ב־8 באוגוסט 2018, אחרי שסוכמה העברת בית"ר ירושלים מידיו של אלי טביב למשה חוגג תמורת 26 מיליון שקל, הצהיר הבעלים החדש: "אקח את בית"ר לשיאים חדשים", ואנשי לה פמיליה כתבו בפוסט כי המנורה נדלקה מחדש. מחר תסתיים העונה השנייה של חוגג במועדון, ונראה כי החזון להפוך לאלטרנטיבה למכבי ת"א התפוצץ לו בפנים.
חוגג הכניס אמנם סטנדרטים חדשים בהתנהלות מול האוהדים וניקה את יציעי טדי כמעט לגמרי מגזענות, הצהיר כי יחתים שחקן מוסלמי, השקיע במחלקת הנוער ושבר שיאי מינויים – אבל בחלון הראווה, הקבוצה הבוגרת, הוא מקבל ציון נכשל למרות השקעה של 90 מיליון שקל.
6 צפייה בגלריה
ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ'
משה חוגג
(צילום: אורן אהרוני)
בעונה שלפני חוגג בית"ר הייתה קרובה לדאבל (הפסידה בגמר הגביע והתמודדה על האליפות עד למחזורים האחרונים), עם תקציב נמוך משמעותית וסטנדרטים ניהוליים נמוכים. במשמרת שלו, למרות רכישות נוצצות ומינוי מאמנים בכירים יותר שקיבלו תקציבי ענק ומנהל מקצועי כמו יוסי בניון, בית"ר רק הלכה לאחור מבחינה מקצועית.
חוגג הצהיר כי הוא רוצה להיות גורם במאבק האליפות כבר בעונה הראשונה שלו במועדון, אשליה שבאה לידי ביטוי בפיטורי גיא לוזון כבר אחרי שבעה מחזורים, כשהקבוצה הייתה במקום הלפני אחרון בטבלה בגלל בנייה לא נכונה של הסגל רגע לפני פתיחת המשחקים. בכלל, נראה כי הקפריזיות והניתוק מהמציאות איפיינו את כל הקדנציה של חוגג בבית וגן.
6 צפייה בגלריה
מיכאל אוחנה
מיכאל אוחנה
היה אמור להיות שחקן מפתח. מיכאל אוחנה
(צילום: עוז מועלם)
בקיץ שעבר הוא הוציא לא פחות מ־20 מיליון שקל (הכי הרבה בליגת העל) על רכישתם של עלי מוחמד, לוי גרסיה, מיכאל אוחנה ואחרים, ובית"ר אמנם התקדמה מהמקום השביעי לשלישי, אבל הפער מהמקום הראשון עומד על 29 נקודות ומהשני על 14. חוגג העמיד העונה תקציב של 82 מיליון שקל, כ־33 מהם שכר השחקנים, אבל היו מספר גורמים, חלקם באשמתו וחלקם לא, שהביאו לכישלון.
קודם כל הפציעה המוקדמת של אוחנה, שהיה אמור להיות שחקן מרכזי, ובהמשך העזיבה של גדי קינדה לארה"ב אחרי שאיפשר לג'קי בן־זקן להעבירו באמצע העונה. גם עסקת דוד קלטינס לא הייתה מוצלחת במיוחד, וחוגג יצטרך להעביר בקרוב להפועל באר־שבע 1.5 מיליון שקל, אחרי שזו ויתרה על האפשרות לרכוש 25 אחוז נוספים מכרטיסו של הקשר. בין לבין, הוא ניסה להניע מודל ניהולי בתמיכת האוהדים, אבל גם החזון הזה התפוצץ.

