היה ברור שערן זהבי יכבוש את השער ה-400 שלו אמש, היה גם ברור שהגנת מכבי ת"א תספוג נגד בני סכנין. שני התרחישים התממשו, ורק במזל ההגנה של מכבי ת"א לא קילקלה לזהבי את החגיגה. הפער בין ההגנה של מכבי ת"א להתקפה שלה הולך וגדל ממשחק למשחק, אפילו יתרון 0:3 לא עוזר למכבי ת"א לנוח והיא מצאה את עצמה מתגוננת עם כל השחקנים בתוספת הזמן. יכול להיות שבפעם הבאה אפילו 0:4 לא יספיק לה.
רובי קין פתר את כל הבעיות שהיו למכבי ת"א בהתקפה, ההגנה נשארה תקועה בעונה שעברה. תיקונים קלים בהגנה יספיקו כדי להחזיר למכבי ת"א את התואר. אין צורך בשיפור דרמטי, ההתקפה כבר תעשה את העבודה שלה. רובי קין עושה את מה שוולדימיר איביץ' לא הצליח לעשות בעונה שעברה, ההרתעה חזרה ובגדול. זאת קבוצה עם אופי וזהות מובהקים, ואפשר לראות את זה בשינוי שחל ביוריס ואן אובריים: משחקן שנראה קצת מפוחד לקשר האחורי הכי טוב בליגה כרגע. גם דריק לוקאסן משתפר, אבל ההגנה בראשותו ממשיכה לספוג שערים טיפשיים.
2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א
שחקני מכבי ת"א
מכבי ת"א. הקבוצה הטובה בישראל
(צילום: נחום סגל)
מכבי חיפה תחת מסאי דגו נותרה קבוצה התקפית, אבל חסר לה מזל. גם בעשרה שחקנים היא לא הצליחה לנצח את בית"ר ירושלים, וזה לא קשור לעייפות ולעובדה שהיא מתחרה בשני מפעלים. מכבי חיפה של השנים הקודמות הייתה מנצחת את בית"ר הזו בקלילות, עם יד קשורה מאחורי הגב.
כרגע הפער בין מכבי ת"א למכבי חיפה הוא שש נקודות, ומכבי חיפה עלולה לגלות בקרוב שהפער הזה גדול מדי לסגירה. אנחנו מכירים את הליגה הזאת ואיך היא מתפתחת – ברגע שקבוצת צמרת מתחילה לפתוח מבערים, אף אחת לא מצליחה לעצור אותה והיא בעצם מתחילה כל משחק ביתרון דמיוני של 0:1. הקבוצות האחרות מפנות לה את הדרך לאליפות. הן באות למשחקים מולה כדי להעביר את הזמן, וחושבות על המשחק הבא. ברגע שקבוצה מתחברת ויוצרת רצף מסוים, הכל נהיה קל יותר. לפעמים קל מדי.
כך גם אם מכבי חיפה תנצח את מכבי ת"א במפגשים ביניהן זה עשוי שלא להספיק לה לאליפות רביעית ברציפות. ראינו את מכבי ת"א מנצחת את מכבי חיפה בשנים הקודמות, וראינו מי זכתה בסופו של דבר בתואר.
2 צפייה בגלריה
מכבי חיפה בית"ר ירושלים מסאי דגו
מכבי חיפה בית"ר ירושלים מסאי דגו
דגו. למכבי חיפה חסר מזל
(צילום: עוז מועלם)

רוני לוי לנבחרת? לא רעיון רע

0:1 רודף 0:1 והפועל חיפה במקום השני, שער נקי זה דבר לא מוכר לנבחרת ישראל וההגנה של הפועל חיפה בוודאי לא טובה יותר מזאת של הנבחרת. האפרוריות הזו היא מה שחסר לנבחרת ישראל כדי לעלות ליורו, בטח שיש לפניה משחקי נוקאאוט.
הפועל חיפה מוציאה מעצמה את המקסימום, נבחרת ישראל בקושי את המינימום. זה לא רעיון רע לתת לרוני לוי את הנבחרת, בוודאי לא יזיק לקחת ממנו כמה עצות על התגוננות. הנבחרת צריכה להפסיק להתייפייף, ולהתחיל להתבנקר. רוצים לעלות ליורו? נתחיל בלא לספוג נגד איסלנד.