יעל ארד ושחר צוברי שוחחו היום (שני) עם אולפן ynet לקראת פתיחת המשחקים האולימפיים בטוקיו. השניים סיפרו על הלחץ שיהיה על הספורטאים הישראלים.
טוקיו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
זוכת מדליית הכסף מברצלונה 1992 אמרה: "אני חושבת שהתקופה אולי הכי קשה שיש לספורטאי בחיים זה הימים, השבועות והחודשים לפני האולימפיאדה. זה משחק של הראש, כי מגיעים 11 אלף ספורטאים, ספורטאיות, כולם הכי טובים וכולם רוצים. מי שמצליחים לזכות במדליה הם אלה שמצליחים לעמוד בלחץ המטורף הזה".
3 צפייה בגלריה
יעל ארד
יעל ארד
יעל ארד
(צילום: אורן אהרוני)
3 צפייה בגלריה
יעל ארד מאושרת
יעל ארד מאושרת
יעל ארד אחרי זכייתה בברצלונה 92'
(צילום: יוסי רוט)
צוברי שזכה במדליית ארד בגלישת רוח ב-2008, הוסיף: "מבחינתנו, כשאנחנו תמיד במים אז אין קהל ואז ההרגשה היא שאני עולה על הגלשן ונמצא במים. ההרגשה של האולימפיאדה קצת נשכחת ואני יכול בעצם לעשות את מה שאני יודע לעשות הכי טוב".
ארד נשאלה על הסיכויים של הספורטאים הישראלים, והשיבה: "אני עומדת בראש הוועדה המקצועית של הוועד האולימפי ויכולה להגיד שבחמש השנים האחרונות התפתחו אצלנו ספורטאים יוצאי דופן. שחר היה אחד מהם ובכאב לב הוא נשאר בארץ. יש לנו היום אני חושבת חמישה מועמדים טבעיים למדליה. מועמד טבעי זה מי שאנחנו יודעים שעמד על הפודיום באליפות עולם ובכל מטרה בשנה-שנתיים האחרונות. בג'ודו אלו שגיא מוקי וגם פיטר פלצ'יק. יש גם את לינוי אשרם וארטיום דולגופיאט מההתעמלות, ששניהם באמת עשו מחזור אולימפי נדיר. גם לונה צ'מטאי והקלע סרגיי ריכטר מצוינים".
3 צפייה בגלריה
שחר צוברי
שחר צוברי
שחר צוברי
(צילום: EPA)
צוברי התייחס לאפשרות שאחד הגולשים יביא מדליה: "מאמין שכן. קטי ספיצ'קוב הוכיחה יציבות ויכולות מאוד מאוד גבוהות בשנתיים האחרונות. היא לגמרי נמצאת בליגה של הגדולות ולגמרי יכולה לעשות את זה. לגבי יואב כהן, בסך הכל הוא עשה קפיצת מדרגה מאוד משמעותית השנה והוא כל הזמן שובר את השיאים של עצמו".
ארד סיפרה גם על נבחרת הבייסבול, שתערוך בכורה אולימפית: "הם יהודים חמים. חבר'ה מצוינים שמרכיבים את הנבחרת והצליחו להיות אחת מתוך שש נבחרות שהגיעו לאולימפיאדה. הם ניצחו נבחרות מאוד חזקות בדרך לשם זאת. שני ניצחונות - והם יכולים לזכות במדליה".