יותר מ-1,000 אתלטים ישתתפו החל ממחר (שני) באליפות אירופה עד גיל 20 שתיערך במשך ארבעה ימים באצטדיון גבעת רם בירושלים. ישראל תיוצג על-ידי 11 אתלטים, ובין השמות הבולטים אפשר למצוא את נועם ממו (400 מטר) עדן סלע ועידו פרץ (100 מטר). ההישג הגדול ביותר של ספורטאי כחול-לבן באליפות הזו שייך לקופץ הגובה יונתן קפיטולניק, שזכה בזהב ב-2021 באסטוניה.
"לקהל תהיה הזדמנות נהדרת לצפות בכוכבים של העתיד, כאלה שישתתפו במשחקים האולימפיים בלוס-אנג'לס 2028", אמר נשיא ההתאחדות האירופית לאתלטיקה, דוברומיר קארמירנוב, במסגרת מסיבת עיתונאים מיוחדת לקראת האליפות. ראש עיריית ירושלים משה ליאון הוסיף: "אשתקד אירחנו את אליפות אירופה עד גיל 18 בהצלחה גדולה, והאליפות הזו היא המשך טבעי". עמי ברן, יו"ר איגוד האתלטיקה הישראלי, מאמין שמדובר בלא פחות מ"אבן דרך נוספת ומשמעותית בצמיחתה של האתלטיקה הישראלית".
5 צפייה בגלריה
יו"ר ההתאחדות לאתלטיקה
יו"ר ההתאחדות לאתלטיקה
הצצה נדירה. יו"ר ההתאחדות לאתלטיקה, קארמירנוב
(צילום: עמית שאבי)
5 צפייה בגלריה
יו"ר ההתאחדות לאתלטיקה עמי ברן
יו"ר ההתאחדות לאתלטיקה עמי ברן
"אבן דרך משמעותית". יו"ר ההתאחדות לאתלטיקה עמי ברן
(צילום: עמית שאבי)
הפעם נפנה את הזרקור לזירה הבינלאומית, ומתוך כל הכישרונות הצעירים נצביע על שלושה מהשמות הגדולים יותר שמגיעים לירושלים. לחובבי האתלטיקה מומלץ לא להחמיץ את ההזדמנות לראות אותם מקרוב, לפני שאולי יהפכו לכוכבים נוצצים גם על הפודיום של הבוגרים.

מטיה פורלאני (איטליה) | קפיצה למרחק

בגיל 18, השיא שלו - 8.24 מטר – מדרג אותו במקום ה-15 בעולם לבוגרים. אבל זה עדיין כלום לעומת הישג של 8.44 שלא אושר כשיא עולם לנוער בגלל רוח גבית של 2.2 מטר לשנייה, בסך הכל שתי עשיריות מעל המותר. התוצאה הזו טובה בהרבה מהשיא ששייך לרוסי סרגיי מורגנוב, 8.35, ומחזיק מעמד כבר 30 שנה.
5 צפייה בגלריה
מטיה פורלאני קופץ לרוחק איטלקי
מטיה פורלאני קופץ לרוחק איטלקי
כבר כיכב בירושלים. פורלאני
(Dean Mouhtaropoulos/Getty Images)
פורלאני אוהב להתחרות בירושלים. שני תאריו היחידים של כוכב העתיד האיטלקי נרשמו בשנה שעברה בגבעת רם באליפות אירופה עד גיל 18. משם יצא עם דאבל: 8.04 בקפיצה למרחק ו־2.15 מטר בקפיצה לגובה.
מטיה הוא בנו של קופץ העבר לגובה מרצ'לו פורלאני (שיאו האישי: 2.27), שמאמן במקביל את אחותו אריקה, ששיאה עומד על 1.94. אמו היא חברת הוועדה המארגנת של התחרות מטעם ההתאחדות האירופית. מטיה רץ 100 מטר ב-10.64 שניות, מה שמאפשר להבין את איכות ניתורו, ו־21.12 ב-200 מטר.

אנג'לינה טופיץ' (סרביה) | קפיצה לגובה

כצעירת המשתתפות בשנה שעברה באליפות אירופה לבוגרים במינכן (הייתה רק בת 17), טופיץ' עלתה על אדן מספר 3 בפודיום עם 1.93 מטר בקפיצה לגובה. הייתה זו עונה שהחלה בזהב באליפות אירופה עד גיל 18 בירושלים, נמשכה בארד נוסף באליפות העולם לנוער בקולומביה והסתיימה, כאמור, בארד בליגה של הגדולות במינכן.
5 צפייה בגלריה
אנג'לינה טופיץ' קופצת לגובה קרואטית
אנג'לינה טופיץ' קופצת לגובה קרואטית
בליגה של הגדולות. טופיץ'
(AP Photo/Matthias Schrader)
אנג'לינה היא בתם של שני קופצים. אביה דרגוטין שותף מאז 1990 בשיא העולם לנוער (2.37) ואמה ביאנקה היא שיאנית סרביה בקפיצה משולשת עם 14.37 מטר. וכן, אביה הוא המאמן שלה. היא מתייצבת בירושלים כבעלת התוצאה השישית בעולם השנה, 1.97, ונושאת כמובן עיניה לאולימפיאדת פריז.

נילס לארוס (הולנד) | ריצה

משחק הניחושים של פרשני האתלטיקה בהולנד מתמקד בשאלה באלו מקצועות ישתתף נילס לארוס בירושלים. הרץ המצוין בן ה-18 נרשם לארבעה מקצים: 800, 1,500, 3,000 ו־5,000 מטר. "בכל מקצוע שאבחר אתן את המיטב", הבטיח לארוס, שחוזר לירושלים אחרי דאבל ב-1,500 ו-3,000 מטר בשנה שעברה באליפות אירופה עד גיל 18.
5 צפייה בגלריה
נילס לארוס אתלט הולנדי
נילס לארוס אתלט הולנדי
רץ בעקבותיהם של ענקים. לארוס
(Jurij Kodrun/Getty Images)
לארוס הוא בנם של רצי העבר מרסל וסנדי לארוס, ונחשב כבר עכשיו לגאון הבא של הריצות הבינוניות והארוכות. שמו נקשר ביקוב אינגבריגטסן הנורבגי, האלוף האולימפי ב-1,500 מטר. הקשר הוא בעובדה שלארוס שבר את שיאי אירופה לנוער עד גיל 18 של אינגבריגטסן עצמו ב-1,500 וב-3,000 והעביר אותם לשטח השיפוט שלו.
בשלב הנוכחי של הקריירה שלו לארוס עדיין רחוק מאינגבריגטסן בן ה-23, אבל נוכח התקדמותו ההולנדים מאמינים שאולי כבר באולימפיאדת פריז השניים יתחרו ראש בראש על אותם מסלולי ריצה.