כשארון רוג'רס נשאל באוגוסט האם הוא התחסן נגד קורונה והשיב לעיני העיתונאים "Yes, I've been immunized" ("כן, אני מחוסן"), הוא לא תיאר לעצמו כמה המילים האלה יסבכו אותו בהמשך.
פירוש המילה immunized שונה מעט מ-vaccinated שבה נהוג להשתמש בהקשר של החיסון נגד קורונה, אבל בזמן אמת התשובה של רוג'רס לא הותירה מקום לספקות. כולם הבינו ממנה שהוא קיבל את החיסון המלא נגד הנגיף. רק בשלב מאוחר יותר המציאות גילתה שהוא לא.
8 צפייה בגלריה
ארון רוג'רס
ארון רוג'רס
מילה אחת, immunized, עמדה במרכז הסערה. ארון רוג'רס
(צילום: רויטרס)
8 צפייה בגלריה
ארון רוג'רס
ארון רוג'רס
רוג'רס. הטעה את כולם
(צילום: AP)
המציאות הזו התגלתה כאשר כוכב הפוטבול, שיהיה בחודש הבא בן 38, נדבק בקורונה. הכללים של ה-NFL בנוגע לשחקנים מחוסנים קובעים שבהיעדר תסמינים הם יכולים לחזור לפעילות באמצעות הצגת שתי בדיקות קורונה שליליות. כשרוג'רס נדבק נודע שבאופן מפתיע הוא נדרש להיכנס לבידוד בן עשרה ימים – דווקא בהתאם לפרוטוקול הנוגע לשחקנים שלא התחסנו, פרוטוקול שגיבשה הליגה יחד עם ארגון השחקנים.
בניגוד לסיפורו של קיירי ארווינג בברוקלין נטס מה-NBA, כאן עצם הסירוב להתחסן אינו הנדבך המרכזי. במקרה של רוג'רס עולם הפוטבול האמריקאי סוער בגלל מה שמסתמן כפרשה של שקר, הטעיה וטיוח.
8 צפייה בגלריה
ארון רוג'רס
ארון רוג'רס
קיבל "טיפול אלטרנטיבי", אבל בשום אופן לא חיסון. רוג'רס
(צילום: AP)

הופיע ללא מסכה

רוג'רס הוא לא עוד שחקן בליגת ה-NFL. הוא זכה שלוש פעמים בתואר ה-MVP, האחרונה שבהן ב-2020, ולזכותו גם זכייה אחת בסופרבול (2010). הוא העביר את כל הקריירה המקצוענית שלו בגרין ביי.
את תשובתו במסיבת העיתונאים המדוברת ניסה רוג'רס להסביר בכך שקיבל טיפול הומאופתי אלטרנטיבי מרופאו האישי לפני מחנה האימונים של הקבוצה, במטרה להעלות את רמת הנוגדנים בגופו. הוא אף ביקש מה-NFL להכיר בטיפול הזה כשווה ערך לחיסונים המאושרים, אך בקשתו נדחתה.
"יש בחורים בקבוצה שלא התחסנו. אני חושב שזו החלטה אישית. אני לא מתכוון לשפוט את הבחורים האלה. יש בחורים שהתחסנו ונדבקו ב-COVID בכל זאת, אז זה נושא מעניין", אמר רוג'רס באוגוסט. גם האמירה הזו נתפסת בדיעבד כמטעה: כאשר רוג'רס אמר "הבחורים האלה", נשמע שהכוונה היא שהוא אינו אחד מהם.
8 צפייה בגלריה
מאט לפלר
מאט לפלר
התחמק מתשובה והעביר את הכדור לרוג'רס. מאמן גרין ביי, מאט לפלר
(צילום: AP)
בארצות הברית נסערים במיוחד מכך שלאורך הדרך רוג'רס לא ציית באופן מלא לכללים שנקבעו בנוגע לשחקנים שאינם מחוסנים. התקנות קובעות כי מי שלא התחסן נדרש לעטות מסכה באופן קבוע כשהוא נמצא במתקן של המועדון (מחוץ לאימון, כמובן) ונדרש לעבור בדיקת PCR מדי יום.
בסביבת השחקן טוענים שהוא נבדק לקורונה באופן יומיומי, אבל רוג'רס הופיע למסיבות עיתונאים וראיונות לתקשורת ללא מסכה. כל זאת בזמן ששחקנים לא מחוסנים אחרים של הפאקרס הופיעו בפני התקשורת דרך הזום. לא ברור אם רוג'רס הקפיד על תקנות אחרות, כמו שמירה על מרחק משחקנים לא מחוסנים אחרים בזמן נסיעות או בארוחות.
שאלות קשות עולות גם בנוגע להתנהלות הקבוצה, ועלה החשד שהיא טייחה את האמת בנוגע לשחקן. הליגה כבר הודיעה שתחקור את גרין ביי כדי לקבוע האם היא הפרה את התקנות, והקבוצה עלולה להיענש. בתקשורת בארה"ב עלו קולות שקראו להשעות את רוג'רס בעקבות התנהלותו. כשהמאמן של גרין ביי, מאט לפלר, נשאל בנוגע לטענה שרוג'רס הטעה את כולם באשר לחיסון הוא ענה: "זו שאלה מצוינת עבור ארון. אני לא עומד להגיב על זה".
8 צפייה בגלריה
קיירי ארווינג
קיירי ארווינג
קיירי ארווינג. "הוא לפחות לא שיקר", אמר שאנון שארפ מפוקס ספורטס
(צילום: AP)

