אם ניקח בחשבון את גילו של דורון ליידנר (20), הוא היה יכול לשחק העונה בקבוצת הנוער של הפועל ת"א כחריג גיל. יוון? חוזה חלומי? אולי רק בחלומות. אבל ליידנר, שהפך לשם הכי חם בכדורגל שלנו, בשקט בשקט עשה את העבודה ורק הלך והשתפר. הוא הצטיין בנבחרות והפך לבאנקר בהרכב של האדומים. אתמול הוא קצר את הפירות. הבחור המוכשר מראשל"צ נחת ביוון כדי לסגור את העסקה הגדולה ביותר בכדורגל הישראלי – חתימה על חוזה בקבוצת הפאר ואלופת יוון, אולימפיאקוס.
ליידנר פורח, הוא בנסיקה. הקיץ שלו היה עמוס בדברים טובים. הוא פלירטט עם מספר מועדונים בעלי שם, והפך למבוקש מאוד. מה שהקפיץ את שמו לראש הרשימה היו בעיקר ההצגות שלו בנבחרת הבוגרת אחרי ההצלחה בצעירה, ועל זה הוא צריך להודות ליוסי בניון ואלון חזן שנתנו לו את ההזדמנות. רק כדי לסבר את אוזניכם, סאסואולו רצתה אותו ואפילו כבר גיבשה הצעה, בולוניה רדפה אחריו והוא הספיק לבקר במתקן האימונים של אוסטריה וינה, שתיכננה לשלם להפועל ת"א 1.8 מיליון יורו עבורו. לבסוף ליידנר בחר ביוון.
4 צפייה בגלריה
ליידנר
ליידנר
בחר ביוון. ליידנר
(צילום: עוז מועלם)

האולטימטום של הניסנובים

נתחיל בהתחלה. עם היציאה למחנה האימונים של הפועל ת"א בסרביה, הציבו האחים איציק ושרון ניסנוב, מבעלי הפועל ת"א, אולטימטום: אם לא תגיע הצעה גדולה בתוך 48 שעות, ליידנר יישאר במועדון עד לסיום העונה. למה? האחים האמינו כי ככה המחיר שלו רק יגדל.
לקראת סיום המחנה המריאו הבעלים של המועדון לבלגרד, בעוד שעל השולחן כבר הונחה הצעת ענק מהאלופה היוונית. אחד האנשים הקרובים לליידנר הוא המנהל המקצועי, עומר בוקסנבוים, וברגע שהשחקן הגיע אליו עם ההצעה המפתה מאולימפיאקוס, הוא נתן לו את האור הירוק להתקדם, למרות שלא היה לו כלל סעיף יציאה.
4 צפייה בגלריה
האחים ניסנוב
האחים ניסנוב
האמינו כי המחיר של ליידנר רק יגדל. האחים ניסנוב
(צילום: אורן אהרוני)
אחרי יממה אינטנסיבית נסגרה העסקה – ליידנר יקבל כ־400 אלף יורו לעונה, הפועל ת"א תקבל 1.5 מיליון יורו ועוד 750 אלף מענקים במקרה של עליית אולימפיאקוס לאחד הבתים במפעלים האירופיים, מספר הופעות וכיו"ב. ליידנר יחתום על חוזה לארבע שנים וצפוי להיות מוצג כבר היום. אגב, המגן ויתר על 225 אלף דולר שהגיעו לו על פי החוזה שלו בהפועל ת"א כדי להגשים את החלום שלו.
אתמול ליידנר נחת באתונה והתקבל ככוכב על ידי התקשורת המקומית. מהשדה נסע לבדיקות רפואיות, ואם הכל יעבור חלק נשאר לו לסגור כמה עניינים טכניים כדי לקבל את החולצה החדשה. ברגע האחרון עוד היה ניסיון מחטף מהכיוון של בשיקטאש: המועדון הטורקי הגדול הציע להפועל ת"א סכום העברה גדול יותר (2 מיליון יורו) שכר משודרג לליידנר, אבל המגן השמאלי בחר ללכת על האופציה של השכנה מיוון. "שמח לשחק באולימפיאקוס, זה מועדון גדול ביותר ואני רוצה לתת את כל מה שאני יכול כדי להצליח. אני רוצה להשיג תארים עם הקבוצה הזו", אמר ליידנר בהתרגשות.

