את ה-22 במאי 2022 טניה הנלי לא תשכח הרבה זמן. לאו דווקא רק בשל הדרמה הגדולה במחזור הנעילה של הפרמייר-ליג, כשמנצ'סטר סיטי ביצעה מהפך מטורף, זכתה באליפות וסיימה מעל קבוצתה האהודה, ליברפול. אלא גם בשל הסכום הגדול, שהייתה יכולה לשלשל לכיסה - ולבסוף ראתה איך חומק מבין אצבעותיה. אבל זה רק קצה הקרחון, הסיפור עצמו משוגע הרבה יותר.
הכל התחיל לפני עשרה חודשים, הרבה לפני תחילת עונת 2021/22. הנלי החליטה לראשונה בחייה להמר. 100 פאונד (420 שקל) שליברפול תזכה בקוואדרופל - ארבעה תארים בעונה אחת (אליפות, גביע אנגלי, גביע הליגה וליגת האלופות). היחס היה 1 ל-3,671. במילים פשוטות: אם החבורה של יורגן קלופ תניף את כל התארים - הנלי תגרוף סכום שהיה משנה את חייה - 367,100 פאונד (1,541,820 שקל).
2 צפייה בגלריה
גנדואן וז'סוס חוגגים את המהפך המטואף
גנדואן וז'סוס חוגגים את המהפך המטואף
גנדואן וז'סוס חוגגים את המהפך המטורף
(צילום: רויטרס)
2 צפייה בגלריה
אוהדי ליברפול
אוהדי ליברפול
הנלי, כמו כל אוהדי ליברפול, הייתה בהלם
(צילום: AP)
"פשוט הייתה לי הרגשה שזו הולכת להיות השנה של ליברפול", סיפרה הנלי ערב מחזור הנעילה. "ראיתי את הסיכויים, את היחס הגדול ואמרתי לעצמי: יאללה, נלך על זה".
ואכן, אחרי שליברפול זכתה מוקדם יותר העונה בגביע הליגה ובגביע האנגלי - וכמובן עלתה לגמר ליגת האלופות וצימקה את הפער ממנצ'סטר סיטי לנקודה, פתאום היה נראה שההימור של הנלי לא כל-כך מופרך. חברת "בטפייר", שראתה איך היא עוד עלולה להפסיד סכום כסף נכבד מאותו הימור, נכנסה גם היא לתמונה. אחרי הזכייה של האדומים בגביע האנגלי, היא פנתה להנלי עם הצעה: "קחי 22,172 פאונד כעת ונבטל את ההימור". בכל זאת, יש לליברפול עוד אפשרות למעוד. האוהדת המסורה אמרה לא.
הצעת הביטול של חברת ההימורים
והיא המשיכה לשכנע את הנלי
ערב המחזור האחרון, חברת ההימורים שוב הגישה הצעה להנלי: נשלם לך 44 אלף פאונד ללא קשר לתוצאות ועוד 100 אלף נוספים אם ליברפול אכן תזכה בכל ארבעת התארים, העיקר תבטלי את ההימור. הנלי שוב סירבה בנימוס.
הלחץ גבר וגם התוצאות פתאום נראו שמסתדרות להנלי במדויק. סיטי נקלעה לפיגור כפול מול אסטון וילה וליברפול עמדה על 1:1 ביתי מול וולבס. 20 דקות לסיום, שוב "בטפייר" היו על הקו: 95 אלף פאונד (400 אלף שקל) - רק תבטלי את ההימור. הנלי הייתה בשלה.
ואז זה קרה. פפ גווארדיולה העלה מהספסל את אילקאי גנדואן, התכולים כבשו שלושה שערים מהירים והפכו ל-2:3 מטורף. ליברפול גם כן עלתה ליתרון, אבל זה לא הספיק. סיטי ניצחה וזכתה באליפות, נקודה יותר מליברפול שגברה על וולבס אך נותרה מאוכזבת. חברת ההימורים שוב הרוויחה, הנלי נותרה בלי פאונד אחד. כואב הלב.
פורסם לראשונה: 19:55, 24.05.22