חגיגה גדולה בנבחרת ישראל, לאחר הזכייה במדליית הזהב באליפות אירופה בהתעמלות אמנותית. למרות זאת, לנבחרת אין הרבה זמן לחגוג. כבר מחר יתקיים הגמר בכל תרגיל בנפרד, והמאמנות רחלי ויגדורצ'יק ונועה קדוש דאגו להזכיר זאת לבנות.
מי שהתרגשה עד דמעות מההישג ההיסטורי היא המאמנת הראשית ויגדורצ'יק: "להיות אלופי אירופה במדינה כמו אוקראינה, שכל כך הרבה יהודים נרצחו בה זה מאוד מרגש מבחינתי. בלילה אחד נרצחו כאן בקייב, בבאבי יאר 150 אלף יהודים, ביניהם גם הסבים שלי. אין יותר חשוב מלהשמיע דווקא כאן את ההמנון ולהניף את הדגל הכי גבוה שאפשר".
3 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל התעמלות אמנותית
נבחרת ישראל התעמלות אמנותית
אלופות אירופה
(צילום: AP)
הייתה גם סמליות בתרגיל הכדורים עם השיר "חי" יש לנו תרגיל מאוד מיוחד ומרגש עבור כל ישראלי ויהודי. על הבגד יש גם מגן דוד גדול בכחול".
עשיתן את זה בתקופה לא פשוטה "עכשיו יש לנו זמן להתכונן ולהתאפס. זאת העבודה ותפקיד המאמנים הוא להחזיר כמה שיותר מהר את הבנות לפוקוס. המדליה היא לספרי השיאים של המדינה. אנחנו צריכות להמשיך לעבוד".
לא קצת מפריע שלא כל הטובות הגיעו לאליפות? "אין לזה שום חשיבות מבחינתנו. הדגל שלנו עלה באליפות אירופה בקייב, הראינו עוצמה, כוח ויציבות - וזה הכי חשוב. לא מעניין מי הגיע ומי לא, זאת אליפות אירופה. זאת המציאות ואנחנו אלופי אירופה כאן בקייב".
3 צפייה בגלריה
אירה ויגדורצ'יק
אירה ויגדורצ'יק
אירה ויגדורצ'יק
(צילום: אורן אהרוני)
ומה באשר לתוכניות לעתיד? ויגדורצי'ק ענתה בנחרצות: "צריך להמשיך לעבוד ולהשתפר. אמרתי לבנות שמאוד התעייפתי מהן, אבל שאני אוהבת אותן עד אין סוף".

"העבודה הקשה באמת השתלמה הפעם"

המתעמלת אופיר דיין דיברה גם היא על ההישג: "הרגשה מטורפת, לא האמנו. הסתכלנו על הציון, חשבנו שאנחנו שניות וברגע שהבנו שמדובר במקום ראשון זה היה הזוי. העבודה הקשה באמת השתלמה הפעם"
מה ויגדורצי'ק אמרה לכן? "אירה ידועה בציונות שלה ובאהבה לדגל וככה היא מאמנת אותנו. רצינו לעשות לה טוב ואני שמחה שזה גם הצליח".
3 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל התעמלות אמנותית
נבחרת ישראל התעמלות אמנותית
בנות נבחרת ההתעמלות
(צילום: EPA)
ההישג נתן הרבה מוטיבציה גם לאולימפיאדה? "לגמרי. הקורונה קצת הורידה מוטיבציה, בטח בלי הקהל. אבל עכשיו אנסה לעכל שאני אלופת אירופה, אולי רק שאגיע לארץ אצליח לעכל את זה".