זה הגדול קטן היה

אז איך בדיוק הפך ליידנר לשם הכי מדובר בכדורגל הישראלי. דבר אחד בטוח: מכבי ת"א ומכבי פ"ת פיספסו אותו, בעיקר בגלל שלא הייתה להן סבלנות והם שיחררו את ליידנר מאחר שהיה קטן ממדים. מאז ליידנר צמח (1.78 מ'), הגיע להפועל ת"א, שבה מהר מאוד הפך לשחקן האיכותי ביותר במחלקת הנוער – ונכנס להרכב של נבחרת ישראל.
4 צפייה בגלריה
מוחמד משקיף על ליידנר
מוחמד משקיף על ליידנר
הפריצה המשמעותית הגיעה בשנתיים האחרונות. ליידנר
(צילום: גיל נחושתן)
הפריצה המשמעותית של ליידנר הגיעה בשנתיים האחרונות. סוכנו של המגן הציע לבוקנסבוים לקראת שנת הנוער הראשונה שלו, להשאיל אותו להפועל ראשל"צ, העיר שבה הוא מתגורר. המטרה הייתה שייכנס לעניינים וישוב מחושל ומנוסה יותר להפועל ת"א. בסוף התוכנית לא יצאה לפועל והשאר היסטוריה. ליידנר התייצב לפתיחת האימונים בוולפסון ובתום עונת נוער אחת בלבד, שהייתה גם היחידה שלו, הוא הפך לשחקן הרכב בקבוצה הבוגרת.
אבל היו גם קשיים בדרך למעלה. ליידנר חווה פציעות ורוטציה בינו לבין דני גרופר, שעבר לספסל של לודוגורץ הבולגרית בינואר האחרון. מצד שני, ליידנר קיבל תעדוף, כי בסופו של דבר המטרה הייתה להשביח כישרון כזה לקראת מעבר לאירופה. החיסרון המשמעותי של ליידנר הוא משחק ההגנה, ולכן העבודה מולו הייתה גם מחוץ למגרש, כמו הצגת סרטונים בעיקר מיובנטוס ואתלטיקו מדריד. אגב, ליידנר מציג את הנתונים הגבוהים ביותר בליגת העל במאבקי גובה.
4 צפייה בגלריה
אימפריה של ממש, גם ביציעים. אוהדי אולימפיאקוס
אימפריה של ממש, גם ביציעים. אוהדי אולימפיאקוס
אימפריה של ממש, גם ביציעים. אוהדי אולימפיאקוס
(צילום: רויטרס)
היתרון של ליידנר הוא בעיקר בפן ההתקפי. יש לו יכולות אתלטיות מדהימות: מהירות, הגבהה תוך כדי תנועה, בעיטה חזקה מרחוק ודריבלים. השילוב בינו לבין מנור סולומון בנבחרת סייע לו במעבר לאירופה.
ליידנר, שעדיין משרת בצה"ל ולכן קיבל עד כה שכר של 5,300 שקל, ישוחרר מהשירות הצבאי כמו במקרה של סולומון, ליאל עבדה או לאחרונה עידו שחר, שהושאל ממכבי ת"א לאפולון לימסול. את מקומו של ליידנר בהפועל ת"א יתפוס יהב גורפינקל (24), שחזר ארצה מנורשפינג השוודית וחתם לעונה אחת עם אופציה. בנוסף, הפועל ת"א סיכמה אתמול עם אחד מכוכבי נבחרת הנוער, אל־ים קנצפולסקי, על חוזה לשלוש שנים עם סעיף שחרור של 900 אלף יורו.
ליידנר כבר הגיע אתמול לאצטדיון שיהפוך לבית שלו העונה, קראיסקאקיס, כדי לצפות במשחק של אולימפיאקוס נגד מכבי חיפה. אבל העבודה הקשה שלו רק התחילה, בקרוב מאוד הוא יצטרך להתמודד על מקומו בהרכב של האימפריה היוונית מול המגן השמאלי של נבחרת מולדובה, אולג ראבצ'וק.