השחיינית הבכירה של ישראל, אנסטסיה גורבנקו בת ה-19, סיימה היום (שני) במקום החמישי בגמר 200 מטר מעורב אישי באליפות העולם ביפן, אחרי שעצרה את השעון על 2:10.08 דקות - רחוק מאוד משיאה האישי (וישראלי) של 2:09.28 דקות.
קייט דגלאס האמריקאית זכתה בזהב עם 2:07.17 דקות והקדימה את אלופת העולם מהשנה שעברה, בת ארצוה אלכס וולש שקבעה 2:07.97 דקות. יו ייטינג הסינית זכתה בארד עם 2:08.74 דקות. זו הפעם השנייה ברציפות שגורבנקו מסיימת במקום החמישי באליפות העולם - הישג השיא של ענף השחייה בישראל - אחרי שעשתה זאת גם באליפות של שנה שעברה שהתקיימה בבודפשט, הונגריה.
3 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
שוב במקום החמישי. גורבנקו
(צילום: REUTERS/Issei Kato)
3 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
הופעה מכובדת. גורבנקו
(צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה)
3 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
(צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה)
גורבנקו, שגם זכתה באליפות אירופה במשחה החזקה שלה ב-2021 ו-2022, הייתה שותפה לדרמה גדולה בחצי הגמר. גורבנקו עלתה לגמר לאחר שסיימה את המשחה במקום שלישי בזמן של 2:10.62 דקות (שמיני בדירוג הכללי), וזאת לאחר תפנית נדירה שבמהלכה נפסלו שלוש שחייניות בכירות שסיימו את המקצה לפניה. אלמלא הפסילות, גורנבקו הייתה מדורגת במקום ה-11 ונשארת מחוץ לגמר.
ב-13 החודשים שחלפו מאז גורבנקו הספיקה לזכות שוב במשחה זה, באליפות אירופה ברומא, במה שמכונה "בק-טו-בק", אחרי שקטפה את הזהב האירופי שנה קודם לכן, ב-2021 בבודפשט.
בראיון ל"ידיעות אחרונות" סיפרה השחיינית בין היתר שלמרות ההישגים, היא הרגישה כי שנת 2022 לא הייתה הטובה ביותר שלה, בטח לעומת זו שקדמה לה. אולי הסיבה לכך היא כאמור תוכנית אימונים שכללה שהייה מרובה בחו"ל, בין היתר חודשיים וחצי רצופים במחנות ותחרויות באירופה, ובהמשך השנה עוד כחודש וחצי בארה"ב לאימונים אצל מאמן העל דייב מארש וקפיצה להונג קונג למחנה אימונים אחר.
משחה 200 מעורב אישי הוא כאמור המקצה החזק של גורבנקו, מאז ששברה את השיא של עמית עברי בהיותה בת 15 בלבד (בזמן של 2:13.29 דקות), במשחקים האולימפיים לנוער שנערכו בארגנטינה ב-2018. במשחקים האולימפיים בטוקיו העפילה לגמר ב-100 גב, שם סיימה במקום השמיני והאחרון.