אנואר אל גאזי שוב נראה בדרך החוצה ממיינץ. החלוץ ההולנדי-מרוקאי פירסם פעם נוספת פוסט אנטי-ישראלי ברשתות החברתיות, זאת לאחר שכבר הושעה בעקבות מעשה דומה, התנצל - והוחזר לקבוצה. במיינץ זעמו על השחקן, ונכון לעכשיו הוא לא מורשה להתאמן. עוד ציינו במועדון הגרמני, כי הם בוחנים אפשרות לנקוט נגד בצעדים משפטיים.
"אי אפשר להצדיק הרג של 3,500 ילדים בעזה בשלושה שבועות", כתב אל גאזי בסטורי שהעלה לחשבון האינסטגרם שלו. "איך העולם יכול להישאר אדיש לכך שילד נהרג כל 10 דקות בעזה? אנחנו חייבים לקרוא להפסקת ההרג בעזה". בנוסף, החלוץ הבהיר כי "אני לא מתחרט על העמדות שלי נגד אלימות, הרג של חפים מפשע, אפליה, איסלמופוביה, אנטישימיות, אפרטהייד, כיבוש, דיכוי ורצח עם".
1 צפייה בגלריה
אל גאזי
אל גאזי
"אין העולם יכול להישאר אדיש". אל גאזי
(צילום: Christian Kaspar-Bartke/Getty Images)
במיינץ, כאמור, נדהמו וכעסו על השחקן, שרק לפני יומיים פירסם הודעת התנצלות על הפוסט שהעלה ב-17 באוקטובר. בהודעה רשמית מטעם המועדון נכתב: "אנחנו לא מסוגלים להבין את הדברים שכתב אנואר אל גאזי ברשתות החברתיות ומופתעים מהם. המועדון יבדוק אפשרות לנקוט בצעדים משפטיים ויעריך את המצב. השחקן לקח חופשת מחלה ביום שני וכרגע לא מתאמן".

"זו לא מלחמה - זה רצח עם"

כאמור, הכל החל ב-17 באוקטובר, אז אל גאזי העלה פוסט נגד ישראל, בו כתב, בין השאר: "זה לא קונפליקט ולא מלחמה. זה רצח עם והרס המוני, ואנחנו עדים לו בצורה חיה. מהנהר ועד הים, פלסטין תהיה חופשית". מיינץ החליטה בצעד נחרץ לשחרר את החלוץ, אך החזירה אותו לאימונים לאחר שחזר בו.
לאחר ההחלטה להחזירו, במועדון הוציא הודעה רשמית בה כתבו: "אנואר קיבל אזהרה מהמועדון על פרסום הפוסט שלו ברשתות החברתיות לפני כשבועיים. ההולנדי התייחס לסכסוך במזרח התיכון באופן בלתי נסבל בעיני המועדון. לאחר הפרסום, המועדון שחרר מיד את השחקן מאימונים ומשחקים. מאז, אחרי כמה שיחות עם הנהלת הקבוצה, אל גאזי סיפק הסברים והביע חרטה על הדברים שכתב".
מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", שהחלה בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס באותה שבת שחורה ב-7 באוקטובר, מספר כדורגלנים - רובם ממדינות ערביות - נקטו עמדות נגד ישראל, על גבול האנטשימיות, וחלקם שילמו על כך מחיר. שחקנה האלג'יראי של ניס, יוסף עטאל, שיתף סרטון בו נאמר שצריך "לגרום ליהודים יום שחור", ואתמול הושעה לשבעה משחקים על ידי מינהלת הליגה הצרפתית.
לצד זאת, המגן הימני של באיירן מינכן, נוסייר מזראווי, יצא נגד ישראל בצורה דומה, אך באלופת גרמניה נמנעו מלנקוט נגדו צעדים כלשהם. המרוקאי העלה לחשבון האינסטגרם שלו סטורי עם פסוק מהקוראן שבו נכתב: "אל תחשבו שאלוהים לא רואה את עושי העוולה. יום יבוא והוא יתחשבן איתם".
הציטוטים של מזראווי עלו לכותרות, ובגרמניה דיווחו כי פרץ נפגע מאוד מהדברים, וכי עלול להיווצר קרע בחדר ההלבשה. בסופו של דבר, ב"בילד" סיפרו כי השניים נפגשו והשלימו, והנשיא של הבווארים אכן אישר זאת.