כישלון במנהיגות

ההסברים מכיוונו של רוג'רס היו רחוקים מלשכנע את מרבית הפרשנים ובעלי הדעה. "לארון רוג'רס יש זכות לא להתחסן; אין לו זכות לשקר לגבי זה", נכתב למשל בכותרת מאמר של סאלי ג'נקינס מהוושינגטון פוסט. "כעת הוא יהיה ידוע כטיפוס שהוא חלקלק יותר מהשיער השופע שלו, אחד שחשב שהוא ייחודי מכדי לציית לכללים", כתבה ג'נקינס, שהאשימה את הכוכב בהטעיה יומיומית במזיד ובגידה באמון, תוך שהוא אדיש למאבק במגפה.
"ארון רוג'רס הוא שקרן. נקודה", אמר הפרשן הבכיר של ESPN, סטיבן איי סמית', "הוא שיקר לקבוצה שלו, עם חיוך על הפנים, בנוגע לנושא מאוד-מאוד רציני... אם אתה לא מחוסן, תגיד את זה! הוא רצה לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה"
"ארון רוג'רס שיקר. הוא אמר שהוא immunized. זה אומר שהוא התחסן. זו המשמעות של המילה immunization", אמר שאנון שארפ מפוקס ספורטס. "ארון רוג'רס תמיד חושב שהוא האדם החכם ביותר בחדר. איבדתי הרבה מהכבוד שלי אליו. אני לא מסכים עם קיירי ארווינג, אבל אני מכבד את החלטתו. קיירי ארווינג אמר: 'בנקודת הזמן הזו אני לא מרגיש בנוח להכניס את זה לגוף שלי'. קיירי לא שיקר".
"זה אחד הימים הקשים שהיו לי, כי יש לי כל כך הרבה אהבה אליו כקוורטרבק", אמר הפרשן הבכיר של ESPN, סטיבן איי סמית', "ארון רוג'רס נראה רע מאוד היום, מכל מיני סיבות. ארון רוג'רס הוא שקרן. נקודה. הוא שיקר לקבוצה שלו, עם חיוך על הפנים, בנוגע לנושא מאוד-מאוד רציני".
8 צפייה בגלריה
ארון רוג'רס
ארון רוג'רס
רוג'רס במדי גרין ביי פאקרס. ניסה להתחכם?
(צילום: AP)
סמית' האשים את רוג'רס בפחדנות. "אם אתה לא מחוסן, תגיד את זה! הוא רצה לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה", אמר בשידור, "הוא לא רצה להתחסן, אבל גם לא רצה להתמודד עם השאלות או עם ההשלכות שיש לשחקנים שלא התחסנו. הוא רצה ליהנות משני העולמות".
היו שהאשימו את רוג'רס בכישלון בתחום המנהיגות, כשלא שימש דוגמה ובגד באמון של חבריו לקבוצה, בכך שעשה דין לעצמו. המבקרים ציינו שבמעשיו רוג'רס גם סיכן אחרים.

