".
גרין הוא הספורטאי האולימפי הראשון שיוצא מהארון כגבר טרנסג'נדר. לפניו היו מספר ספורטאיות טרנסג'נדריות כמו קייטלין ג'נר, שזכתה במדליית זהב בקרב 10 במשחקים האולימפיים של מונטריאול ב-1976, וקווין מנבחרת קנדה בכדורגל. באולימפיאדה האחרונה השתתפה לאורל הובארד הניו זילנדית בהרמת משקולות אחרי הליך להתאמה מגדרית שעברה. גם השחיינית האמריקנית ליה תומאס עברה את אותו הליך.