סרינה וויליאמס, מי שנחשבת לטניסאית הטובה בהיסטוריה (ואחת הספורטאיות הגדולות בכל הזמנים) הודחה מאליפות ארה"ב - הטורניר שעל-פי תכנונה אמור להיות האחרון שלה בקריירה - אחרי הפסד 7:5, 6:7 (4), 6:1 לאיילה טומליאנוביץ' האוסטרלית בתום מותחן של יותר משלוש שעות בסיבוב השלישי. סרינה התחילה את הקריירה שלה ב-1997, ובתוך כמה שנים הפכה לטניסאית מספר אחת בעולם ללא עוררין. היא זכתה ב-39 תארי גראנד סלאם (23 ביחידות, 14 בזוגות נשים ו-2 בזוגות מעורבים), דורגה במקום הראשון בעולם במשך 186 שבועות ברציפות (שיא שהיא מחזיקה יחד עם שטפי גראף), והייתה (ואולי עדיין) הפנים של טניס הנשים בעולם. בשיחת זום עם אולפן ynet, הגיעה ציפי אובזילר, טניסאית עבר ששיחקה מול וויליאמס ב-2008, להיפרד מאגדה שהייתה באמת.
למי שלא מבין, למה סרינה עד כדי כך גדולה? מה היא שינתה בטניס העולמי? "קודם כל העניין של המשפחה שייחודי מאוד. אבא שגידל את הבנות בעוני וגם מצליח להביא את שתי הבנות שלו לפסגה עולמית. שתיהן בסך הכל היו בפסגה, שלטו בטניס העולמי המון שנים. דבר שני זה מספר התארים שלה, אי אפשר להתכחש למספר הזה וכמובן הפרסים הכספיים- מקר בתחרויות טניס היא זכתה ב 95 מיליון דולר, כמובן בלי המסביב. בנוסף היא באמת הייתה טניסאית שהביאה מין אמרה למגרש הטניס, היא שינתה את אופנת הטניס, תמיד הייתנה ייחודית, עם השיער והביגוד, ראיתי כמה סרטים שהיא גם ככה מראה ממש, יושבת עם חברת נייק לפני תחרות חשובה וחושבים איך הבגד יראה. דבר נוסף ומאוד חשוב - עמדה תמיד על זכויות. יש לה תמיד את המחשבות והדעות שלה, היא אף פעם לא פחדה להגיד מה היא חושבת, זה דבר גדול מאוד. עוד דבר גדול שאפשר לומר עליה - שלשום שהיא הפסידה היא אמרה הרבה מאוד דברים, אבל אחד מהם היה שהיא אמרה שזה לא היה קורה בלי ונוס אחותה ואי אפשר לשכוח כזה דבר, זה מראה מאיפה היא הגיעה ושהיא לא שוכחת את משפחתה, כמובן שהיא גם הודתה להוריה".
1 צפייה בגלריה
סרינה וויליאמס
סרינה וויליאמס
נפרדה בדמעות. וויליאמס
(צילום: AFP)
כל הסיפור הזה של אביהן מטורף. בטניס הן מהוות גם דוגמא לצעירות "לגמרי, אני חושבת שבאיזושהו מקום המותג סרינה וילייאמס ישאר עוד שנים רבות, לא יודעת אם כמו מייקל ג'ורדן אבל בטוח לשנים רבות. הן הביאו דברים גדולים לענף - העוצמות קודם כל. כששיחקתי מולה בשנת 2008 חשבתי איך להתמודד בעוצמה שלה, איך לקחת את הכדור מוקדם ומה לעשות. הן שינו המון דברים - סגנון המשחק, עבודת רגליים. אנחנו נשמע עליה עוד הרבה, אני בטוחה שהיא תישאר ותקדם עוד הרבה נשים, ילדות ונערות ותעשה עוד הרבה לענף הטניס. היא לא תישכח, אי אפשר שזה יהיה ממאה לאפס".