שחקן ענק, טירון ניהולי

בקיץ שעבר מינה חוגג למנהל מקצועי את בניון, פיגורה ישראלית כשחקן אבל טירון ניהולי. במבחן התוצאה, בטח בכל הקשור לבניית הקבוצה, זה לא הצליח – בלשון המעטה. בניון החתים רק זר חדש אחד שלא שיחק בעבר בארץ, הפורטוגלי דיוגו ורדשקה, ונכשל איתו. הסגל נבנה בצורה לא נכונה, ללא קשר אחורי וחלוץ, ובינואר הוחלט בצורה תמוהה לוותר גם על אנתוני וארן. גורמים בבית"ר סיפרו כי לחוגג הייתה השפעה על בניית הקבוצה, אבל בשורה התחתונה בניון קיבל לידיו צעצוע יקר ולא הצליח איתו.
חוגג רוצה שבניון יישאר לעונה נוספת וגם משוכנע שזה יקרה, אבל מה שבטוח זה שהבעלים יהיה מעורב יותר בבחירת המאמן הבא. בניון התעקש לפני שנה למנות את רוני לוי, למרות שחוגג לא התלהב מזה, והפעם הובהר למנהל המקצועי כי עדיף שלא יתבצר בעמדתו להשאיר את לוי. במועדון מדברים על אווירה טובה שבניון משרה בבית וגן ועל סטנדרטים מקצועיים גבוהים, אבל מה שקובע בסופו של דבר זה התוצאות, ובגזרה הזאת בניון כשל בעונת הבכורה שלו. בינו לבין חוגג היו אפילו חילוקי דעות, שגלשו לרשתות החברתיות.
6 צפייה בגלריה
גמר גביע הטוטו
גמר גביע הטוטו
טירון ניהולי. יוסי בניון לצד חוגג
(צילום: ראובן שוורץ)
רוני לוי מחזיק בחוזה לעונה נוספת, אבל הוא לא ימשיך. חוגג העדיף לפני שנה את ברק בכר, אבל הבטיח לבניון עצמאות וזרם איתו. הקצרים בין המאמן לבעלים התחילו מהר מאוד, והשניים לא ממש הסתדרו.
חוגג לא אהב את ההתבטאויות של לוי על הסגל אחרי משחקים (כולל אחת שחייבה אותו להתנצל באתר הרשמי), העובדה כי לא שידרג אף אחד מהשחקנים (כולל מוחמד שהלך אצלו לאחור), ההחלטה שלא לשלב צעירים במשחקים האחרונים, הכדורגל המשעמם והעימותים עם האוהדים, כולל הפגנה מתחת לביתו. הבעיה של חוגג תהיה עכשיו לנסות ולהגיע לנוסחת פיצויים מול לוי, כאשר המועמדים להחליפו הם סלובודן דראפיץ' ושי ברדה.
6 צפייה בגלריה
רוני לוי
רוני לוי
רוני לוי
(צילום: עוז מועלם)

ירדן שועה על הכוונת

חוגג הפך לאחד מראשי המאבק הכלכלי של בעלי המועדונים בימי הקורונה, אבל עדיין לא ברור אם תהיה רשת ביטחון. למרות זאת, בשיחות סגורות שניהל בימים האחרונים הוא לא דיבר על מכירת חיסול בעונה הבאה, אלא דווקא על חיזוק הסגל הנוכחי, כשאחד השחקנים שנמצאים על הכוונת הוא ירדן שועה. השלד יכלול שחקנים כמו איתמר ניצן, אלירן עטר, עידן ורד, אוחנה ומוחמד, ומעבר לקיצוץ של 30 אחוז בשכר לא יהיה מנוס מלשחרר שחקנים כמו דן איינבינדר וחנן ממן.
אנטואן קונט על סף מכירה וגם על גרסיה יש הצעות, כשגם פרדי פלומן יעזוב. כל חוליית ההגנה תוחלף, כשמאור קנדיל הוא אופציה, ויגיעו גם קשר אחורי וחלוץ. חוגג יציב לצוות המקצועי החדש מטרה ללכת על כל התארים.
6 צפייה בגלריה
ירדן שועה
ירדן שועה
על הכוונת. ירדן שועה
(צילום: עוז מועלם)
חוגג לא מסכם את העונה ככישלון, אלא מגדיר אותה כאכזבה בגלל ההדחה מהגביע. מבחינתו מדובר בקבוצה עם התקציב הרביעי בגודלו בליגה שסיימה במקום השלישי. לדעתו היה חוסר יציבות בגלל המנטליות החלשה של השחקנים והמאמן, ולכן הוא לא מתכוון להנמיך ציפיות לקראת העונה הבאה.

התדמית והנוער שודרגו

אחד המהלכים של חוגג היה שיקום מחלקת הנוער. בשנים האחרונות הבכורה העירונית בגילים הצעירים עברה להפועל קטמון, אבל הנהירה החוצה נפסקה. בניון ואלי אוחנה מפקחים מקצועית על המחלקה, אליה הגיעו 40 שחקנים חדשים מכל הארץ, ונבנו בתי ספר לכדורגל מדימונה ועד נהריה.
למחלקה הוצמדו אנליסטים, ואת קבוצת הנוער יאמן יוסי מזרחי. בנוסף הוקמו קבוצת נשים ובית ספר לנערות, ומתקיימת פעילה ענפה למען הקהילה.
6 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
התדמית השתפרה. אוהדי בית"ר
(צילום: ראובן שוורץ)
התדמית של בית"ר השתפרה משמעותית בתקופת חוגג, מקרי הגזענות נעלמו, וזה עזר למנכ"ל מוני ברוש לגייס ספונסרים, שהזרימו כ־5.5 מיליון שקל. ההכנסות ממרצ'נדייז זינקו בכ־300 אחוז, ובית"ר נתנה פייט למועדונים הגדולים האחרים בכל הקשור למחלקת הניו־מדיה, עם אפליקציה ועמוד פייסבוק הנהנה מהמעורבות הגבוהה ביותר בליגה מצד אוהדים.