החוזים בספורט העולמי ממשיכים לשבור שיאים. רק ביום שישי דווח כי ג'ון ראם יקבל חוזה בלתי נתפס מסבב הליגה הסעודית בגולף (300 מיליון דולר לשנה - הגבוה ביותר בהיסטוריה) והנה, כעת נופץ שיא נוסף.
כוכב הבייסבול הגדול בעולם, שוהיי אוטאני היפני, סגר בלוס אנג'לס דודג'רס תמורת לא פחות מ-700 מיליון דולר לעשר שנים - חוזה הספורט הכולל הגבוה בכל הזמנים. המגיש היפני בן ה-29 החליט להישאר בקליפורניה ולחתום ביריבה הגדולה של קבוצתו אשתקד, לוס אנג'לס איינג'לס.
4 צפייה בגלריה
שוהיי אוטאני
שוהיי אוטאני
חוזה מפלצתי. אוטאני
(AP Photo/Mark J. Terrill)
4 צפייה בגלריה
החוזה של אוטאני בראש הכותרות של העיתונות היפנית
החוזה של אוטאני בראש הכותרות של העיתונות היפנית
החוזה של אוטאני בראש הכותרות של העיתונות היפנית
(צילום: AP Photo/Eugene Hoshiko)
"עד יומי האחרון בקריירה, אנסה להשתפר לא רק עבור הדודג'רס, אלא עבור עולם הבייסבול כולו", כתב בחשבון האינסטגרם שלו. מדובר בחוזה הגדול, כאמור, בתולדות הספורט - לאו מסי החזיק בשיא הזה כשחתם על חוזה של 674 מיליון דולר לארבע שנים בברצלונה (2017-2021).
חמשת חוזי הספורט הגדולים בכל הזמנים 1. שוהיי אוטאני - 700 מיליון דולר לעשר שנים, לוס אנג'לס דודג'רס 2. לאו מסי - 674 מיליון דולר לארבע שנים, ברצלונה 3. כריסטיאנו רונאלדו - 536 מיליון דולר לשנתיים וחצי, אל-נאסר 4. פטריק מהומס - 450 מיליון דולר לעשר שנים, קנזס סיטי צ'יפס 5. קארים בנזמה - 436 מיליון דולר לשנתיים, אל-איתיחאד
4 צפייה בגלריה
אוהדים מעודדים את אוטאני
אוהדים מעודדים את אוטאני
אהוב הקהל, ולא רק ביפן
( Nick Turchiaro-USA TODAY Sports)

מי אתה שוהיי אוטאני?

אוטאני נולד וגדל באושו, עיר קטנה בצפון יפן, להורים ששיחקו בייסבול ובדמינטון, גם אם זה היה רק בליגה שאירגן המפעל המקומי של מיצובישי בו עבד אביו. "שיחקתי רק בסופי שבוע, ומאוד ציפיתי לסופי שבוע, סיפר אוטאני למגזין 'טיים', ונזכר כי לא הבין מדוע חברים שלו לקבוצה לקחו קשה הפסדים. "הם בכו, אבל אני פשוט נהניתי. אולי כי לא התאמנתי מספיק קשה וגם לא רציני מספיק כדי להיות מוטרד מהפסד".
בגיל 18, הכדור המהיר של אוטאני כבר הגיע ל-150 קמ"ש, ומשם הוא רק הגביר. הוא שוכנע לדחות מעבר לארה"ב על ידי הבטחה שיתנו לו גם להגיש וגם להכות. הוא נשאר עוד חמש שנים בליגה היפנית, ורק ב-2018 הגיע לאיינג׳לס ומיד נבחר לרוקי השנה ב'אמריקן ליג'. אבל אז עבר ניתוח במרפק ובעונה שאחרי הסתפק רק בחבטות. האיינג׳לס הגבילו את זמן המשחק שלו, כפו עליו ימי מנוחה, ניסו לשמור אותו בריא. לטובתו. אוטאני שנא את זה.
4 צפייה בגלריה
שוהיי אוטאני
שוהיי אוטאני
בגיל 18, הכדור המהיר של אוטאני כבר הגיע ל-150 קמ"ש
(AP Photo/John Bazemore)
אז לפני עונת 2021 החליטה הקבוצה לתת לאוטאני להיות אוטאני. בעידן של 'ניהול עומסים', בו שחקני NBA יושבים בחוץ כשהם צריכים לשחק שני לילות ברציפות וקבוצות פוטבול לא משתפות כוכבים כדי לשמור אותם לפלייאוף, בחרו האיינג׳לס להקשיב לכוכב שלהם שרצה לשחק כל הזמן, כל יום, גם להגיש וגם לחבוט.
ההצלחה הייתה כל כך מהירה ומדהימה, שהליגה הבינה כי קיבלה בלון חמצן שיווקי מיפן, ואפילו שינתה חוקים כדי לאפשר לאוטאני להישאר על המגרש כמה שיותר. במשחקי חוץ של האיינג'לס, כשהוא יורד מהגרש הקהל שורק בוז. לא לאוטאני אלא לעובדה שהוא יורד מהמגרש. בשנה האחרונה הוא לאו מסי עבור קבוצות בכל הליגה. כשהוא מגיע, האצטדיון מלא גם בסתם משחק מתוך עונה של 162 משחקים, והוא עושה הכל כדי לא לאכזב.
הוא נבחר בשלוש השנים האחרונות לאולסטאר וזכה בתום העונה החולפת בתואר ה-MVP השני שלו. לאחריה הפך שחקן חופשי מבוקש מאוד. עד כמה מבוקש? תסתכלו על הסכום שקיבל - ותבינו מיד.