"הילד הטוב, הקיבוצניק מרמת השופט", כך מכונה נטע לביא, קפטן מכבי חיפה, במועדון. השחקן, שלפני חמש שנים עלה לקבוצה הבוגרת, ובשנתיים האחרונות ההתקדמות שלו סידרה לו בנוסף למקום של קבע ב-11, גם את סרט הקפטן.
כמה חשוב הוא למערך של ברק בכר העונה ולחלומות האליפות אפשר להבין מכך שהשבוע הירוקים הודיעו כי דחו הצעה שהגיעה מצסק"א מוסקבה, קבוצת הפאר הרוסית, לרכוש אותו בסכום המוערך בשני מיליון אירו, כשלביא עצמו היה אמור להרוויח 700 אלף אירו לעונה (מרוויח בחיפה 150 אלף אירו).
5 צפייה בגלריה
נטע לביא
נטע לביא
לביא. הפך לסמל
(צילום: עוז מועלם)
מעבר להכנסה הכספית האדירה, שחשובה תמיד, ואף יותר בשנה זו בשל הקורונה בה ההכנסות נמוכות בהרבה לאור העובדה שאין קהל במגרשים כבר תשעה חודשים, זו הייתה החלטה לא פשוטה לבעלים יעקב שחר. לביא, כמו כל שחקן, חולם להתקדם ולממש את הפוטנציאל ואת החלום האירופי.
ההתקדמות המקצועית של לביא היא אדירה, חיפה הפכה להיות תלויה בו ככל שהזמן עבר ואפשר לומר שהוא הציר המרכזי של הקישור. אם בשנים הקודמות הוא תופקד מאחור והיה אחראי בעיקר על תיקולים, חילוצי כדור ועזרה להגנה, העונה הוא נוטה לעלות יותר גבוה ולחלץ כדורים בחצי של היריבה כדי להוציא התקפות מהירות לחבריו.
5 צפייה בגלריה
מכבי חיפה מאוכזבת
מכבי חיפה מאוכזבת
שחר. מנע את המעבר
(צילום: ראובן שוורץ)

פרץ לתודעה במשחק גביע הטוטו

אז איך הכל התחיל? לפני מספר שנים בקבוצת הנוער סומנו ארבעה שחקנים שאמורים לפרוץ לסגל הבוגר: עאיד חבשי, שון וייסמן, ערן ביטון ונטע לביא. רוני לוי היה אז המאמן והירוקים יצאו למשחק חוץ בגביע הטוטו בקריית שמונה. ביטון, שזכה להזדמנות עוד בתקופת אריק בנאדו (כשנה וחצי קודם לכן), היה אמור לפתוח, אך לוי לא אהב את התנהלותו והקפיץ ברגע האחרון את לביא להרכב.
זו הייתה הופעת הבכורה של הקשר, אז בן 19 בלבד, בקבוצה הבוגרת. לביא לקח את הצ'אנס בשתי ידיים, ואת אותה עונה סיים עם פרס התגלית של ליגת העל. מאז זכה למקום של קבע בקבוצה בזמן שביטון נדד ללאומית, וכיום מככב בהפועל עכו.
5 צפייה בגלריה
רוני לוי ומרקו בלבול
רוני לוי ומרקו בלבול
לוי. הראשון שנתן ללביא צ'אנס
(צילום: עוז מועלם)
האישיות של נטע מיוחדת, ילד טוב, שקט, חבר אמיתי, בחיפה משבחים ומספרים: "נטע זה זן מיוחד בכדורגל, אחד שאהוב על כולם, לא נכנס לעימותים, חמד של בחור. ההשפעה שלו על חדר ההלבשה היא אדירה, הוא יודע לחבק בתקופות פחות טובות ולהיות אריה בתקופות הטובות, אין ספק שהמועדון זכה בשחקן ואישיות מדהימה".

הצעה בטיימינג בעייתי

הקשר של לביא עם הנשיא שחר מצוין, לא סתם הוא זכה לחוזה עד ל-2023, קיבל את סרט הקפטן בגיל צעיר – וזאת גם הסיבה שבניגוד להצעות שקיבל בעבר על כוכבים של הקבוצה מקבוצות בחו"ל ונענה להן, לזו של צסק"א לגבי לביא הוא סירב.
"ההצעה מצסק"א הגיע בטימינג מאוד מעניין, לביא בעונת שיא מבחינתו עם יכולת מצוינת, מנהיגות ומקום של קבע בהרכב, הפער המשמעותי בפסגה לא נתן לשחר אפילו שבריר של שנייה לחשוב לוותר על הקפטן שלו. נכון שמדובר בהרבה מאוד כסף, אך שחר החלטי ודחה בתקוף את ההצעה של האחים קצב, סוכניו של לביא", אמרו במועדון.
5 צפייה בגלריה
נטע לביא
נטע לביא
לביא. האחים קצב יסדרו לו הצעה קורצת גם בעתיד?
(צילום: אורן אהרוני)
בסביבתו של שחר הבהירו: "נטע קיבל די בהבנה את ההחלטה לא לשחררו. נכון שכל שחקן חולם להתקדם, אבל הוא מבין את ההחלטה של המועדון והחשיבות שלו. יש לנטע משימות עם הקבוצה ורצון גדול לקחת תואר עם המקום שאיתו שהוא מזוהה".
בסביבתו של לביא מספרים שהוא נמצא בסיטואציה בעייתית: "מכבי חיפה זו האהבה הכי גדולה של נטע, אך יחד עם זאת הוא יכל להשתדרג כלכלית ומקצועית מאוד. זאת הצעה שלא מגיעה כל יום. ההחלטה לא לשחרר אותו מובנת לו מצד אחד, אך מצד שני הוא מקווה שלא יתחרט על זה בעתיד. נקווה שיזכה באליפות ובעונה הבאה יוכל להגשים את החלום הזה".
5 צפייה בגלריה
בכר על הקווים
בכר על הקווים
בכר. חייב את לביא
(צילום: ראובן שוורץ)
לביא מחובר מאוד גם למחלקת הנוער הירוקה. במהלך הסגר הראשון והשני, הירוקים היו מקיימים הרצאות זום לשחקנים הצעירים, ובחיפה ציינו כי אלה של הקפטן היו המעניינות ביותר.
"היה לנו את יניב קטן שהוא הקפטן הכי מחובר לאוהדים, היה לנו את יוסי בניון שהיה הקפטן הכי מחובר לשחקנים, ויש לנו את נטע לביא כיום שהוא שיכפול של דקל קינן - מחובר לקהל ולשחקנים, זה הקפטן שמכבי חיפה רוצה אחד שיש לו חיבור כללי", סיכמו במועדון.