ריאיון שנוי במחלוקת

רוג'רס הגיב על האירועים בסוף השבוע בשיחה עם שחקן העבר פאט מקאפי בתוכנית הרשת "The Pat McAfee Show". הוא בחר שלא להתנצל וצייר את עצמו כקורבן לא מוצדק של תרבות הביטול, שבמסגרתה מנדים אנשים בגלל מעשים שנתפסים לא ראויים.
רוג'רס מגיב על הפרשה בשיחה עם פאט מקאפי
רוג'רס הכחיש ששיקר בנוגע לחיסון, טען ל"ציד מכשפות" נגד מי שבחרו לא להתחסן, והדגיש: "המועדון ידע בדיוק מה הסטטוס שלי. חבריי לקבוצה ידעו בדיוק מה הסטטוס שלי. לא היה שום דבר שהוסתר". הוא טען שהוא לא מתנגד חיסונים שמאמין בתיאוריות קונספירציה, אבל דיבר ממש כמו אחד כזה.
"אם החיסון נהדר כל כך, אז איך זה שאנשים מחוסנים עדיין חולים בקורונה, מפיצים את הנגיף ולמרבה הצער גם מתים מקורונה? אם החיסון בטוח כל כך, איך זה שליצרני החיסון יש חסינות מלאה? אנחנו לא יודעים הרבה על זה", אמר רוג'רס. הוא הודה שחשש בין השאר מהאפשרות של פגיעה בפוריות שלו – אף שאין כל ראיה לכך שהחיסון נגד קורונה פוגע בפוריות של גברים או נשים (כך גם לפי הצהרה מרגיעה של ה-CDC, המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן – סוכנות ממשלתית בארה"ב). "הפרק הגדול הבא בחיי, אני מאמין, הוא להיות אבא. זה בהחלט היה משהו שדאגתי ממנו. אנחנו לא יודעים מה ההשפעות ארוכות הטווח של החיסונים", אמר, וסייע להפצה של תיאוריית קונספירציה לא מבוססת.
רוג'רס הודה שחשש בין השאר מהאפשרות של פגיעה בפוריות שלו – אף שאין כל ראיה לכך שהחיסון נגד קורונה פוגע בפוריות של גברים או נשים: "הפרק הגדול הבא בחיי, אני מאמין, הוא להיות אבא. זה בהחלט היה משהו שדאגתי ממנו"
רוג'רס טען שהוא אלרגי למרכיב בחיסונים של חברות פייזר ומודרנה. שחקנה של גרין ביי סיפר שהוא השתמש באיברמקטין, תרופה זולה שמשתמשים בה למניעת התפשטות של תולעים טפיליות וטפילי עור, כדי להגן על עצמו כביכול מפני קורונה. אלא שעד היום לא הוצגו ראיות חותכות לכך שאיברמקטין מועילה בטיפול בחולי קורונה או במניעת המחלה. ה-FDA, מנהל המזון והתרופות האמריקאי, אף הזהיר כי צריכת מנות גדולות של התרופה הזו היא מסוכנת.
8 צפייה בגלריה
שיילין וודלי
שיילין וודלי
השחקנית שיילין וודלי, ארוסתו של רוג'רס. התייצבה לצידו
(צילום: getty images)
רוג'רס ציין שהוא מאמין מאוד ב"אוטונומיה גופנית" – זכות האדם על גופו. כשנשאל על כך שלא הקפיד לעטות מסכה במסיבות העיתונאים, הוא התרעם נגד המדיניות של הליגה שלדעתו "אינה מבוססת על מדע". הוא המשיך להתבצר בעמדתו האידיאולוגית כשציטט את מרטין לותר קינג, הלוחם הגדול למען זכויות שחורים בארה"ב: "מרטין לותר קינג הגדול אמר שיש חובה מוסרית להתנגד לכללים לא צודקים ולכללים שאינם הגיוניים".
ארוסתו של רוג'רס, השחקנית שיילין וודלי, הביעה בו תמיכה כשכתבה בסטורי באינסטגרם: "ים רגוע עשוי להביא לך שלווה, אבל סופות הן המקום שבו תמצא את כוחך".
בעקבות הסערה הודיע ארגון הבריאות "Prevea Health" מוויסקונסין על הפסקת שיתוף הפעולה עם רוג'רס, שנמשך תשע שנים. ייתכן שעוד חברות ונותנות חסות יפסיקו את ההתקשרות עם השחקן, כך שלפרשה עלולות להיות גם השלכות כלכליות חמורות לגביו.
8 צפייה בגלריה
ארון רוג'רס
ארון רוג'רס
הפרשה תכתים את המורשת שלו ב-NFL?
(צילום: רויטרס)
רוג'רס אינו היחיד מקבוצתו שנחשף לנגיף. דבנטה אדאמס וג'ו בארי נעדרו מהמשחק מול אריזונה קרדינלס בגלל קורונה. אלן לזארד ישב חמישה ימים בחוץ בגלל חשיפה לאדם שנמצא מאומת, וגם קורט בנקרט ואייזק יאדום נכנסו לפרוטוקול הקורונה.
רוג'רס יחמיץ את המשחק היום (ראשון) מול קנזס סיטי צ'יפס, והוא אמור להישאר בבידוד עד 13 בנובמבר, כך שלא יוכל להשתתף באימונים לקראת המשחק של גרין ביי מול סיאטל סיהוקס. הפאקרס פתחו את העונה בצורה טובה והטלטלה הנוכחית בהחלט עלולה להשפיע עליהם. אבל מעבר להיבט המקצועי, הדאגה הגדולה של רוג'רס צריכה בוודאי לגעת בפגיעה התדמיתית ובכתם שהפרשה עלולה להותיר בעיני רבים על המורשת המכובדת שלו ב-NFL.