פחות משבועיים אחרי ההופעה של בלסינג אפריפה בריצה ל-200 מטר בגמר אליפות אירופה במינכן, האצן הישראלי הגיע הבוקר (שלישי) לבקו"ם כדי להתגייס לצה"ל.
אפריפה (18) סיים שביעי בגמר הריצה ל-200 מטר במינכן, כשבועיים אחרי שריגש מדינה שלמה וזכה במדליית הזהב ההיסטורית באליפות העולם עד גיל 20. "אני מאוד נרגש ושמח להצטרף לצה"ל", אמר אפריפה. "אני מתגייס בגישה של רצון לתרום בדרכי".
5 צפייה בגלריה
בלסינג אפריפה
בלסינג אפריפה
אפריפה מוכן לצה"ל, הבוקר
(צילום: שאול גולן)
5 צפייה בגלריה
בלסינג אפריפה
בלסינג אפריפה
החייל הכי מהיר בישראל. אפריפה
(צילום: שאול גולן)
אפריפה הוסיף: "אני הולך לשרת עם אלה שעודדו אותי בקריירת האתלטיקה, ורוצה לתרום כמוהם. מקווה לתקופה מעניינת בצה"ל, ובכיוון מאתגר בחלק אחר מהחיים שלי".
אפריפה הודה: "התוצאות באליפות העולם עד גיל 20 בקאלי הפתיעו גם אותי אישית. ציפיתי לכסף או לארד בגמר ה-200 מ', אבל לא לזהב מול ספרינטרים, חלקם בעלי פוטנציאל גדול בקנה מידה גבוה".
5 צפייה בגלריה
בלסינג אפריפה
בלסינג אפריפה
(צילום: שאול גולן)

חלם להיות כדורגלן, להט על המסלול

סיפור חייו של אפריפה והפיכתו לכוכב אתלטיקה הם מתכון לסרט דוקו בנטפליקס. אפריפה נולד ב-2003 בת"א לזוג מהגרים מגאנה, פרינס וסינתיה (אחותו מרסי, הצעירה ממנו בשלוש שנים, גם כן אתלטית). בילדותו שאף להיות כדורגלן ואף התאמן במחלקות הצעירות של מכבי ת"א. העובדה שלא יכול היה לעמוד בנטל התשלומים גרמה לו לוותר על החלום להיות לאו מסי או כריסטיאנו רונאלדו. אף אחד, כולל הוא, לא ציפה שכעבור כמה שנים ידברו עליו בנשימה אחת ברשימת האצנים הטובים באירופה.
הוא נאבק זמן רב כדי לקבל אזרחות ישראלית, מה שהיה מסובך לפי החוקים: ב-2010 קיבל יחד עם משפחתו מעמד של תושבי קבע, בעקבות החלטת ממשלה שלא לגרש ילדי עובדים זרים שנולדו בישראל ועומדים בקריטריונים מסוימים, והחזיק בתעודת זהות כחולה - אך לא היה יכול לייצג את המדינה.
5 צפייה בגלריה
שער ידיעות אחרונות בלסינג אפריפה פברואר 2020
שער ידיעות אחרונות בלסינג אפריפה פברואר 2020
מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", פברואר 2020: מאבקו של אפריפה, אז בן 16, לקבל אזרחות ישראלית
באותם ימים הוא אמר ל"ידיעות אחרונות": "אני ישראלי, גדלתי כאן, החברים שלי מכאן ואני לא מכיר שום אפשרות אחרת. אני גם לא שונה בכלום מהחברים שלי שהם אזרחי הארץ. אני רוצה לייצג את ישראל ולהביא מדליות".
האזרחות הוענקה לו לבסוף לפני שנתיים, בעזרת עו"ד תומר ורשה, על-ידי שר הפנים דאז אריה דרעי. "אני נרגש בצורה שקשה לתאר, אפילו לא הצלחתי לאכול מרוב התרגשות", סיפר בזמנו, לאחר שקיבל את האזרחות. יש לי ביטחון גדול יותר והרבה מוטיבציה להביא להישגים למדינת ישראל". הבטיח וקיים.
כניסתו לזירה הבינלאומית, כנער, הוכתרה בהצלחה רבה. כבר בתחרות הראשונה שלו, בריצת 100 מטר באליפות אירופה לנוער באסטוניה בשנה שעברה, הוביל את הגמר, אך סיים במקום הרביעי ומחוץ לפודיום. עם זאת, היה ברור שמדובר בחומר גלם מדהים.
5 צפייה בגלריה
בלסינג אפריפה
בלסינג אפריפה
בלסינג אפריפה
(צילום: יובל חן)
בכל זאת, אפריפה הוא האדם המהיר ביותר בישראל כבר מגיל 16. לא רק אלוף ישראל לבוגרים הצעיר ביותר בהיסטוריה, אלא בשני מקצי הספרינט - בריצות ה-100 וה-200. לפני כחודש הוכתר, כאמור, לאלוף העולם עד גיל 20 ואחרי אליפות אירופה האחרונה יכול להתהדר בכך שהוא בין 8 הרצים הטובים ביבשת.