שיא עולם נקבע הלילה (בין רביעי לחמישי) באצטדיון "הזיכרון" בנברסקה, כאשר לא פחות מ-92,003 צופות וצופים הגיעו לצפות במשחק של נברסקה קורנהאסקרס, קבוצת כדורעף הנשים של האוניברסיטה המקומית, ובכך שברו את שיא הצופים של משחק ספורט נשים, שלפני כן היה שייך לקבוצת הכדורגל של ברצלונה.
בחירת היום לא הייתה מקרית. אמש צוין בנברסקה יום הכדורעף הרשמי, ובמדינה, בה חיים בה שני מיליון תושבים, מדובר בענף סופר פופולארי. לא פחות מ-7,000 נשים ונערות במדינה משחקות כדורעף, כשכבר מזמן המשחק חלף על פני הכדורסל כספורט הקבוצתי מספר 1 לנערות, בבתי הספר ברחבי המדינה.
4 צפייה בגלריה
משחק כדורעף נשים נברסקה
משחק כדורעף נשים נברסקה
תפאורה לא נתפסת
(צילום: Dylan Widger-USA TODAY Sports)
4 צפייה בגלריה
משחק כדורעף נשים נברסקה
משחק כדורעף נשים נברסקה
"מדינת הכדורעף". ביציעים בנברסקה
(צילום: Dylan Widger-USA TODAY Sports)
נברסקה 'קורנהסקרס' היא שם דבר בכדורעף הנשים בארה"ב. היא זכתה בחמש אליפויות קולג'ים, והיא אחת הקבוצות הבודדות שגם הצליחה להפוך לעסק כשלפי סמנכ"ל הכספים של המועדון, דאג אוולד, היא גלגלה בעונה שעברה רווח של כמיליון דולר. באירוע השיא, אתמול, עמדה מהצד השני של המתרס קבוצת הכדורעף של אומהה, שאומנם הפסידה את המשחק ב"סוויפ" (3:0), אבל בתחילת העונה אפילו לא דמיינה שאירוע בסדר גודל שכזה ייקח חלק בלוח המשחקים שלה.
השיא הקודם עמד על 91,648 צופים, בקאמפ-נואו, במשחק ליגת האלופות שהתקיים בחודש מרץ 2020, בו הביסה ברצלונה את ריאל מדריד 2:5. השיא לפניו החזיק 21 שנה – מאז משחק גמר מונידאל הנשים בין ארה"ב לסין ב-1999 (90,195 צופים).
לצד החגיגה המאוד מרשימה באצטדיון הפוטבול בנברסקה, שהתחילה שעות ארוכות לפני שריקת הפתיחה כשאוהדים פתחו את תאי המטען שלהם וקיימו פיקנקים מאולתרים וצבעוניים לצד לדרך, קשה לומר שהמשחק שבדרך כלל משוחק באולמות התקיים בתנאים אידאליים. רוח חזקה יצרה כמה מהלכים משונים, שאפשר לומר שהשפיעו ברגעים מסוימים על תנועת הכדור ועל הערך הספורטיבי של המשחק.
"אני חושב שלקחנו סיכון מסוים כשהעברנו את המשחק לאצטדיון ומעט מאוד האמינו שבאמת נשבר את השיא", אמר מאמן הקבוצה, ג'ון קוק. "אני חושב שהבאנו הישג ענק עבור הענף. אנשים צריכים להבין שכדורעף נשים הוא נכס לאומי, והוכחנו את זה עם מפגן הכוח הזה".
4 צפייה בגלריה
משחק כדורעף נשים נברסקה
משחק כדורעף נשים נברסקה
הרוח לא עשתה לשחקניות חיים קלים
(צילום: AP Photo/Eric Olson)
4 צפייה בגלריה
משחק כדורעף נשים נברסקה
משחק כדורעף נשים נברסקה
הפנינג מושלם, שהחל הרבה לפני השריקה הראשונה
(צילום: Steven Branscombe / GETTY IMAGES NORTH AMERICA)
ויש גם את מי שמאיימים ל"לחבל" בחגיגיות של האירוע, כשכבר עכשיו צצים דיווחים על משחק אחד שעומד מעל ה-91,648 צופים שהגיעו אמש לאצטדיון – משחק בגביע העולם הבלתי רשמי לנשים ב-1971 במקסיקו סיטי, שככל הנראה משך 110,000 איש.
עכשיו רק נותר להמתין להכרזה הרשמית של גינס.