בפברואר האחרון, אחריו פיטוריו של יאניס ספרופולוס, פנתה מכבי ת"א לעודד קטש והציעה לו לחזור לאמן את הקבוצה. הקבוצה הייתה מוכנה לתת לו חוזה עד לסיום העונה בלבד, קטש לא הסכים להיות פלסטר ודרש הסכם ארוך טווח – ובסופו של דבר אבי אבן קיבל את המשרה הזמנית.
בקיץ הזה הצהובים רדפו אחרי צ'אבי פסקוואל, המאמן הספרדי של זניט סנט־פטרסבורג, אבל השבוע התברר להם סופית שהוא לא יגיע, והם חזרו לקטש. אתמול הוא נפגש עם הנהלת המועדון, ואם לא יקרה משהו בלתי צפוי הוא יחתום היום על חוזה לעונה אחת. הפעם הוא נכנס מהדלת הראשית, לא כמחליף או ממלא מקום. נכון שהוא לא היה האופציה הראשונה, אבל קטש מגיע לקבוצה שהוא אמור לבנות בעצמו, יחד עם ניקולה וויצ'יץ' כמובן.
3 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
מגיע לקבוצה שהוא אמור לבנות בעצמו. קטש
(צילום: עוז מועלם)

המטרה של מכבי ת"א בפברואר הייתה לא לעשות צעד פזיז, אלא לחכות לקיץ כדי לנסות להביא מאמן אירופי בכיר. שמו של פסקואל עלה כבר אז, למרות שהוא החזיק בחוזה מובטח לשנתיים נוספות בזניט, אבל בקבוצה חשבו שיוכלו לפתות אותו להגיע מכיוון שהקבוצה הרוסית לא צפויה להשתתף בעונה הבאה ביורוליג בגלל הפלישה לאוקראינה.

תקועים מאחור

בשבועות האחרונים יצאו במכבי מגדרם והציעו לפסקואל חוזה מובטח לשנתיים עם אופציה לעונה נוספת תמורת יותר ממיליון יורו לעונה. המאמן הספרדי הודיע לרוסים שברצונו לעזוב, אבל הם הקשיחו עמדות והעלו את דמי השחרור – מה שלמעשה פוצץ את העסקה.
3 צפייה בגלריה
צ'אבי פסקוואל
צ'אבי פסקוואל
כבר לא ינחת בהיכל. פסקואל
(צילום: רויטרס)
ברקע הייתה מחאת האוהדים, שלא הבינו מדוע הקבוצה מושכת זמן עם החתמת המאמן הבא כשברור שפסקואל לא יגיע בסופו של דבר. ראשי מכבי היו בדילמה: מצד אחד הם רצו לחכות למאמן ותיק ומנוסה ביורוליג, שיצליח להחזיר את הקבוצה לצמרת האירופית, אחד כזה שיוכל להביא עימו שחקנים ברמה גבוהה שירצו לשחק עבורו; אבל מצד שני אי־אפשר להמתין יותר מדי כשקבוצות אחרות התחילו כבר להתארגן ולהחתים מאמן ושחקנים לעונה הבאה.
במכבי בינתיים תקועים מאחור. רוב הסגל אמור להתחלף, ואין עדיין שחקנים חדשים. היחיד שיישאר בוודאות הוא רומן סורקין, כשסימן השאלה הגדול ביותר מרחף סביב עתידו של סקוטי ווילבקין. הגארד מחזיק בחוזה מובטח בסך 1.8 מיליון דולר, אבל קיימת תחושת מיצוי של שני הצדדים.
3 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
קיימת תחושת מיצוי. ווילבקין
(צילום: עוז מועלם)

עונת מבחן

גם קטש היה בעמדת המתנה, אבל היא נמשכה שנה שלמה. הוא אימן חצי עונה בפנאתינייקוס, שפיטרה אותו בקיץ שעבר, ובהמשך מונה למנהל המקצועי של גלבוע/גליל. בתחילת החודש הודיעה הקבוצה מהצפון שהוא ממשיך בתפקידו, אבל קטש המשיך לחכות להצעה מקבוצה גדולה - וזו אכן הגיעה.
הקדנציה הראשונה של קטש במכבי ת"א בעונת 2007/8 לא הייתה מוצלחת בלשון המעטה. הוא הגיע כמאמן צעיר בן 33, בלי ניסיון, ועזב אחרי חצי עונה בעקבות סדרת הפסדים. עכשיו הוא מגיע מבוגר יותר (47), בשל יותר ועם ניסיון מסוים ביורוליג – והשנה הקרובה תהיה עונת מבחן לשני הצדדים.