בעולם הספורט מתקשים להישאר אדישים לאירועים שמלווים את מלחמת "חרבות ברזל", ובעיקר את המראות בעזה. אתמול (רביעי) היו אלה הטניסאים נובאק ג'וקוביץ' ואונס ג'אבור שהתבטאו בנושא במסגרת ההופעות שלהם בטורניר המאסטרס בפריז ובקאנקון.
"כילד שנולד בצל המלחמה בסרביה קשה לי מאוד עם המראות בעולם", אמר ג'וקביץ', שניצח אמש 2:6, 3:6 את מרטין אצ'ברי הארגנטינאי. "זה קורה כבר תקופה ממושכת ולא רק בין ישראל לפלסטינים אלא בכל העולם. זה מטריד. אני שולח את אהבתי לכל האזרחים שסובלים מהמצב, שאני מקווה שיסתיים בקרוב. אני דוגל בשלום וזה המסר שלי לכולם".
2 צפייה בגלריה
גוקוביץ' אמש, בטורניר המאסטרס בפריז
גוקוביץ' אמש, בטורניר המאסטרס בפריז
גוקוביץ' אמש, בטורניר המאסטרס בפריז
(צילום: JULIEN DE ROSA / AFP)
הניצחון במשחק הראשון במאסטרס, בו זכה שש פעמים בעבר (ובשנתיים האחרונות), היה הראשון של ג'וקוביץ' אחרי שישה שבועות. זאת לאחר שלא שיחק מאז משחק גביע דיוויס ב-15 בספטמבר. הסרבי, שחזר למשחקי הסבב אחרי הזכייה ה-24 בגראנד סלאם באליפות ארה"ב, יתמודד בשמינית הגמר נגד טאלון גריקספור ההולנדי.
לעומת התגובה היחסית נייטרלית ומאופקת של 'נולה', הטניסאית הטוניסאית הגיבה לאירועים בעזה, בדמעות, והודיעה כי תתרום חלק מכספי הניצחון על מרקטה וונדרושובה (4:6, 3:6) בטורניר בקאנקון, מקסיקו, לעם הפלסטיני.
"אני מאוד מרוצה מהניצחון, אבל התקופה האחרונה לא הייתה כל כך משמחת", אמרה השחקנית הערבייה הראשונה שהגיעה לגמר גראנד סלאם. "המצב בעולם לא משמח אותי", הוסיפה ג'באר בעודה פורצת בבכי. "זה מאוד קשה לראות ילדים, תינוקות, מתים כל יום. זה שובר לב, אז החלטתי לתרום חלק מכספי הזכייה שלי כדי לעזור לפלסטינים".
2 צפייה בגלריה
אונס ג'אבור
אונס ג'אבור
"תמונות איומות". ג'אבור
(צילום: AP Photo/Eduardo Munoz Alvarez)
"אני לא יכול להיות מרוצה רק מהניצחון הזה, ממה שקורה", המשיכה המדורגת 2 בעולם. "אני מצטערת חבר'ה, זה אמור להיות על טניס, אבל זה מאוד מתסכל לראות סרטונים כאלה כל יום. זה לא מסר פוליטי, זו רק אנושיות. אני רוצה שלום בעולם הזה וזהו".
ג'אבור בת ה-29 הוסיפה: "אלו תמונות איומות, נוראיות. קשה לי לישון או להתאושש מהן. הדבר הגרוע ביותר הוא שאני מרגישה חוסר תקווה. אולי תרומה של קצת כסף תעזור במעט במה שהם עוברים. אבל אני יודע שכסף לא אומר להם כלום כרגע. אז אני מאחל חופש לכולם ובאמת שלום לכולם".
זאת לא ההתייחסות הראשונה של הטניסאית למצב בדרום הארץ, כאשר לפני למעלה משבוע כתבה ש"מה שהפלסטינים עוברים ב-75 שנים האחרונות הוא בלתי יתואר. מה שעוברים חפים מפשע הוא בלתי יתואר - אלימות לא תביא לשלום". יו"ר איגוד הטניס הישראלי, אבי פרץ, שלח מכתב חריף לאיגוד הטניס העולמי ובו טען כי "הטניסאית תומכת בארגון טרור רצחני ונאצי".